[FOTO] Horse Event Youth, de zondag in beeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

[FOTO] Horse Event Youth, de zondag in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-22 19:11

* Bokt Nieuwsredactie
Algemeen
Tekst en foto's door NathalietjeB.

Na 2 jaar was het eindelijk weer zover, Horse Event Youth editie, en ik mocht zondag aanwezig zijn voor Bokt. Toen ik aan kwam, leek het op de parkeerplaats nog niet zo druk.Toen ik bij de rij kwam, bleek het echter al behoorlijk druk te zijn.

Eenmaal binnen ben ik begonnen bij de springclinic van Kristy Snepvangers. Zij reed met haar Inspiration een clinic waarbij ze besprak hoe ze de warm up doet en dat uitbreidt naar uiteindelijk het springen of crossen. Kristi is Nederlands kampioen eventing bij de Junioren maar naast eventing springt ze ook op hoog niveau.
Afbeelding

Na de clinic was het tijd voor het rassendefilé in de recreatie piste. Er liepen er Forden, Fellpony's, een trek paard maar ook kleine paardjes zoals de Falabella de Shetlander en het Nederlands minipaard. Er werd een mooie Shetlander voorgebracht door stal Van de Valkenhof.
Afbeelding

Daarna ging ik door weer naar de sportpiste voor Bastiaan de recht en Danielle de kok met 'piaffe van op de grond tot onder het zadel'. Het was heel erg leerzaam om te zien hoe ze van de grote bewegingen van de Friese hengst terug verzamelde naar de passage en de piaffe. Bastiaan begeleidde paard en ruiter door af en toe te toucheren en liet duidelijk zien wat het teweegbracht als dat verkeerd gedaan werd.
Afbeelding

Vanuit de sportpiste ging ik weer naar de showpiste, om daar te gaan kijken naar Delphine Boonkes met haar twee Welshpony's, die vrijheidsdressuurkunsten vertoonden. Het was een prachtige optreden, het ontroerde me tot een traan.
Afbeelding

Daarna was het tijd voor Shetlandponystal Het Zesspan, met een carrouselgroep met 16 Shetlanders. Ze varieerden in leeftijd van 4 tot 26 jaar en de kinderen die er op reden varieerden van 7 tot 12 jaar. En wat zagen ze er allemaal prachtig uit. Sommigen droegen een mooie prachtige rok, terwijl anderen reden in een prachtig jasje. En ja het blijven eigenwijze Shetten, dus her en der was er wat hulp nodig in de groep.
Afbeelding

Na de shetlandergroep was het tijd voor de Crazy Challenge van Joyce en Jydee met hun paarden Bo en Riefje. Alle kinderen werden in de piste geroepen om mee te doen met aanmoedigen van de paarden, bij alle gekke fratsen die ze uit moesten halen. Het was dan ook enorm hilarisch om naar te kijken.
Afbeelding

Ik ben blijven zitten om te kijken naar showteam Honey en Beauty. Hun clinic ging over clickertraining en agility. Kay is instructeur van The International Horse Agility Club en zij is de eigenaresse van Honey. Beauty is van Ingrid, die equine bodyworker is, waardoor ze ernaar streeft om op een correcte manier, het beste uit Beauty te halen.
Afbeelding

Na een kleine pauze toch even nog een blik geworpen op de showpiste voor het stuntteam van Josh Clemens. Josh komt uit Limburg en is dierentrainer voor films. Hij doet ook stunts samen, met zijn stuntteam. Ze haalden best enge stunts uit, zoals de dodenval. Die heb ik helaas niet op foto, omdat het steeds drukker en drukker werd bij de showpiste.
Afbeelding

Ook was er een clinic mennen van menteam Vilaro en Pony Skills. Lara Savids was aanwezig met haar Fjordenmerrie Tasha en Jaylinn was aanwezig met haar Shetlandermerrie Lola. Se lieten samen zien en horen welke mensport ze deden en Lara liet zien hoe er vaardigheid gereden werd. Vaardigheid is een parcours tussen pionnen waar ballen op liggen, en die moeten blijven liggen terwijl je er tussendoor rijdt met je wagen.
Afbeelding

Uiteindelijk hebben we een hele gave middag gehad, waarbij het bij de voltige zo verschrikkelijk druk was, dat het echt moeilijk was om nog een plekje te vinden om een foto te kunnen maken. Zo druk was het om de ring. Voltige is echt een ondergeschoven kindje qua de paardensport, wat erg jammer is, want er werd een prachtige voltigeshow neergezet door zowel de dames als de heren.
Afbeelding

Daarna barstte de sportpiste zowat uit zijn voegen omdat Britt Dekker binnen kwam rijden met haar George, en Sterre Slosser met haar topper Coco, onder leiding van Tineke Bartels. Ze hebben een hele leuke show neergezet.
Afbeelding

Het was bijna klaar, toen Britt Esra de bak in riep. Ze zouden een mooie foto maken voor in hun nieuwe huis, toen plotseling de vriend van Esra de bak in kwam, compleet in pak en met een bos rode rozen.

Uiteindelijk werd Esra voor al het publiek ten huwelijk gevraagd en ze zei ja!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op het laatst was er de eind show van Alizée met haar dochtertje Louise. Het was een prachtig verhaal, met uiteindelijk de kleine meid die prachtig op de machtige witte hengst zat en danste met haar moeder en hun witte schimmel in de bak.
Afbeelding

Toen was Horse Event Youth alweer voorbij en we gaan op naar nog een weekend Horse Event voor volwassenen.
Laatst bijgewerkt door Banjer op 14-09-22 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst aangepast

balance
Moderator Over Paarden

Re: [FOTO] Horse Event Youth, de zondag in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 06:14

Knap verslag, NathalietjeB :). Ik ben benieuwd naar het volgende verslag.