Wolven slaan opnieuw toe: Alweer twee pony's doodgebeten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Josien_

Berichten: 9038
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 12:39

Mars schreef:
Marloez schreef:
Paarden snachts binnen en de weide goed omheinen met stroomdraad. Zou dat voldoende werken?


Nee want niet iedereen heeft stal bij zijn wei. Stroomdraadje komen ze doorheen of ze graven er onderdoor


Als iedereen dat zou kunnen dan kan dat werken.
Maar het is niet voor iedereen mogelijk inderdaad om dat te realiseren. Bijvoorbeeld door vergunningen.

_Lorette_

Berichten: 12113
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 12:40

silvia58 schreef:
Hier wordt je toch echt misselijk van |(
Heel veel sterkte voor de eigenaar :(:)


Nou, dat is precies wat er gebeurde toen ik het las. Afschuwelijk. ;( ;(

Saul

Berichten: 9661
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Wolven slaan opnieuw toe: Alweer twee pony's doodgebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 12:43

Jemig wat akelig.

En wat en rotreacties komen er voorbij.

Die van ons staan tegen de bossen van Lommel aan.
Mijn vriend is direct begonnen met het maken van staldeuren …

Ze staan hier eigenlijk 24/7 buiten met 2 inloop stallen welke niet dicht kunnen.
Ik verwacht dat de deuren er vandaag in hangen en dan gaan ze per vanavond, savonds en snachts helaas op stal ;(

DuoPenotti

Berichten: 29880
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 13:30

Marloez schreef:
Paarden snachts binnen en de weide goed omheinen met stroomdraad. Zou dat voldoende werken?





Hoe hoog moet het worden?

Even klikken het zijn filmpjes.

anjali
Berichten: 15167
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Wolven slaan opnieuw toe: Alweer twee pony's doodgebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 13:39

Oooo-daar is niets tegen bestand zeg.

Rizette
Berichten: 4408
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 13:44

daffie1986 schreef:
tengeltje11 schreef:
En dit bewijst ook nog maar eens dat een wolfproof omheining onzin is, ze graven zich er dan onder.


Dat graven kan opgelost worden door ongeveer een halve meter onder de omheining prikkeldraad/gebroken glas en andere scherpe materialen in te graven. Zo doen ze dat ook in Alaska, Canada en Amerika tegen o.a. wolven en coyotes.
Maar of je nu zo blij moet zijn met dat prikkeldraad in je grond???

Ik vraag me toch wel eens af, hoezeer het zou helpen om wolven die zich niet gedragen zoals het hoort af te schieten. Op die manier kunnen ze ook hun "slechte" gedrag niet meer door geven.

Hier een overheid (nog wel) die alles dood willen hebben wat hier van oorsprong niet hoort, maar net zoals de vossen in de UK en een aap in Zuid-Amerika (weet niet meer welke soort en welk land precies) ben ik bang dat het wachten wordt tot ze de baby's uit huis stelen.

Zie je het al voor je glas ingraven over enkele kilometers? Wat een vervuiling dat glas dumpen.

tamary

Berichten: 29209
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 13:47

Bij de muur en die klim tussen poort en prikkeldraad door filmpjes zou stroom interessant zijn om te testen. Andere zijn ook met stroom nutteloos zoals ze nu zijn.


Rizette schreef:
Zie je het al voor je glas ingraven over enkele kilometers? Wat een vervuiling dat glas dumpen.

Nachtkraal, zie wel vaker veiligheids omheiningen langs komen bij homesteaders in VS (en die gaan al snel naar 8 feet/240cm). Maar je buiten omheining om je perceel is stomweg te kostbaar + onderhoud voor zulke maatregelen. Veelal leven die dieren daar 24/7 in heb ik de indruk, voer gaat er naar toe ipv ze laten grazen of ze zijn enkel buiten onder toezicht (en daar is dat veelal met vuurwapen).

Rizette
Berichten: 4408
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 13:48

Marloez schreef:
Paarden snachts binnen en de weide goed omheinen met stroomdraad. Zou dat voldoende werken?


Nee want niet iedereen heeft stal bij zijn wei. Stroomdraadje komen ze doorheen of ze graven er onderdoor[/quote]

Als iedereen dat zou kunnen dan kan dat werken.
Maar het is niet voor iedereen mogelijk inderdaad om dat te realiseren. Bijvoorbeeld door vergunningen.[/quote]
Als dan het wild op is kunnen ze nog katten en honden pakken. Op een gegeven moment worden dan de honden van de lijn af gevreten en dan? De wolven blijven aanjongen, ,ik dacht nu 9 jongen bij Drents Friese woud weer. Die 9 jongen volgend jaar 30 jongen? Krap aangehouden.

hoogendroog
Berichten: 3286
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 13:49

Huertecilla schreef:
Mindim schreef:
Is het misschien iets om een centraal topic van te maken, er lopen aardig wat wolventopics nu en iedereen valt telkens bij elk nieuw topic in herhaling?


