Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Voordat hij aan de reis begon, wist hij niets van paarden en kon ze ook niet berijden.
Figaro schreef:Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos
Anastasia24 schreef:Ik zag pasgeleden een grijs-witte arabier staan bij de boerenbond op weg naar de wei. Gebonden aan een vlaggenpost. Zal wel toeval zijn maar grappig ist wel.Maand in de paarden en al zo op weg, vraag ik me toch af hoe hij erop komt, waarom geen hond?
Ibbel schreef:En de grote verliezer is met een beetje pech het paard.Citaat:Voordat hij aan de reis begon, wist hij niets van paarden en kon ze ook niet berijden.
Ja, leuk. Hij weet nu dus nog steeds niets van paarden. Ook niet na een maand les om te leren rijden.
Hij heeft geen idéé of en wanneer z'n paard koliek heeft vanwege het iedere dag wijzigende dieet, heeft geen idéé of hij z'n paard overvraagt, geen idéé of z'n paard misschien hoefijzers of een smid nodig heeft...
Romantisch verhaal en plaatje, but bloody hell, zoiets doe je niet met een levend dier als je geen idee hebt van de basisbehoeftes van dat dier.
"Hij eet alleen maar gras" kwam ik ergens op FB tegen. Ja, doei. Dat zal dan een korte tocht door Rusland worden, komende winter. Als-ie er uberhaupt binnen mag, uiteraard...
smurffie schreef:Mijn topo is niet geweldig, maar hoe kan een omreis vanaf Spanje om Oekraïne, door Turkije en Iran, nou via Nederland lopen?
tamary schreef:Tazzey schreef:Waarom is wat deze man doet fout maar jubelt half Bokt over de Mongol derby?
Iets met ervaren paardeneigenaren en DA controles?
smurffie schreef:Mijn topo is niet geweldig, maar hoe kan een omreis vanaf Spanje om Oekraïne, door Turkije en Iran, nou via Nederland lopen?
Ibbel schreef:smurffie schreef:Mijn topo is niet geweldig, maar hoe kan een omreis vanaf Spanje om Oekraïne, door Turkije en Iran, nou via Nederland lopen?
De aarde is een bol. De doorsnede van de aarde op een hogere breedtegraad is een stuk kleiner dan de doorsnede ter hoogte van de evenaar. Daarom vlieg je als je naar de VS gaat ook meestal over Groenland.
Oftewel: wat op een platte kaart er als een halve cirkel omhoog uit ziet, is niet langer en vaak korter dan een rechte lijn van A naar B die de evenaar raakt (wat dat is een halve cirkel naar voren, over het dikste deel van de aarde)
Storm schreef:Een tijdje terug was er een topic van mensen die naar Spanje wilde trekken te paard. Iedere dag zo'n 25 km te paard. Aan alle kanten werd het afgeraden maar de mensen zelf zeiden al jaren en jaren ervaring te hebben. Uiteindelijk niet gelukt. Alles zat tegen.
Het is toch mooi dat deze onervaren Chinees samen met zijn paard dit gaat doen. Hij is al een flink eind gekomen en heeft geen haast.
Of het een goed idee is en gaat lukken? Geen idee, maar hij heeft geen haast en zorgt goed voor zijn paard. Mensen onderweg helpen hem en zijn paard. Ik wens hem alle goeds.
Ik heb hier meer respect voor en vertrouwen in dan in het eerstgenoemde.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers