Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avalanche

Berichten: 16186
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 19:46

Mja, paard ziet er wel heel goed uit. Komt vast wel goed :j

Ragdollcat
Berichten: 14681
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 20:06

jen schreef:
Ik zag wat fotos en filmpjes op zijn Facebook voorbij komen en dacht precies wat jij zegt ibbel. Hoop voor beide dat alles goed verloopt en ze van buitenaf goede adviezen krijgen over het welzijn van het paard.


Ik wil hem graag volgen op FB.
Waar kan ik het vinden op de FB?

Kidrauhl
Berichten: 264
Geregistreerd: 19-01-16

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 20:08

Hij zat toevallig gisteren op het terras hier! Ik zag ineens een paard staan toen ik uit het raam keek. De beste man had droeg zelf ook nog een hoop bagage mee!

Ragdollcat
Berichten: 14681
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 20:12

Klinkt echt als iemand met gezond verstand en liefde voor paard, dat hij er zo goed mogelijk voor zorgt en hem zelfs ontziet. Knap van hem dat hij tot nu toe goed en gezond is gebleven!

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 20:28

Storm schreef:
Een tijdje terug was er een topic van mensen die naar Spanje wilde trekken te paard. Iedere dag zo'n 25 km te paard. Aan alle kanten werd het afgeraden maar de mensen zelf zeiden al jaren en jaren ervaring te hebben. Uiteindelijk niet gelukt. Alles zat tegen..


Oh joh, ik wilde hen eigenlijk juist nog wel volgen. Kan de topics helemaal niet meer terugvinden?

Iemand met betere zoekskills dan ik?

Storm

Berichten: 20870
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 20:46


Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 07:43

Storm schreef:
Een tijdje terug was er een topic van mensen die naar Spanje wilde trekken te paard. Iedere dag zo'n 25 km te paard. Aan alle kanten werd het afgeraden maar de mensen zelf zeiden al jaren en jaren ervaring te hebben. Uiteindelijk niet gelukt. Alles zat tegen.

Het is toch mooi dat deze onervaren Chinees samen met zijn paard dit gaat doen. Hij is al een flink eind gekomen en heeft geen haast.
Of het een goed idee is en gaat lukken? Geen idee, maar hij heeft geen haast en zorgt goed voor zijn paard. Mensen onderweg helpen hem en zijn paard. Ik wens hem alle goeds.
Ik heb hier meer respect voor en vertrouwen in dan in het eerstgenoemde.


Eens! En overigens, de mensen uit het eerste topic wilde 45 km per dag doen als gemiddelde, dat is waar de meeste nogal over struikelde. Omdat ze met een vrij kort tijdsbestek zetten. Dan ga je voor mijn gevoel voorbij het welzijn van het paard en jaag je te veel je eigen wensen achterna. Ik had ze alsnog een hele goede reis gegund hoor, maar het verbaasd me niet dat dat toen is misgegaan.

fransje23

Berichten: 15417
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 09:21

Ik las van de week over hem en heb zijn Facebook bekeken.
Geweldige tocht! Gewoon zonder strakke planning, go with the flow!

Paard ziet er goed uit en ze zijn al 6 maanden op pad. Als hij geen idee had gehad was het paard wel meer ingeteerd.
Denk dat hij er zeker goed voor zorgt. Feit dat hij nu al bedacht heeft welk deel van de reis lastig wordt voor zijn paard vanwege weinig water en voer geeft ook aan dat hij daar zeker over nadenkt.

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 09:26

Ik hoop dat ze goed en wel aankomen op hun eindbestemming.
Zelf vind ik het vreemd, beetje gek maargoed zolang hij zijn best doet om zijn paard goed te verzorgen en die zorg ook gegeven wordt dan wens ik ze veel succes

SjonnieZ

Berichten: 2383
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 10:42

smurffie schreef:
Mijn topo is niet geweldig, maar hoe kan een omreis vanaf Spanje om Oekraïne, door Turkije en Iran, nou via Nederland lopen?

Paard ziet er prima uit, mocht die er slechter uit gaan zien zullen de tegen die tijd opgebouwde volgers hem wel gaan helpen gok ik.


Dat dacht ik ook al..

josien_m_
Berichten: 2426
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 14:50

Als je reist om het reizen, gaat het niet om de kortste weg natuurlijk....

Kaatastrof

Berichten: 6267
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 16:43

Ragdollcat schreef:
jen schreef:
Ik zag wat fotos en filmpjes op zijn Facebook voorbij komen en dacht precies wat jij zegt ibbel. Hoop voor beide dat alles goed verloopt en ze van buitenaf goede adviezen krijgen over het welzijn van het paard.


Ik wil hem graag volgen op FB.
Waar kan ik het vinden op de FB?

Ik zou hem ook graag volgen.. heb al zitten zoeken maar zonder succes.

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 19:12

josien_m_ schreef:
Als je reist om het reizen, gaat het niet om de kortste weg natuurlijk....


Plus, als je met een paard reist zijn België en Nederland natuurlijk wel leuke, gemakkelijke, veilige landen. In niet veel andere landen heb je achter praktische iedere hoek een Do, de therapeute met paarden, wonen.

JoliekeDH

Berichten: 849
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Gouda

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 19:21


SjonnieZ

Berichten: 2383
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 22:53

josien_m_ schreef:
Als je reist om het reizen, gaat het niet om de kortste weg natuurlijk....


Klopt maar vanuit Spanje naar Nederland om vervolgens naar Turkije te gaan is wel heel ver om als je eind bestemming China is.

GabberGill

Berichten: 5842
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 00:08

Hij heeft gezegd dat hij gaat reizen en de eindbestemming China is toch en nergens dat hij de snelste weg naar China gaat nemen.

Ik heb op zijn insta gekeken maar vind het best wel machtig wat hij doet

Avalanche

Berichten: 16186
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 08:37

Sowieso is het een vrij lange reis wel :D

Elisa2

Berichten: 37544
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 09:05

Paard ziet er wel oke uit, maar als het aan het rollen is in een bloemenperkje aan het touw vind ik dat toch ergens wel sneu. Ik hoop dat het dier onderweg ook genoeg paard kan zijn en los kan bewegen in een paddock oid.

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 09:44

Elisa2 schreef:
Paard ziet er wel oke uit, maar als het aan het rollen is in een bloemenperkje aan het touw vind ik dat toch ergens wel sneu. Ik hoop dat het dier onderweg ook genoeg paard kan zijn en los kan bewegen in een paddock oid.


https://www.instagram.com/p/ChXWZ11DJ8u/

Ik geloof het wel!

pmarena

Berichten: 48260
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 09:49

Nou, zo te horen is hij het niet aan het over-romantiseren in ieder geval, zijn opmerkingen in de openingspost klinken erg realistisch :D

Hopelijk hebben ze een fijne tijd samen en zorgen ze onderweg goed voor elkaar.

Ik vraag me vooral altijd af hoe mensen die zoiets ondernemen, in hun onderhoud voorzien :=

cursebreaker

Berichten: 11543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:02

In hoeverre je erover kunt oordelen van wat je ziet op social media e.d. krijg ik het idee dat deze meneer heel bewust bezig is met de gezondheid van zijn paard en misschien wel beter als menig ander die hun paard gewoon 'normaal' huisvest hier in NL - als je ziet hoe sommige soms erbij staan hier en er dierenpolitie aan te pas moet komen...

Is het allemaal volgens een bepaald ideaalbeeld in vergelijking met wat we hier in NL (en veel andere landen) veelal zien qua paarden houden? Nee, maar als je ziet hoe relaxed het paard over komt, gezond oogt e.d. en dat na de al afgelegde afstand denk ik dat wel al veel zegt.

Volgens mij overnacht hij ook regelmatig ergens waar z'n paard op stal kan, in de wei kan met vriendjes e.d. en wanneer er hulp nodig is van een hoefsmid e.d. wordt dat zo te zien ook gelijk geregeld enz.

Ik vind het in ieder geval een onwijs tof avontuur wat hij is aangegaan. Echt bijzonder al die foto's in die steden e.d. waar hij doorheen gaat. Paard lijkt er in ieder geval niet veel problemen mee te hebben - maar da's wederom ook gewoon puur afgaand op wat je Wel ziet, want we zullen vast niet alles te zien krijgen op social media.

In praktisch oogpunt vraag ik me ook wel echt af hoe hij het allemaal rondspeelt met alleen al zorgen dat je paard telkens voldoende eten en drinken heeft ook, maar ik denk dat hij daarom ook idd op z'n gemakje overal rond reist nu en ook meerdere landen aan doet (meer als wat logisch lijkt als hij uiteindelijk naar China moet. Maar misschien dat hij door de oorlog met Ukraïne ook zijn route wel wat aangepast heeft ook) om zo meer mogelijkheden te creëren om En de wereld te ontdekken En misschien beter en makkelijker te kunnen voorzien in de behoeften van z'n paard. Ik blijf 'm in ieder geval wel volgen; vind het leuk om te zien!
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 29-08-22 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

josien_m_
Berichten: 2426
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:21

SjonnieZ schreef:
josien_m_ schreef:
Als je reist om het reizen, gaat het niet om de kortste weg natuurlijk....


Klopt maar vanuit Spanje naar Nederland om vervolgens naar Turkije te gaan is wel heel ver om als je eind bestemming China is.


Nee hoor, is niet "om" , om wat? is een mooie route :) Een "bestemming" is ook relatief, meer een stip op de horizon, dan een vaststaand feit. Tenminste zo begrijp ik het verhaal.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:29

Ik zie dat hij ook in Gent is geweest. Paard ziet er prima uit.
Of het paard er blij van wordt, geen idee.

GabberGill

Berichten: 5842
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 21:16

poes schreef:
Ik zie dat hij ook in Gent is geweest. Paard ziet er prima uit.
Of het paard er blij van wordt, geen idee.


Jaaa kijk en dat is een punt waar we dan altijd achter onze oren moeten krabben. Waar wordt een paard blij van?

Eleeke

Berichten: 2047
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 21:31

Kidrauhl schreef:
Hij zat toevallig gisteren op het terras hier! Ik zag ineens een paard staan toen ik uit het raam keek. De beste man had droeg zelf ook nog een hoop bagage mee!

Wat leuk om mee te maken , kijk je toch wel even raar op kan ik me voorstellen