Geen rook bij schriktraining Prinsjesdag vanwege dierenwelzijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Geen rook bij schriktraining Prinsjesdag vanwege dierenwelzijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 11:19

Ongebleekt graag.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110698
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 11:30

germie schreef:
Dat is geen politie, al werken ze er wel mee samen. ;)


Dat weet ik idd :j Maar ik vind het een geweldig initiatief met dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 11:42

purny schreef:
Boompje1985 schreef:
Volgend jaar dus geen rook... maar katoenen watjes... :)*

Dan wel biologisch afbreekbaar he... anders krijgen we de milieuorganisaties weer op ons dak
Het woord 'katoenen' zou het al weg moeten geven. ;)

CharleyT
Berichten: 3994
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 16:25

Sofia221 schreef:
Ik vind dat hele paarden met prinsjes dag niet meer kunnen . Anno 2022 is het niet meer nodig om paarden zo te mishandelen door schreeuwende kinderen en wapens te laten lopen . Verschrikkelijk . Ik ben tegen het gebruik van dieren bij de politie als bij prinsjes dag


Wat een overdreven taalgebruik, 'mishandelen' hoe kom je erbij joh. Dat je het niks vind prima, van van die dikke woorden gebruiken slaat nergens op.

CharleyT
Berichten: 3994
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 16:28

_Mir schreef:
Wat een toneel zeg, laat die paarden gewoon met rust.


Waarom paarden met rust laten? Ze doen gewoon hun ding, wat is het probleem?

CharleyT
Berichten: 3994
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 16:31

Utixo schreef:
Uh nee Linnie, er wordt daar niet op getraind. Het merendeel van deze paarden is particulier en is alleen voor Prinsjesdag hier. De strandoefening is de enige oefening.


Klopt niet helemaal hoor, door het jaar heen zijn er ook oefendagen.

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 16:32

Op deze manier ben ik benieuwd wanneer de betaalde schriktrainingen voor gewone particulieren in de ban gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 16:37

mylittlejoy schreef:
Op deze manier ben ik benieuwd wanneer de betaalde schriktrainingen voor gewone particulieren in de ban gaan.
Gevolgd door een hele rits topics met "Help, mijn paard draait zich om bij het zien van een paraplu/plastic zak/ritselend boomblaadje/opvliegende duif/kliko/cavia van mijn buurmeisje, wat nu?!" :=

De mijne stond van de week nog geen 5 minuten in een nieuwe wei toen er een trein langs kwam denderen. Gewoon meteen laten slachten dan maar, want ohoh, ze zal toch maar even twee tellen stress gehad hebben tot ze doorhad dat haar nieuwe weidegenoten zich er niets van aantrokken en er dus niets was om over te stressen? :')

Elisa2

Berichten: 37217
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 09:13

Dovahkiin schreef:
Sofia221 schreef:
Ik vind dat hele paarden met prinsjes dag niet meer kunnen . Anno 2022 is het niet meer nodig om paarden zo te mishandelen door schreeuwende kinderen en wapens te laten lopen . Verschrikkelijk . Ik ben tegen het gebruik van dieren bij de politie als bij prinsjes dag


Ik vind dit soort opmerkingen niet meer kunnen. Anno 2022 lijkt het alleen nog maar diervriendelijk te zijn als je je paard bitloos, boomloos en 24/7 buiten hebt staan. Dat iemand die mening heeft heb ik geen moeite mee, maar dat het overal te pas en te onpas moet worden benoemd en het je tegen bent als je het er niet mee eens bent staat mij tegen. Dus niet perse naar jou gericht Sofia221.


Mee eens, doodmoe wordt je er van..en vaak enorm onbewust=onbekwaam.

Ik ben het er dus mee eens dat als je paarden in die situatie brengt dat je ze er op moet trainen. Dat is fijner en veiliger voor alle partijen en zeker bij prinsjesdag moeten ze overal op voorbereid zijn.

Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Re: Geen rook bij schriktraining Prinsjesdag vanwege dierenwelzijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 09:16

Ik durf te wedden dat de paarden banger zijn voor het bubbeltjesplastic waar ze mee worden ingepakt tegenwoordig dan de rookbommen. :Y)

Elisa2

Berichten: 37217
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 09:18

:D

Mijne is ook bang voor bubbeltjesplastic vrees ik _O- _O- _O-

Ik ga het eens uit proberen :D

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Re: Geen rook bij schriktraining Prinsjesdag vanwege dierenwelzijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 15:43


CharleyT
Berichten: 3994
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 15:50


maj0

Berichten: 6592
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:12


tamary

Berichten: 29186
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:25

Jetta schreef:

Communicatie storingen bij nieuwe combi die rare dingen om zich heen te zien krijgt voor het eerst samen? Kan gebeuren, kan bij de gewone combi net zo goed zo zijn. Is nogal een verschil tussen trekken en schoppen en paard dat aangeeft het ergens moeilijk mee te hebben terwijl ruiter rustig blijft. Al is het niet de meest verstandige foto om te plaatsen tegenwoordig.

Als ik het goed begrijp is de afweging gemaakt in kader van niet nodig om geschiktheid te testen. Want niet testen ivm niet diervriendelijk zeg ik het tegenovergestelde van. Dieren train je om in gecontroleerde omstandigheden te leren omgaan met rare mensendingen. Daar elementen uit halen in kader van kan gebeuren maar vinden we niet diervriendelijk om te trainen is ernstig fout. Je traint rare dingen om dier te leren met rare dingen om te gaan zodat ze daar minder tot geen stress van ervaren. Daar bewust gaten in laten is nalatig.

