Algemeen
Horse Event komt dit jaar sterker terug dan ooit. Met een zeer gevarieerd programma gedurende twee weekenden belooft Horse Event een onvergetelijke belevenis te worden voor iedere paardenliefhebber. Tijdens het Horse Event pro weekend op zaterdag 17 en zondag 18 september kan jij gratis tips krijgen van deskundige juryleden.
Persoonlijke tips van KNHS-juryleden tijdens Horse Event
Tijdens Horse Event Pro organiseert de KNHS een offline variant van paardrijden.nl in de FNRS-KNHS Partners in Paardrijden-stand. Op zaterdag 17 en zondag 18 september van 10:00 tot 12:00 en van 13:00 tot 15:00 uur zit een team van deskundige juryleden paraat om jou gratis advies te geven. Neem een korte, duidelijke video mee van een oefening, een stukje training of een fragment uit een dressuurproef. Het jurylid bekijkt je video en geeft je gratis tips. Leuk en leerzaam om eens mee te kunnen kijken door de ogen van de jury.
Hoe werkt het precies?
Wil jij tips krijgen voor jouw volgende wedstrijd, of om gewoon mee verder te trainen? Neem dan een videofragment van goede kwaliteit mee op je telefoon naar Horse Event. Bedenk hierbij een concrete vraag die je de jury kan stellen, bijvoorbeeld: Ben ik klaar voor de wedstrijdsport? Waarom krijg ik voor het wijken naar links een 6 en voor het wijken naar rechts een 7? Heeft u tips voor het rijden van een rechte middenlijn? In de Partners in Paardrijden stand zitten enthousiaste juryleden klaar om jouw video te bespreken en je tips en advies te geven waar je thuis direct mee aan de slag kunt.
Richtlijnen video’s:
- Om zo veel mogelijk ruiters tips te kunnen geven mag de video maximaal 2 minuten duren. Beslis van tevoren dus goed welk deel uit jouw proef of training je wil laten zien.
- De video mag uit meerdere fragmenten bestaan.
- De video hoeft niet uit wedstrijdbeelden te bestaan, het mogen ook trainingsbeelden zijn.
- Bedenk een concrete vraag voor het jurylid. Bijvoorbeeld: Wat vindt u van mijn wijken? Hoe kan ik dit onderdeel verbeteren? Is het goed genoeg om te promoveren naar een volgende klasse?
- Je krijgt geen protocol of cijfers, maar je krijgt meteen feedback van het KNHS-jurylid.
- Het is niet de bedoeling dat eerder beoordeelde proeven worden voorgelegd om te discussiëren over cijfers.