[FOTO] Horse Event PRO, sfeerimpressie van de zondag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

[FOTO] Horse Event PRO, sfeerimpressie van de zondag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-22 17:07

* Bokt Nieuwsredactie
Algemeen
Tekst en foto's door NathalietjeB.

Afgelopen zondag mocht ik weer naar Horse Event voor Bokt. Helaas waren de weersvoorspellingen niet geweldig. Ik had dit keer een iemand van de manege mee op sleeptouw genomen. Ze wilde graag met mij mee naar Horse Event. Na een autorit in de regen kwamen op een bijna stille parkeerplaats aan. We konden zo naar binnen lopen en hoefde dus niet in de rij te wachten.

Onze eerste clinic was in de sportpiste Teamdressuur Kür op Muziek. Er streden drie groepen tegen elkaar voor de eerste plek. De winnende groep was 'The Jackson Five' met een kür op de muziek van Michael Jackson.,
Afbeelding

We hadden tijd om even langs de kraampjes te lopen voordat we bij een clinic van Alizée Froment gingen kijken, "het werken naar ontspannenheid". Er waren twee ruiters bij wie het voornamelijk belangrijk was om het paard ontspannen te krijgen voor het binnenbeen in plaats van bezig te zijn met zijn omgeving.
Afbeelding

Het was even droog, wij gingen naar buiten voor de clinic van Elbert Koelewijn, 'het paard in stukjes'. Helaas begon het weer te regenen, dus zijn we even onder de paraplu gedoken om mijn camera droog te houden.
Afbeelding

Daarna gingen we door naar de sportpiste voor de clinic 'de fitte combinatie: tips en tricks'. Het was een hele inspirerende clinic, waarbij het vooral ging over de mindset van de ruiter. De amazone was Lotte Cornelissen en de instructie werd gegeven door Janneke den Otter en Marlon van Wisse.
Afbeelding

Wij zijn blijven zitten voor een westernclinic van Anne Grether en haar prachtige Quarter. De clinic ging over 'het sturen van een westernpaard, een vak apart'. Ze legde uit dat er gereden werd met een lange teugel en dat er heel veel gereden werd op been en zit. Ook werd er uitgelegd wat er zoal in een reining proef wordt gevraagd, zoals een 'rollback' en een 'slidingstop'.
Afbeelding

Daarna kwam de clinic van Alizée Froment en Jesse Drent met zijn Antares. Antares maakte er vooral zijn eigen show van en reageerde meer op Alizée dan op Jesse zelf. Het bracht hilarische momenten teweeg waarbij Jesse soms niks te vertellen leek te hebben.
Afbeelding

We zijn terug naar binnen gegaan om op te warmen en er was tijd voor een pauze. We zijn gaan kijken bij de Vitafloor. Ik heb heerlijk staan genieten op een plaat omdat het mijn spierpijn weg haalde :') . Later gingen we kijken bij Tristan Tucker met zijn clinic 'hoe leert een paard'. Wat is deze man geweldig en hilarisch in hoe hij dingen uit legt.
Afbeelding

Tussen de buien door zijn we naar de sportpiste gegaan voor de clinic van Imke en Tineke Bartels 'trainen met twee paar ogen: uitdagend en afwisselend." Eigenlijk zou Tineke op de grond blijven, maar ze was zelf ook in het zadel gekropen omdat ze toch twee paarden mee hadden. Het was een hele leuke clinic, waarbij Imke haar 'mam' zoals ze Tineke zelf noemde, corrigeerde in het rijden, en Tineke op haar beurt Imke corrigeerde. Uiteindelijk vroeg Imke of ze even samen naast elkaar wilden rijden, want zo vaak gebeurt dat niet meer met publiek, en samen met haar moeder rijden ook niet.
Afbeelding

Vanuit de sportpiste door naar de recreatiepiste voor de clinic 'Het trainen van stuntpaarden en ruiters' van het Jos Clemens Stuntteam. De show ging over van alles wat er zoal gedaan wordt met stuntpaarden en wat ze moeten kunnen. Het ene paard is vooral heel goed in stil staan en niks doen, terwijl het andere paard de meest aparte kunsten moet kunnen verdragen.
Afbeelding

Van de recreatiepiste gingen we weer terug naar de sportpiste voor een clinic van Jack Ansems met 'tips voor een snelle barrage'. Zo werd er onder andere gesproken over groter galopperen en kortere wendingen maken tussen de hindernissen, om zo tot een snelle barrage te komen.
Afbeelding

Na de clinic van Jack was het tijd voor Dinja van Liere om haar clinic 'trainen naar een perfecte passage en piaffe' te gaan zien. Toen de clinic begon, kwam het met bakken uit de hemel, maar haar paard bleef ondanks de stortregen ontzettend zijn best doen.
Afbeelding

