[FOTO] Horse Event PRO, een sfeerimpressie van de zaterdag

Moderators: Muiz, ynskek, NadjaNadja, Essie73, Ladybird, Polly, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

[FOTO] Horse Event PRO, een sfeerimpressie van de zaterdag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-22 16:15

* Bokt Nieuwsredactie
Algemeen
Tekst bij de foto's door beiden, intro door Bellatrix, foto's door Marlies Trap Fotografie.

Dit weekend vond de PRO editie van Horse Event plaats in het EXPO theater in Vijfhuizen. De weersvoorspellingen waren verre van goed, wat bewezen werd tijdens mijn (Bellatrix) autorit er naartoe. De donkere lucht maakte af en toe wel plaats voor blauwe lucht en zon, wat resulteerde in een prachtige regenboog. Aangekomen bij het terrein was het totaal niet druk. Sterker nog, het was bijna uitgestorven. De parkeerplaats was nog bijna leeg. Helaas barstte er wel een enorme bui los die ik uitzat in de auto. Ondertussen was Renske (Menino) ook aangekomen op het terrein en toen de regen ophield zijn we naar de ingang gelopen. Ook daar was het veel minder druk. Onze persbadge was snel gehaald en we kregen er een programmaboekje bij.

De showpiste had een naamsverandering ondergaan en ging nu door het leven als instructiepiste. Zo te zien waren er ook minder kraampjes, de kraampjes die echt gericht waren op de jeugd waren nu niet aanwezig. De clinics, lezingen en workshops waren nu ook veel serieuzer en echt gericht op de volwassen en wedstrijd gerichte ruiter. Her en der liep er wat jeugd maar er was een duidelijk verschil met vorige week.

Waar we vorige week genoten van de bijna magische ruiterskills van Alizée Fremont, gingen we deze week naar een inhoudelijke clinic. We zagen twee totaal verschillende ruiters aan het werk met de instructies van Alizée. De eerste combinatie was een pittig dressuurpaard dat op hoog niveau presteerde, maar duidelijk moeite had met het vinden van ontspanning in zijn hoofd en lichaam. Daarna kwam de 20 jaar oude pony die al bitloos reed, maar die ook moeite had met ontspanning. Vooral bij het aangalopperen. De meest voorkomende instructie van Alizée? Buigen naar binnen voor een betere balans en minder focus op wat er buiten de ring gebeurt.
Afbeelding

Daarna was het tijd om de recreatiepiste te bezoeken voor een clinic centered riding van Ylvie Fros. Op zeer aangename wijze besteedde zij aandacht aan alle aspecten van de zit en konden we als publiek getuige zijn van hoe enkele aanpassingen leidden tot grote verschillen in paard en ruiter. De nadruk lag hierbij vooral op het herkennen van de gewrichten in je lichaam en deze soepel met het paard mee laten bewegen en op ademhaling. Alles begint met ademhaling.
Afbeelding

Afbeelding

Daarna was het de beurt aan Lammert Laseur, die ons meenam in de wereld van springen. Goed, als iemand die 20 jaar een Fries heeft gehad en springen vooral kent van Eurosport was deze clinic niet per se relevant. Toch was het een verademing om de passie en vriendelijkheid voor het dier en de sport van Lammert en zijn pupil te mogen zien.
Afbeelding

Niets geen hartgrondige trainingsmethodes om paarden hoger te laten springen, waar ik als n00b het springen onbewust toch een beetje mee associeerde, maar vanuit balans en ritme de juiste timing onder de knie krijgen om een sprong te kunnen nemen.
Afbeelding

Daarna gingen we door naar de sportpiste. Er kwam een clinic over “waar op te letten bij de aanschaf van een paard”. Hierbij was overduidelijk aandacht gestoken in het showen van verschillende combinaties van verschillende disciplines.
Afbeelding

Op die manier was het in één klap duidelijk dat een paard voor de eventing toch echt wel een heel anders paard is dan voor de basissport of topsport dressuur. Verder bleef de clinic helaas een beetje hangen in platitudes, zoals “het is heel belangrijk dat je een paard kiest dat niet alleen maar mooi is, maar ook goed bij je past”. Juist voor het PRO weekend hadden we iets meer diepgang verwacht. Desalniettemin was het vermakelijk om de verschillende combinaties aan het werk te zien!
Afbeelding

En weer terug naar de recreatiepiste, om meegenomen te worden naar het “zonnige” Spanje. Zonnig tussen aanhalingstekens, want het was een erg herfstachtige dag met maar zeer bescheiden sprankjes zon hier en daar.

Dat mocht de pret niet drukken. Ik maakte kennis met een voor mij totaal onbekende (doch zeer indrukwekkende!) paardensport: Doma Vaquera. Mieke Hylkema (een bekende voor de fervente Horse Event bezoekers!) showde haar Ranchera. Tevens has ze een leerling mee en liet ze de fijne kneepjes van deze sport zien.
Afbeelding

We noemden al even dat het klimaat verre van Spaans was. Ook de paarden hadden zichtbaar wat moeite met het typisch Nederlandse weer. De wind die door de microfoons waaide en veel ruis veroorzaakte, maakte de paarden behoorlijk pittig. Gelukkig wist Mieke Hylkema nog steeds de harten van het publiek in te pakken met deze spectaculaire sport, die oorspronkelijk bedoeld is om vee te hoeden. Ook in deze clinic was veel aandacht voor het sturen op je zit, en kostte het de ruiters weinig moeite om met één hand duizelingwekkende capriolen uit te halen.
Afbeelding

Als communicatiewetenschapper in spe kon ik daarna in de instructiepiste mijn hart ophalen, want de nadruk lag hier op het creëren van communicatie tussen paard en baas. Feather Light Horsemanship kreeg een leuke, maar enigszins eigenwijze Haflinger in haar schoot geworpen, die moeite had met aangalopperen. Medische oorzaken waren allemaal uitgesloten.
Afbeelding

Met geduld en héél veel vriendelijkheid werd een voorzichtige poging gedaan om de problemen met het communiceren tussen paard en mens te herstellen, door een veilige omgeving te creëren en te oefenen met simpele commando’s.
Afbeelding

De kern van deze clinic was heel erg platgeslagen, als jij vertrouwen hebt in je pony, komt dat ook bij je terug. En dat bleek. Want, hoewel met enige streken, lukte de galop en mochten we als publiek ook aanschouwen hoeveel beter het ging bij de laatste paar keer aangalopperen.
Afbeelding

Daarna kregen we de kans om juist de topsportruiters eens te zien zweten onder de aanwijzing van een instructeur. Laurens van Lieren werd onderworpen aan de instructies van één van zijn vaste instructrices: Roos Dyson. Roos richt zich in haar trainingen hierbij helemaal op zit. Voor de gelegenheid had Laurens een shirt met strepen aan, zodat we goed konden zien welke positie hij nam op zijn paard.
Afbeelding

Laurens en Roos gingen in deze clinic, op verzoek van Laurens, aan de slag met de pirouettes, een oefening waar zijn paard Imposant, nog moeite mee had. Door het paard op zit, met de stuwing van de galop, voorwaarts te rijden, lukte het om de pirouettes beter neer te zetten zonder teveel terug te vallen. Leuk om één van de grote namen in de sport eens niet als instructeur te zien, maar als leergierige pupil.
Afbeelding

Dat was dan ook het recept voor de volgende clinic van Patrick Kittel die met zijn clinic die de catchy naam “ Nobody is perfect but we all can get better” had, les mocht geven aan Imke Schellekens Bartels en Febe van Zwambagt.
Afbeelding

Patrik vertelde onder andere over zijn eigen achtergrond, en hoe hij zonder al te veel geld en middelen toch tot één van de grote namen in de sport wist uit te groeien. Met enthousiasme, humor, en een scherp oog mochten we meekijken naar één van zijn lessen. Zo was er aandacht voor hoe je om kon gaan met een pittig karakter van je paard (waarbij wederom de tip van een buiging naar binnen naar voren kwam) en er werd aandacht besteed aan de overgang passage naar piaffe.
Afbeelding

Nogmaals, niet meteen relevant voor de meeste toeschouwers, wel indrukwekkend en leerzaam.
Afbeelding

Er zat wat tijd tussen de clinics om wat rond te struinen en toen Bellatrix deze combinatie zag, moest ze er wat plaatjes van schieten. De amazone is Anne Grether, een reiningruiter. Ze was aan het losrijden, dus hier 2 sfeerfoto's.
Afbeelding

Afbeelding

Eliane van Schaik maakte haar debuut op Horse Event en als paardenfotograaf wilde ik daar natuurlijk wel even bij zijn. :D Ze had twee mooie modellen meegenomen, wel jammer dat de achtergrond teleurstelde met tribunes en hekken, maar ze legde goed uit hoe het zat met het juiste lichtgebruik en wat je wel en niet moet doen tijdens het fotograferen. Belangrijk was vooral dat je je eigen stijl moet vinden.

Dit vond ik dan een mooi momentje, vooral het licht viel mooi.
Afbeelding

Eliane van Schaik.
Afbeelding

Beide modellen konden ook steigeren, deze Haflinger leek wel uit een sprookje gelopen. <3
Afbeelding

Daarna werden we meegenomen in de wereld van Noppie de IJslander. Noppie was de hele wereld overgevlogen, maar 1x vond hij wel genoeg, want terechtgekomen bij zijn nieuwe eigenaresse besloot hij onder geen beding ooit nog de trailer in te gaan. Expert Annemarie van de Toorn werd ingeschakeld.
Afbeelding

Zij nam ons mee in de basisvereisten van het grondwerk dat nodig is om een paard als Noppie wél een trailer in te krijgen. Noppie bleek al zeer koel in zijn hoofd, dus waren de “enge” objecten geen uitdaging. Een rondje longeren bleek dat echter wel, evenals objecten en geluiden achter zijn billen. Snel werd duidelijk dat Noppie nogal aanhankelijk is en veel steun nodig heeft van een begeleider. Door met deze kennis aan de slag gaan, is het hopelijk gelukt om Noppie de volgende weer op de trailer te krijgen! Helaas konden we daarbij niet aanwezig zijn, en hebben we de update gemist. Maar onze duimen hebben gedraaid voor Noppie en zijn baasje.
Afbeelding

De communicatie tussen paard en baas was een kernonderwerp op deze dag. Ook Bo Kasbergen kwam binnen met een imposante doch zeer onwennige Spaanse ruin die extreem veel moeite had met de gekke omgeving. Door het paard rustig aan te instrueren met de longeerzweep en door hem langzaam aan te desensibiliseren met rustige en vriendelijke prikkels, kwam er langzaamaan ontspanning.
Afbeelding

Er was echter maar één aspect dat de onstuimige ruin echt liet ontspannen.
Afbeelding

En dat was de aanwezigheid van zijn kleine maatje!
Afbeelding

Al met al was het wederom een zeer geslaagde, leerzame en inspirerende dag, met een totaal andere focus dan het weekend ervoor. Hoewel in een weekend met de nadruk op sport en prestatie de aanwezigheid van sporen, zweep, en zagende handen ongeveer cumulatief toegenomen waren, was het fijn dat de rode lijn op deze dag nog steeds over begrip en samenwerking met je paard ging.
Een inspirerende boodschap waar hopelijk een heleboel paardenliefhebbers weer ontzettend van genoten hebben.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
"Down, down, down The Road...down The Witches Road" ~`Agatha Harkness ~

Iejoorr

Re: [FOTO] Horse Event PRO, een sfeerimpressie van de zaterdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 16:57

Hele toffe foto's!

En hierbij een Noppie update. Met heel veel rust is hij uiteindelijk een paar keer de grote trailer in gegaan :D (niet de meest mooie foto haha)
Afbeelding

Nör frá Gimli
Volg ons op Insta @ noppie_the_icelandic

And she lived happily ever after.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-22 17:01

Hee wat goed!! :))

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 17:09

Mooi verslag weer Bellatrix, dank je wel.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 17:10

Heel mooi verslag! Het lijkt erg rustig trouwens? Maar dat zal ook wel aan het weer gelegen hebben gok ik.

Misschien ga ik volgend jaar toch wel, ik zie een aantal demo's die ik graag had willen bijwonen!

Tikfouten zijn te danken aan mijn telefoon

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-22 17:12

Ja, het PRO weekend was veel rustiger, echt super fijn was dat! Geen lange rijen enzo. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 17:18

Iejoorr schreef:
Hele toffe foto's!

En hierbij een Noppie update. Met heel veel rust is hij uiteindelijk een paar keer de grote trailer in gegaan :D (niet de meest mooie foto haha)
[ [url=m/HxDmHe.jpg]Afbeelding[/url] ]

waah, wat leuk om te zien en nog een update te krijgen via bokt. *\o/* . Genoeg stof om nu mee vooruit te gaan?

Het was inderdaad heel rustig :D Al zaten we wel vaak in de meer rustige piste met rustige clinics :j .
De youth editie was denk ik echt 4x zo druk.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 17:36

Menino schreef:
Iejoorr schreef:
Hele toffe foto's!

[ [url=m/HxDmHe.jpg]Afbeelding[/url] ]

waah, wat leuk om te zien en nog een update te krijgen via bokt. *\o/* . Genoeg stof om nu mee vooruit te gaan?

Het was inderdaad heel rustig :D Al zaten we wel vaak in de meer rustige piste met rustige clinics :j .
De youth editie was denk ik echt 4x zo druk.

Absoluut! Maar we krijgen hierna thuis ook nog begeleiding van ze :D

De zaterdag was imo wel rustiger dan de zondag. Ik was niet op het youth weekend, dus daar kan ik niet mee vegelijken :))

Nör frá Gimli
Volg ons op Insta @ noppie_the_icelandic

And she lived happily ever after.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 19:49

Het was zaterdag idd rustiger dan we gewend zijn van HE. Weet nou niet of het door het slechte weer kwam of dat er gewoon weinig kaartjes verkocht zijn. Was wel leuk dat er ruimte was om met mensen te praten. Weinig koopjes geshopt, het aantal kraampjes viel me echt tegen. Maar de inhoud van de shows was prettig volwassen en informatief. Wat ik voor corona nog wel vond tegen vallen vaak.

Bellatrix schreef:
* Bokt Nieuwsredactie
Dat mocht de pret niet drukken. Ik maakte kennis met een voor mij totaal onbekende (doch zeer indrukwekkende!) paardensport: Doma Vaquera. Mieke Hylkema (een bekende voor de fervente Horse Event bezoekers!) showde haar Ranchera. Tevens has ze een leerling mee en liet ze de fijne kneepjes van deze sport zien.
[ Afbeelding ]

We noemden al even dat het klimaat verre van Spaans was. Ook de paarden hadden zichtbaar wat moeite met het typisch Nederlandse weer. De wind die door de microfoons waaide en veel ruis veroorzaakte, maakte de paarden behoorlijk pittig. Gelukkig wist Mieke Hylkema nog steeds de harten van het publiek in te pakken met deze spectaculaire sport, die oorspronkelijk bedoeld is om vee te hoeden. Ook in deze clinic was veel aandacht voor het sturen op je zit, en kostte het de ruiters weinig moeite om met één hand duizelingwekkende capriolen uit te halen.
[ Afbeelding ]

Heb je toevallig nog meer foto's van mij?
De dames waren idd heet. Kwam ook echt doordat alles stond te klappen, ook al bij het binnenrijden. Maar voor haar eerste show ooit deed La Carolina het geweldig. Zo blij met haar, ze vond het publiek net zo leuk als dat we al hoopte.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 20:21

Wat een leuk verslag! Ik zie dat je ook een mooie foto van mijn stalgenootje hebt gemaakt! Die reed mee met de clinic van het KWPN, waar let je op bij aanschaf van een paard.

