Gestolen zadels teruggevonden in Polen

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14555
Geregistreerd: 20-04-16

Gestolen zadels teruggevonden in Polen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 19:21

Equnews
Algemeen
Ingezonden door meerdere Bokkers

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie


Eerder werd melding gemaakt van gestolen zadels in Friesland. De politie heeft nu 80 gestolen zadels teruggevonden in Polen. De zadels worden gelinkt aan meerdere inbraken in heel Nederland.

Een 32-jarige man is aangehouden en in verdenking gesteld van heling. De geschatte totaalwaarde van de zadels ligt tussen de 130.000- 150.000 euro. De gedupeerden van de diefstallen hebben meegeholpen in het onderzoek en vonden zo zadels terug via vraag-en aanbodsites.

De zadels zijn ondertussen in beslag genomen en wachten op teruggave nadat de identificatie afgerond is.

Fitzroy

Berichten: 25306
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Gestolen zadels teruggevonden in Polen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 19:53


Neon

Berichten: 5005
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Gestolen zadels teruggevonden in Polen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 20:54

Super dat ze teruggevonden zijn... en dan nu het gespuis aanpakken wat zijn poten niet van andermans spullen kan blijven ...

Jet

Berichten: 12194
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 22:21


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 103240
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Gestolen zadels teruggevonden in Polen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 22:26

Wij mogen die sites niet gebruiken maar Equnews wel.

Knikmops57
Berichten: 200
Geregistreerd: 12-05-19

Re: Gestolen zadels teruggevonden in Polen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 23:44

Goh....

IlonavL

Berichten: 1181
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Gestolen zadels teruggevonden in Polen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 23:45

Wat goed dat de eigenaren zelf actief gezocht hebben, met resultaat dus!

pillow
Berichten: 7902
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Gestolen zadels teruggevonden in Polen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 00:01

Lijkt me wel lastig om een zadel te identificeren, ik heb er bv geen nummer oid van.

Sunnda

Berichten: 7850
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 00:02

Er liggen nog wel meer gestolen spullen in het oostblok denk ik. :D

Superfijn voor de eigenaren dat deze terug komen. Hopelijk zonder schade. :)

YvonneV
Berichten: 8821
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 07:21

pillow schreef:
Lijkt me wel lastig om een zadel te identificeren, ik heb er bv geen nummer oid van.

apart is dat eigenlijk he. Mijn eerste vrij goedkope nieuw gekochte zadeltje stond een nummer in geslagen en er hing een kaartje aan met dat nummer er op. Ik ben dat later, in veel duurdere zadels, nooit meer tegen gekomen.

In dit geval lijkt me dat ze het identificeren a.d.h.v. foto's van de eigenaren en de combinatie ervan aangezien heet grotere partijen zijn.

Jet

Berichten: 12194
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 07:54

Ik weet niet of dat nog kan hoor, maar vroeger kon je je postcode en huisnummer in het onderste zweetblad laten slaan met letter- en cijferholpijpjes. Dan heb je toch iets specifieks erin staan. En ik denk dat de duurdere zadels vaak wel een eigen identificatienummer hadden/hebben.

YvonneV
Berichten: 8821
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 09:32

Jet schreef:
Ik weet niet of dat nog kan hoor, maar vroeger kon je je postcode en huisnummer in het onderste zweetblad laten slaan met letter- en cijferholpijpjes. Dan heb je toch iets specifieks erin staan. En ik denk dat de duurdere zadels vaak wel een eigen identificatienummer hadden/hebben.



Oud artikel maar!!!!

Postcode op paardezadels tegen diefstal
De bereden brigade van de regiopolitie Utrecht gaat in de stad Utrecht en omstreken paardezadels van particulieren merken. In het zadel komen huisnummer en postcode van de eigenaar te staan.

BIJDRAGE: RUUD SPOOR26 oktober 1993, 00:00

Jet

Berichten: 12194
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 10:23


Sas_Mon

Berichten: 1638
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Gestolen zadels teruggevonden in Polen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 13:53

Elk zadel heeft een identificatienummer. Dat is voor garantie etc vanuit de fabriek al zo. Die zit idd onder het zweetblad normaal gesproken. Of je je er als eigenaar van bewust bent dat dit erin staat is een 2e en of je het bonnetje van je ( al dan niet 2e hands gekochte) zadel waar dat identificatienummer op staat nog hebt is natuurlijk een heel ander verhaal. Maar een foto op je telefoon van dat nummer is al een hele goede 1e stap denk ik.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 13:59

Jet schreef:
Ik weet niet of dat nog kan hoor, maar vroeger kon je je postcode en huisnummer in het onderste zweetblad laten slaan met letter- en cijferholpijpjes. Dan heb je toch iets specifieks erin staan. En ik denk dat de duurdere zadels vaak wel een eigen identificatienummer hadden/hebben.


Tegenwoordig kan je je zadel laten chippen.

Maar fijn dat ze die zadels terug gevonden hebben. Hoop dat ze snel weer bij de rechtmatige eigenaars komen.