Er stonden nog twee clinics op het programma. Waar ik vorig weekend amper wat van voltige kon fotograferen door de vele kinderen en ouders, ben ik d blijven zitten om wat foto's te maken omdat ik voltige een hele gave tak van de paardensport vind.
Afbeelding

De laatste clinic was 'het hengstenbal met George en Johnny'. Beide paarden zijn van Britt Dekker, waarbij Britt George reed, en Hennie Roffel reed Johnny. Hennie is de oude eigenaar van Johnny. Verder ging alles onder begeleiding van Tineke Bartels.
Afbeelding

Dit was Horse Event 2022 PRO. Bokt dankjewel dat ik hierbij mocht zijn als fotograaf. Het waren twee prachtige zondagen.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.

DoretteK

Re: [FOTO] Horse Event PRO, sfeerimpressie van de zondag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 17:17

Wat leuk! Zijn er wellicht nog meer foto's van de kür challenge? Alle drie teams bestonden uit leden van mijn rijvereniging!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 17:36

Leuke fotos hoor. Wel jammer dat Jack Ansems met een neusriem op de proppen komt die de mond van een paard echt mega dicht snoert :=
Ik zou graag veel meer foto's willen zien haha. Vind het altijd erg leuke reportages :)

Als wij nou veranderen dan hoeft het klimaat dat niet te doen. Loesje

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 07:23

Earth schreef:
Leuke fotos hoor. Wel jammer dat Jack Ansems met een neusriem op de proppen komt die de mond van een paard echt mega dicht snoert :=
Ik zou graag veel meer foto's willen zien haha. Vind het altijd erg leuke reportages :)

Ook mijn eerste gedachte bij deze foto. Arm paard zeg.

“To the people who look at the stars and wish."
"To the stars who listen and the dreams that are answered.”

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 07:41

DoretteK schreef:
Wat leuk! Zijn er wellicht nog meer foto's van de kür challenge? Alle drie teams bestonden uit leden van mijn rijvereniging!

Die foto's zijn er zeker heb meerdere foto's gemaakt :j

Earth schreef:

Als ik zou willen zou ik zo nog vele topics vol kunnen spammen met foto's van afgelopen 2 horse event zondagen :')
Ik heb zoveel gave foto's geschoten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 10:49

NathalietjeB schreef:
DoretteK schreef:

Die foto's zijn er zeker heb meerdere foto's gemaakt :j

Earth schreef:

Als ik zou willen zou ik zo nog vele topics vol kunnen spammen met foto's van afgelopen 2 horse event zondagen :')
Ik heb zoveel gave foto's geschoten

Je mag nu toch iedere post 15 foto's plaatsen? <<) <<) <<)

Als wij nou veranderen dan hoeft het klimaat dat niet te doen. Loesje

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 12:18

Mooie serie en leuk verhaal zeg!!

Hennie Roffel is overigens niet de vorige eigenaar van Johnny. Maar de vorige amazone. Hij was van Ted Kop Jansen en Hennie bracht hem uit

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:23

Leuke foto,s, het geeft een mooie impressie. Ik heb wel medelijden met de mensen die helemaal nat geregend zijn.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 21:02

Wat een mooi verslag en foto's. Het lijkt een geslaagde dag ondanks de regen.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 12:37

Kabayo schreef:
Mooie serie en leuk verhaal zeg!!

Hennie Roffel is overigens niet de vorige eigenaar van Johnny. Maar de vorige amazone. Hij was van Ted Kop Jansen en Hennie bracht hem uit

Ah britt bracht t alsof zei de vorige eigenaar was

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 14:02

Ik moet zeggen dat ik de foto van Jesse Drent dus heel misplaatst vind. Erg slecht moment uitgekozen. Als Jesse zijnde zou ik hier écht niet blij mee zijn...

Trust your struggle.
    If we're struggling, we're still in motion. Heading somewhere better.

MB-Shots: Fotografie van mens & dier || Bookstagram || Goodreads || Vinted: Marjo2610

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 14:39

Marjo schreef:
Ik moet zeggen dat ik de foto van Jesse Drent dus heel misplaatst vind. Erg slecht moment uitgekozen. Als Jesse zijnde zou ik hier écht niet blij mee zijn...

Ja, helemaal mee eens! Zonder context kan die foto volledig uit zijn verband gerukt worden.

Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 19:48

KimD schreef:
Marjo schreef:

Ja, helemaal mee eens! Zonder context kan die foto volledig uit zijn verband gerukt worden.

Hier sluit ik mij ook bij aan.
Dit past ook vooral niet bij waarvoor Jesse staat. Erg jammer. Hij en zijn mooie Antares zijn zo'n mooie combinatie.

Gin <3
Mister Blue in memoriam
Twister in memoriam

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie