Ruim tweehonderd paarden van start bij Paarden4Daagse

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14970
Geregistreerd: 20-04-16

Ruim tweehonderd paarden van start bij Paarden4Daagse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-22 18:18

RTV Drenthe
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie


Kijk niet raar op als je deze dagen in de omgeving van Zorgvlied wordt omringd door ruiters en menners. Ruim tweehonderd deelnemers van de Paarden4Daagse gaan vandaag van start in het dorp en trekken het gebied in. "Vier dagen lol met je paard", vertelt Chantal Wijntjes namens de organisatie. "Er zijn voor vier dagen routes die mensen komen rijden. Met menwagens of onder het zadel."

Ruiters kunnen meerdere routes afleggen. De eerste etappe van vandaag gaat langs het Canadameer, door de spartelvijver en over het Aekingerzand, net over de grens in Friesland. Het is een tocht van in totaal 23 kilometer. Wijntjes: "Zo hebben we heel veel verschillende routes, waardoor je heel veel stukjes natuur ziet."

'Mensen willen ontspanning met hun paard'
Het aantal deelnemers nam tijdens de coronapandemie af. De organisatie moest ook een jaar overslaan. Nu komen er toch weer meer mensen op af. "Mensen willen vooral de ontspanning met hun paard", vertelt Wijntjes. "Het is een prachtige locatie waar vanaf we mogen starten. De natuur, de gezelligheid, de sfeer. Het is denk ik alles bij elkaar waar mensen voornamelijk voor komen."

Deelnemers komen van heinde en verre om mee te doen. Zo ook Hans Holtslag uit Enschede. Van de 15 jaar op rij dat het georganiseerd is, heeft hij er nog geen een gemist. Hij kijkt uit naar zijn rit, vertelt hij in het filmpje op de website van RTV Drenthe.

Het is soms een logistieke puzzel. Routes moeten ver van tevoren worden uitgestippeld. Op ieder kruispunt staan vrijwilligers en er is parkeerplaats geregeld. Zo hoopt de organisatie dat de omgeving er zo min mogelijk van merkt. Wijntjes: "Ik denk niet dat de omgeving er heel veel last van heeft. Je zit natuurlijk echt in het bos. Natuurlijk moet je een klein stukje over de weg, maar dat is niet hinderlijk voor de omgeving, menners of ruiters."

Een van de deelnemers komt die in de middag weer terug het terrein op komt heeft de route snel doorlopen. "Mijn armen en billen voel ik nog. Als dit de komende dagen zo blijft, komt het wel goed."

Anoniem

Re: Ruim tweehonderd paarden van start bij Paarden4Daagse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 13:49

Leuk, kwam ze net allemaal tegen. Maar ze gingen allerlei richtingen uit?

Tinkermuts

Berichten: 9432
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 15:57

Wij waren er weer bij.
Wat een prachtige routes en weer supergoed geregeld.
110 km in totaal gereden


Minimaal, die waren misschien al klaar en gingen terug naar de verschillende logeer plekken.


Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 17:02

Tinkermuts schreef:
Wij waren er weer bij.
Wat een prachtige routes en weer supergoed geregeld.
110 km in totaal gereden


Minimaal, die waren misschien al klaar en gingen terug naar de verschillende logeer plekken.


[ [url=m/INZfEv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VYI5VS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waren jullie toevallig met zijn drieeen? Ik zag drie tinkers richting Boschoord galopperen.

Tinkermuts

Berichten: 9432
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Ruim tweehonderd paarden van start bij Paarden4Daagse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 17:38

Nee ik reed of alleen of met een paint ernaast.