Save the date: de strandrit voor Friese paarden!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14057
Geregistreerd: 20-04-16

Save the date: de strandrit voor Friese paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-22 21:17

Phryso
Algemeen

Afbeelding
Foto van een eerdere editie van de strandrit met Friese paarden.
Foto: Aniek Molenaar Fotografie


In oktober 2023 staat 'ie op de agenda: de strandrit voor Friese paarden. Een evenement waar het drie jaar geleden op het strand van Callantsoog nog zwart zag van de Friese paarden, 450 stuks, maar die de organisatie dit jaar niet heeft kunnen realiseren. Linda de Jong: "ik moet er echt wel een jaar voor uittrekken om het te organiseren. Met zoveel paarden moet je het allemaal echt goed regelen. We organiseren dit evenement, net als voorgaande jaren, in samenwerking met Manege Noot."

Lustrumeditie en laatste keer
Een exacte datum is er dan ook nog niet, maar dat ie georganiseerd gaat worden is zeker. "Het is de vijfde keer, een lustrum editie en wat zou het mooi zijn wanneer er 500 paarden op af zouden komen. Dan is het ook de laatste keer", aldus Linda die "op het hoogtepunt wil stoppen."

Veel enthousiaste reacties
Voorlopig heeft Linda nog werk aan het verkennen van alle mogelijkheden. "Hoe zit het met eb en vloed, zijn er ook nog andere evenementen? Daar moeten we allemaal rekening mee houden." De eerste oproep heeft inmiddels weer veel enthousiaste reacties opgeleverd, ook vanuit het buitenland. "Onder meer vanuit Amerika, Spanje, Duitsland, Zwitserland, Belgiƫ en Denemarken hebben ruiters al laten weten weer mee te willen rijden tijdens dit unieke evenement. Het is echt onvoorstelbaar hoeveel moeite mensen doen om deel te nemen aan de strandrit. Ruiters van jong tot oud, allemaal willen ze hun passie met elkaar delen voor het Friese paard en hoe mooi is dat tijdens een rit over het strand op een Fries paard."

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 10:40

2 x aan meegedaan en de eerste keer vond ik het goed geregeld,paarden liepen aaneengesloten over het strand en door het dorp heen.

2e x vond ik het slecht geregeld :oo veel ruimtes tussen de combinaties

- stuk omhoog rijden om zo de ronde door het dorp te doen en dan weer naar beneden om het strand weer op te gaan -

Er werd gewisseld van ruiter waardoor je niet kon passeren,moesten selfies gemaakt worden met een knuffelbeer,weer oponthoud,paarden kon niet doorstappen en er vielen gaten in de groep.

Van het dorp het strand op was toen een flink gat en meerdere paarden vlogen in galop richting de groep op het strand.

Daar is toen ook nog iemand lelijk gevallen.

Toen was er bijna niemand die iedereen toesprak om aan te sluiten en de groep aan te sturen. Dat was jammer want toen werd het erg rommelig.

Ik sla de volgende editie over ook al is het de laatste keer,ik ga liever in een kleiner groepje,dan kunnen we beter het tempo op elkaar afstemmen.