Jessix

Berichten: 16443
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Geen rook bij schriktraining Prinsjesdag vanwege dierenwelzijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:53

Ik vind dat hele prinsjesdag niet meer van deze tijd. Dat geld is wel beter te besteden, nu helemaal. Maar dat is weer een andere discussie.

Loretta
Berichten: 8773
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Geen rook bij schriktraining Prinsjesdag vanwege dierenwelzijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 17:15

Als je rook en andere enge dingen rustig op bouwt hoeft een paard helemaal niet in de stress te raken. Ik denk dat die paarden toch eerder wel op rook getraind zullen zijn.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:07

Ik heb vorige week net zitten te googlen op rookmachine en bellenblaas machine.

Is gewoon te leuk om mee te klooien op schriktrainingen etc.

Nu ik sommige reacties hier lees is de kans dus groot dat ik een vreselijke paarden mishandelaar ben _O- _O-



Edit,en ik gebruik ook plastic flesjes. :')

Elisa2

Berichten: 37217
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:08


Elisa2

Berichten: 37217
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:09

tamary schreef:
Jetta schreef:

Communicatie storingen bij nieuwe combi die rare dingen om zich heen te zien krijgt voor het eerst samen? Kan gebeuren, kan bij de gewone combi net zo goed zo zijn. Is nogal een verschil tussen trekken en schoppen en paard dat aangeeft het ergens moeilijk mee te hebben terwijl ruiter rustig blijft. Al is het niet de meest verstandige foto om te plaatsen tegenwoordig.

Als ik het goed begrijp is de afweging gemaakt in kader van niet nodig om geschiktheid te testen. Want niet testen ivm niet diervriendelijk zeg ik het tegenovergestelde van. Dieren train je om in gecontroleerde omstandigheden te leren omgaan met rare mensendingen. Daar elementen uit halen in kader van kan gebeuren maar vinden we niet diervriendelijk om te trainen is ernstig fout. Je traint rare dingen om dier te leren met rare dingen om te gaan zodat ze daar minder tot geen stress van ervaren. Daar bewust gaten in laten is nalatig.


Eigenlijk is het gewoon erg dat mensen zo,n foto niet meer kunnen interpreteren op de juiste manier.. zeker van mensen die met paarden omgaan verwacht je dat wel.

Voor de rest geheel eens.

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:14

Daan13 schreef:
Ik heb vorige week net zitten te googlen op rookmachine en bellenblaas machine.

Is gewoon te leuk om mee te klooien op schriktrainingen etc.

Nu ik sommige reacties hier lees is de kans dus groot dat ik een vreselijke paarden mishandelaar ben _O- _O-



Edit,en ik gebruik ook plastic flesjes. :')


Dierenbeul!

:') Ik zie die rookmachines wel vaker bij schriktrainingen. Net als grote zeilen, plastic flesjes waar je doorheen moet. Waar ligt de grens dan? Is dat allemaal dierenmishandeling? Want je traint het juist zodat ze er rustig aan kunnen wennen en niet in paniek raken. Is die paniek dan wel eerlijk, omdat het trainen blijkbaar mishandeling is?

CharleyT
Berichten: 3994
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 19:51

Jessix schreef:
Ik vind dat hele prinsjesdag niet meer van deze tijd. Dat geld is wel beter te besteden, nu helemaal. Maar dat is weer een andere discussie.


En daar is ie weer, de oer hollandse kreet 'Dat geld is.........enz Over wiens geld en welke bedrag hoor je nooit wat. Dus: waar heb je het over?

Los daarvan vind ik Prinsjesdag juist helemaal van deze tijd, het is belangrijk in deze woelige onrustige tijden de democratie en alles wat daarbij komt te koesteren.

prompter

Berichten: 11113
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Geen rook bij schriktraining Prinsjesdag vanwege dierenwelzijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 20:05

Ik heb deze paarden de hele week kunnen volgen aangezien ze bij ons op stal stonden, en ook het hele oefenschema gezien. Veel van deze paarden doen elk jaar mee, ze komen van steeds dezelfde stallen. Er komen er meer dan nodig zijn, dan kunnen ze bij het trainen rustig kijken welke paarden toch te veel onrust vertonen, die hoeven dan niet mee te lopen. Ik ben echt een groot voorstander van dierenwelzijn, maar dit is echt een paardvriendelijk gebeuren. Op de foto schrikken ze gewoon ergens van, zo'n foto hadden ze van mij ook kunnen maken in een situatie waarin 1 van mijn paarden ergens van schrok.

Jessix

Berichten: 16443
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 20:21

CharleyT schreef:
Jessix schreef:
Ik vind dat hele prinsjesdag niet meer van deze tijd. Dat geld is wel beter te besteden, nu helemaal. Maar dat is weer een andere discussie.


En daar is ie weer, de oer hollandse kreet 'Dat geld is.........enz Over wiens geld en welke bedrag hoor je nooit wat. Dus: waar heb je het over?

Los daarvan vind ik Prinsjesdag juist helemaal van deze tijd, het is belangrijk in deze woelige onrustige tijden de democratie en alles wat daarbij komt te koesteren.

Nou blij dat jij ervan hebt genoten! :D

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Re: Geen rook bij schriktraining Prinsjesdag vanwege dierenwelzijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 20:55

Even terug naar mijn berichtje met het nieuwsbericht van omroep West: Communicatie storing, schrikkend paard, natuurlijk, alle begrip voor. Maar het paard heeft het hoofd heel hoog en de mond wijd open, je kunt mij niet wijs maken dat er niet behoorlijk hard aan de teugels wordt getrokken. Ik ben echt geen watje, maar dit vind ik dus niet kunnen. Je mag vinden dat ik de foto niet goed interpreteer. Paarden kun je alles leren en vrijwel overal aan leren wennen, dus oefenen is prima. Ook met een rookbommetje.