Tristan XI B+0 -----> L1+6-----> L2 +6-----> M1+11 ----> M2+12 ----> Z1 +10 -----> Z2+10 -----> ZZ-licht+6!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-22 20:31

Oh leuk! :D Welke is zij dan?

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 20:57

Bellatrix schreef:
Oh leuk! :D Welke is zij dan?
die met die bruine ruin van Johnson! Met 3 witte voetjes en een blesje.

Tristan XI B+0 -----> L1+6-----> L2 +6-----> M1+11 ----> M2+12 ----> Z1 +10 -----> Z2+10 -----> ZZ-licht+6!

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 07:58

Je verslag leest heel prettig, vooral hoe je tekst en fotos mooi op elkaar laat aansluiten.

En over drukte: met de spreiding over 4 dagen ipv 2,5 (want vrijdag is niet echt een event dag) lijkt het me logisch dat het rustiger is. Het thema "pro" sprak mij als recreatieruiter overigens niet aan, al stonden er achteraf gezien toch wel leuke demo's op het programma.

23 november 2024 EquiDay Masterclass in Ermelo
Kijk mee door de ogen van 4 trainers, leer waardevolle oefeningen en ga naar huis met een hoofd vol nieuwe kennis en plannen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-22 08:17

Ik vond het heel prettig in ieder geval. :j

En bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 11:37

callippo schreef:
Je verslag leest heel prettig, vooral hoe je tekst en fotos mooi op elkaar laat aansluiten.

En over drukte: met de spreiding over 4 dagen ipv 2,5 (want vrijdag is niet echt een event dag) lijkt het me logisch dat het rustiger is. Het thema "pro" sprak mij als recreatieruiter overigens niet aan, al stonden er achteraf gezien toch wel leuke demo's op het programma.

Dankjewel! Ik kan me voorstellen dat pro afschrikt, maar er was wel een recreatiepiste met veel grondwerkdemo's en zitclinics bv. :j . Wat dat betreft denk ik voor iedere ruiter wat wils, en jammer dat er in de promotie zo'n nadruk lag op (top)sport :P . Niet terecht.

Dat zal het idd zijn, al is de drukte dan wel echt verschoven naar de youth editie en is het niet helemaal gelijkmatig uitgespreid qua drukte. Ik snap het opzich ook wel. Als ik bv. gewoon een leuke dagje weg zou willen met mijn vriend die matig geïnteresseerd is in paarden, zou de youth editie veel leuker zijn... Ookal zijn we in het dagelijkse leven de categorie youth sterk ontstegen :') .
Dat was natuurlijk veel meer show-show en allemaal net wat toegankelijker. En je zult vast meer mensen hebben die het leuk vinden om een beetje naar paarden te kijken, af en toe een lesje op een manege meepakken dan mensen die het geld (of de ruimte) en de tijd hebben om er 24/7 met paarden bezig zijn.

Ik weet dat Bellatrix erg aan het genieten was van alle rust en ruimte :D Zelf vond ik de veels te blije kinderen met hun meegesleepte papa's en mama's ook wel erg vermakelijk :P Maar dan moet je wel je eigen eten en drinken meenemen (die rijen...!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 11:41

Veulen84 schreef:
Het was zaterdag idd rustiger dan we gewend zijn van HE. Weet nou niet of het door het slechte weer kwam of dat er gewoon weinig kaartjes verkocht zijn. Was wel leuk dat er ruimte was om met mensen te praten. Weinig koopjes geshopt, het aantal kraampjes viel me echt tegen. Maar de inhoud van de shows was prettig volwassen en informatief. Wat ik voor corona nog wel vond tegen vallen vaak.

