Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Captain schreef:Oh dit lijkt me ook wel wat..
Toch veel beter dan een kantoorbaan...
Sizzle schreef:Captain schreef:Oh dit lijkt me ook wel wat..
Toch veel beter dan een kantoorbaan...
Dat denken veel mensen todat ze het daadwerkelijk doen. Ik heb al meermaals „stagaires“ meegenomen, er is er geen enkele mee doorgegaan.
Ik was het na 9 jaar (als zelfstandige naast mijn baan) zelf ook zat. Altijd maar in die auto naar onmogelijk bereikbare plekken. Slechte ruiters die hopen dat ze met zadel nummer 6 wel ineens kampioen worden, kreupele paarden, mensen die jou de schuld geven dat hun kind uit het zadel gegroeid is….
Ik heb ook heel veel leuke ervaringen hoor, maar geef mij toch maar gewoon mijn kantoorbaan(betaald ook beter).
Shalimar schreef:Ik vind een opleiding van een jaar eigenlijk wel erg kort voor zo'n belangrijk beroep.
Dorien66 schreef:Qua praktijk had ik mijn bedenkingen, aangezien ik het vaak niet eens was met de anamnese die gesteld werd. Er was geen ruimte voor discussie daarover, docente in kwestie was erg overtuigd van haar eigen gelijk.
Voor de duidelijkheid, ik was bepaald geen groentje in paardenland.
Sizzle schreef:Maar tegelijkertijd heeft het me beter gemaakt omdat ik daardoor juist sterker naar bewijzen heeft laten zoeken en proberen. Vooral de samenwerking in Engeland was erg fijn. Ben ook naar enkele congressen geweest en dan kom je ook een aantal van die zelfverheerlijkende experts tegen. Maar dat heb je in elk vakgebied en als je daar de goede dingen uit weet te filteren dan geeft dat niet.
N_B_N schreef:Sizzle en Nielojram
Willen jullie misschien iets meer vertellen over het wereldje? Ik ben heel benieuwd naar de verhalen.
Afzeggen een uur van te voren gebeurt denk ik bij heel veel behandelaars wel, netjes en leuk nee! Zeker niet!
Toch ben ik ook wel heel benieuwd naar de opleiding, ook inderdaad voor mezelf en de kijk op zadels en paarden.
Cinnepin schreef:Blij toe dat er degelijke opleidingen zijn/komen. Er zijn namelijk ook lesgeefmensen die denken zadelpasser te kunnen zijn. Had er vroeger ook 1, was mijn instructrice en geen opleiding tot zadelpasser gevolgd, toch dacht ze dat ze zadelpasser was.