In een centrale draad is dat dan anders den je?

Imo is het weinig zinvol want het is her een hoofdzakelijk conservatief (rechts) publiek met meer dan modaal inkomen; met paard en pro jacht. Élke draad is dan voorspelbaar zonder enig perspectief moordende wolf schieten.
Aan de andere kant is het dan beperkt tot één draad dat wel. Ruimt op; ben voor!


Ga je lekker HC. Staaltje generaliseren....
Conservatief en rechts modaal inkomen, met paard en pro jacht.
Dus dan is het minder erg als je paard gegrepen wordt? Gevalletje "ze vroeg erom"? Bah, wat een ontzettend nare opvattingen hou jij er op na.

Rizette
Berichten: 4408
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 13:51

tamary schreef:
Bij de muur en die klim tussen poort en prikkeldraad door filmpjes zou stroom interessant zijn om te testen. Andere zijn ook met stroom nutteloos zoals ze nu zijn.


Rizette schreef:
Zie je het al voor je glas ingraven over enkele kilometers? Wat een vervuiling dat glas dumpen.

Nachtkraal, zie wel vaker veiligheids omheiningen langs komen bij homesteaders in VS (en die gaan al snel naar 8 feet/240cm). Maar je buiten omheining om je perceel is stomweg te kostbaar + onderhoud voor zulke maatregelen. Veelal leven die dieren daar 24/7 in heb ik de indruk, voer gaat er naar toe ipv ze laten grazen of ze zijn enkel buiten onder toezicht (en daar is dat veelal met vuurwapen).

Is lang niet overal toegestaan een dergelijke hoogte en moet het dan Heras hekwerk worden wat ook 1 meter de grond in gaat met glas ervoor en aan de buitenkant om de 20 cm stroomddraad er langs? En dan nog een volgende omheining zodat ze niet kunnen springen.

Rizette
Berichten: 4408
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 13:53

Mindim schreef:
Is het misschien iets om een centraal topic van te maken, er lopen aardig wat wolventopics nu en iedereen valt telkens bij elk nieuw topic in herhaling?


In een centrale draad is dat dan anders den je?

Imo is het weinig zinvol want het is her een hoofdzakelijk conservatief (rechts) publiek met meer dan modaal inkomen; met paard en pro jacht. Élke draad is dan voorspelbaar zonder enig perspectief moordende wolf schieten.
Aan de andere kant is het dan beperkt tot één draad dat wel. Ruimt op; ben voor![/quote]

Ga je lekker HC. Staaltje generaliseren....
Conservatief en rechts modaal inkomen, met paard en pro jacht.
Dus dan is het minder erg als je paard gegrepen wordt? Gevalletje "ze vroeg erom"? Bah, wat een ontzettend nare opvattingen hou jij er op na.[/quote]
Een echte rewilder die HC ws ook fan van buikspreekpop Jetten van Kaag?

tamary

Berichten: 29209
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 13:53

En aangezien wij ze hier niet mogen storen hebben ze ook alle tijd om uit te vinden hoe ze binnen moeten komen. Daarbij staat er genoeg zo zo spul dat ze oefenmateriaal zat hebben in omheiningslogica leren.

BigOne
Berichten: 38380
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wolven slaan opnieuw toe: Alweer twee pony's doodgebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 16:02

Ik ga er vanuit dat er dna testen op worden gedaan, niet dat ik pro/anti wolf ben maar ook flinke honden kunnen graven en doden.
Hoe dan ook, het is triest hoeveel dieren er ten prooi vallen aan wolven.

Popstra
Berichten: 13817
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Wolven slaan opnieuw toe: Alweer twee pony's doodgebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 16:57

Ja want flinke honden vreten zo een hele pony leeg....
Come on zeg, dat is gewoon het werk van een roedel hongerige wolven.
Roedels met zwerfhonden zie je hier niet.

tienus63

Berichten: 12130
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 09:48


Christiene
Berichten: 7732
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 14:02

Popstra schreef:
Ja want flinke honden vreten zo een hele pony leeg....
Come on zeg, dat is gewoon het werk van een roedel hongerige wolven.
Roedels met zwerfhonden zie je hier niet.

Dat is wat ik wel zeker weet.

Er zit een roedel in drents Friese wold. Tenminste pups en de ouders. Hele reeks nu met dieren.

Het was al langer met schapen maar loopt nu echt uit de klauwen..

tamary

Berichten: 29209
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 14:15

Christiene schreef:
Popstra schreef:
Ja want flinke honden vreten zo een hele pony leeg....
Come on zeg, dat is gewoon het werk van een roedel hongerige wolven.
Roedels met zwerfhonden zie je hier niet.

Dat is wat ik wel zeker weet.

Er zit een roedel in drents Friese wold. Tenminste pups en de ouders. Hele reeks nu met dieren.

Het was al langer met schapen maar loopt nu echt uit de klauwen..

Idd. en ook heel frappant dat er nu dit soort gevallen voorkomen nog afgezien van de aantallen. Dit is zeker gezien de concentratie een recent fenomeen en dan is hond de schuld geven (zelfs met de slecht opgevoede coronahonden) gewoon onzin.

RuthenRoos
Berichten: 508
Geregistreerd: 27-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 17:23

Saul schreef:
Jemig wat akelig.

En wat en rotreacties komen er voorbij.

Die van ons staan tegen de bossen van Lommel aan.
Mijn vriend is direct begonnen met het maken van staldeuren …

Ze staan hier eigenlijk 24/7 buiten met 2 inloop stallen welke niet dicht kunnen.
Ik verwacht dat de deuren er vandaag in hangen en dan gaan ze per vanavond, savonds en snachts helaas op stal ;(


Doe je dan de deuren voor de hele stal? Want anders springen ze erover?
Ik vind het ook maar lastig. Wat is wijsheid…
Ik overweeg ook ‘ snachts op stal. Maar overdag kan het ook misgaan…

RuthenRoos
Berichten: 508
Geregistreerd: 27-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 17:28

Sorry, mijn paarden zijn mij zeer dierbaar. Ik teken de petitie. Jammer voor de wolf, maar dit loopt uit de klauwen.

Saul

Berichten: 9661
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Wolven slaan opnieuw toe: Alweer twee pony's doodgebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 17:42

Ja ruthenroos.

We hebben het voor nu zo gemaakt;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Niet de schoonheidsprijs en boven komen nog roosters.
Maar snachts staan ze in elk geval veilig nu.

Monique1963

Berichten: 8672
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Wolven slaan opnieuw toe: Alweer twee pony's doodgebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 20:33

O wat afschuwelijk, ik heb ook een mini van 80 cm en 22 jaar oud. Ik zou zo verschrikkelijk stukzitten als dit met haar zou gebeuren! Als de mensen van de mini's op bokt zitten, heel heel heel erg veel sterkte!

Saul

Berichten: 9661
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Wolven slaan opnieuw toe: Alweer twee pony's doodgebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 17:11

Vandaag een kalf in Eksel. Ze zitten dus nog steeds in dezelfde buurt.

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 17:42

Hier in Brabant zitten ze gelukkig nog niet.
Gelukkig hebben we jaren terug een stal laten bouwen met alles dicht.

Afbeelding

Libera

Berichten: 3986
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 17:52

RuthenRoos schreef:
Saul schreef:
Jemig wat akelig.

En wat en rotreacties komen er voorbij.

Die van ons staan tegen de bossen van Lommel aan.
Mijn vriend is direct begonnen met het maken van staldeuren …

Ze staan hier eigenlijk 24/7 buiten met 2 inloop stallen welke niet dicht kunnen.
Ik verwacht dat de deuren er vandaag in hangen en dan gaan ze per vanavond, savonds en snachts helaas op stal ;(


Doe je dan de deuren voor de hele stal? Want anders springen ze erover?
Ik vind het ook maar lastig. Wat is wijsheid…
Ik overweeg ook ‘ snachts op stal. Maar overdag kan het ook misgaan…

Dan zou je idd de deuren dicht moeten doen… hier in de buurt heeft vorige maand een cougar een paard aangevallen die op stal stond, maar bovenluik wel open. Was ie gewoon overheen gesprongen.

Heb zelf een paar flinke honden om cougars, beren en coyotes op afstand te houden, en gelukkig lopen er hier genoeg herten voor ze om de oaarden met rust te laten. Ben heel blij dat er hier geen wolven dichtbij zitten, lijkt me een heel onveilig gevoel!

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 18:12

Mijn paarden staan dichtbij Lommel en ik lig er oprecht al een paar nachten wakker van...
Ik heb geen enkele mogelijkheid tot ''s nachts binnen, ze hebben alleen een open schuilstal die niet dicht kan. Ben al allerlei opties aan het bedenken |(