Caro Lize (12) en haar pony Nederlands kampioen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Caro Lize (12) en haar pony Nederlands kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-22 11:29

RTV Drenthe
Sport

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: © Jim Hollander/FEI

De twaalfjarige Caro Lize Boer Wessels uit De Schiphorst is afgelopen weekend met haar pony Nederlands kampioen geworden op het onderdeel springen. Nadat ze in juli al in haar leeftijdscategorie Drents kampioen werd, flikt ze het nu ook op nationaal niveau, samen met haar vijfjarige pony Koetsiershoeve Championesse, die ze zelf helemaal heeft getraind.

Zo'n vijf dagen in de week traint ze haar pony. Om half zeven in de ochtend staat ze in de stal, dan tussendoor even naar school en daarna direct weer de stal in. En al dat harde werken is dit weekend beloond. "Ik had het van tevoren echt niet verwacht. Ik zat naar meiden te kijken die voor mij reden en die reden allemaal zo goed en foutloos", vertelt de jonge amazone.

Foutloos
Het onderdeel waarop ze kampioen is geworden, bestaat uit twee delen. Eerst moet ze binnen een bepaalde tijd een parcours met hindernissen foutloos doorkomen. Dat betekent met haar pony over balken heen springen, die ze niet mag raken. "Als dat is gelukt ga je door naar de barrage, dan moet ik het parcours met hindernissen nog een keer doen, alleen dan zo snel mogelijk", legt Caro Lize uit.
Tijdens de rit voelde ze al, dat de tijd die ze ging neerzetten heel goed zou zijn. "Toen ik naar de eerste hindernis reed, toen voelde ik mij al heel goed." En dat gevoel klopte helemaal. "Ik kwam binnen met een tijd van 28,93 seconden. Degene die tweede werd, kwam binnen op 31,83." Daarmee was Caro Lize de enige die onder de dertig seconden het parcours wist af te leggen.

Trots
Niet alleen haar ouders zijn trots, maar ook haar vereniging Pony Club Meppel. Voorafgaand aan haar training van vanavond wordt ze even in het zonnetje gezet door de voorzitter. "Dit hadden wij niet kunnen dromen", zegt Dennis Visser. "We kennen de potentie van onze leden, maar wat ze afgelopen zaterdag heeft gepresteerd. Ik krijg er nu nog kippenvel van. Dat is zoiets moois. En als je dan voorzitter bent, geweldig."

De voorzitter is benieuwd wat het plafond is van Caro Lize. "Ze heeft in zo'n korte tijd, zo'n goede eenheid gecreëerd met haar pony. Ik laat me graag verrassen." Caro Lize weet wel waar haar plafond ligt. "Ik zou graag nog Europese wedstrijden willen rijden en naar de Olympische spelen gaan."

Op de website van RTV Drenthe is een filmpje te zien.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 11:43

Jongens echt, wat is de meerwaarde van dit artikel op een platform als Bokt? :')
Een verhaaltje overnemen, oke. Maar dat stuk met uitleg over hoe een springwedstrijd in zn werk gaat, laat dat toch weg en geef in plaats daarvan iets meer informatie over de categorie waarin ze deelnam ofzo. :+

Urbanus

Re: Caro Lize (12) en haar pony Nederlands kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 11:46

En dan een afbeelding ter illustratie maar geen foto van de kampioen.

Gemiste kans.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 11:48

Heel erg leuk voor dat meisje, maar inderdaad. In deze vorm is dit niet echt een artikel voor op de voorpagina van Bokt. Zet op z'n minst de klasse erbij in plaats van 'je mag de balken niet raken' want dat snapt zelfs iemand die niets van paarden weet :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 12:04

Foaly schreef:
Heel erg leuk voor dat meisje, maar inderdaad. In deze vorm is dit niet echt een artikel voor op de voorpagina van Bokt. Zet op z'n minst de klasse erbij in plaats van 'je mag de balken niet raken' want dat snapt zelfs iemand die niets van paarden weet :+

To be fair, mag je de balken wel raken, als ze maar niet op de grond vallen XD

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 12:06

Marjo schreef:
Foaly schreef:

To be fair, mag je de balken wel raken, als ze maar niet op de grond vallen XD

Balk aantikken en op scherp is helemaal prima :D Dan ligt hij niet op de grond :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 13:07

Maar er waren veel meer kampioenen.. had beter een verslag van gemaakt kunnen worden

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:47

Ze heeft het niet van een vreemde in ieder geval, ma was ook fanatiek springruiter , Jennifer Barelds .

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 23:00

Jongens, al deze reacties moeten in een sticky waarin je wordt afgebrand op je feedback. Speciaal voor de mods zal ik deze nog even linken! Scheelt ze weer werk.

[VN] Feedback nieuwsberichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 00:48

Er is weer eens sprake van nieuwsberichtvervuiling. Vervelend.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 09:25

Wat jammer dat er zo gereageerd wordt op bokt.
Het is toch super leuk voor een 12 jarige om kampioen te worden. Ik vind het wel een leuk nieuwsbericht.
Ja het is weer eens wat anders