Bellatrix schreef:
* Bokt Nieuwsredactie
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Heb je toevallig nog meer foto's van mij?
De dames waren idd heet. Kwam ook echt doordat alles stond te klappen, ook al bij het binnenrijden. Maar voor haar eerste show ooit deed La Carolina het geweldig. Zo blij met haar, ze vond het publiek net zo leuk als dat we al hoopte.

Totaal begrijpelijk. Ik heb iig erg van de clinic genoten en mooi hoe je vooral op zit je paard zo wendbaar kan maken :j . En met al die wind en een onervaren paard. Jeetje. Meteen in het diepe gegooid, kan alleen maar meevallen hierna :o . Stond eerder te kijken van alle paarden die er niet op reageerde, dan dat jullie paarden er wat heet van werden :D

Mayra_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 11:56

Wat een leuk overzicht! Ik reed zelf mee in de clinic over de aankoop van een paard van het KWPN als spring/eventing combi. Heb je toevallig foto's van mij gemaakt? :) ik heb je een pb gestuurd!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-22 11:57

Gereageerd op je PB! :)

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 16:19

Wat een fijn leesbaar verslag en mooie foto's!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 20:56

Menino schreef:
Dankjewel! Ik kan me voorstellen dat pro afschrikt, maar er was wel een recreatiepiste met veel grondwerkdemo's en zitclinics bv. :j . Wat dat betreft denk ik voor iedere ruiter wat wils, en jammer dat er in de promotie zo'n nadruk lag op (top)sport :P . Niet terecht.

Ik weet dat Bellatrix erg aan het genieten was van alle rust en ruimte :D Zelf vond ik de veels te blije kinderen met hun meegesleepte papa's en mama's ook wel erg vermakelijk :P Maar dan moet je wel je eigen eten en drinken meenemen (die rijen...!)

Ik denk dat ze voor het pro weekend ook best wat show element wat er bij mogen halen. Daar genieten we als volwassenen toch ook best van. Persoonlijk vind ik dat er wel een verschil is tussen het hele social media meeting fanclub gebeuren wat het voor corona wel was en gewoon shows en clinics voor iedereen wat wils. Dan mag pro best heel breed worden. Ik ben er persoonlijk best voor dat mensen verder kunnen kijken dan alleen hun wereld.

De ruimte was nu ook idd best fijn en ik weet nog niet zeker of dat niet ook deels door het weer kwam.

Overigens hoorde ik zaterdag vallen dat er in wintereditie zou komen. Iemand die daar iets van weet?

Menino schreef:
Totaal begrijpelijk. Ik heb iig erg van de clinic genoten en mooi hoe je vooral op zit je paard zo wendbaar kan maken :j . En met al die wind en een onervaren paard. Jeetje. Meteen in het diepe gegooid, kan alleen maar meevallen hierna :o . Stond eerder te kijken van alle paarden die er niet op reageerde, dan dat jullie paarden er wat heet van werden :D
[/quote]

Dat wilde we ook heel graag benadrukken. Rijden op je zit. Zonder zwaar trekken en forceren een mooie stabiele basis zetten bij je paard. Geschikt voor heel veel mensen en als begin van veel meer. Best blij dat dan goed overkomt.

Ik hoopte echt dat La Carolina het leuk zou vinden. Ze houdt wel van de aandacht en de mensen, in principe is ze niet snel nerveus, wel sterk in d'r reacties. Dus dan krijg je idd aan het begin zo'n energiebom en wil ze gewoon echt aan het werk. Dan is alles okee. Dan kan best de poort open vliegen naast je en de spieker half omkomen. Ze is bezig, dus kan de energie ergens heen.
De volgende is een makkie (klopt af), dan kan ze gewoon genieten.

Overigens waren er een paar die echt heel nerveus waren. Arme paarden.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 10:18

Mooi overzicht! Maar mooiste is de foto van Tornado op de voorpagina <3

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie