Paardeneigenaar in de fout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Paardeneigenaar in de fout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-22 19:31

Popstra

Re: Paardeneigenaar in de fout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 21:28

Jezus zeg! Verbied lekker gelijk het houden van ELK dier levenslang voor zulke figuren!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 21:37

Om kotsberoerd van te worden toch weer. Het wordt toch hoog tijd voor hardere maatregelen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 21:38

Weet iemand of dat bij m...ls is?
Of is het daar eindelijk wat rustiger?

Yubine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 21:40

De vieze stal is één ding, maar ook niet eens kunnen zorgen voor water met dit warme weer… Belachelijk!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 21:52

Schandalig. Zou moeten kunnen deze types op te sluiten. Liefst onder dezelfde omstandigheden.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 23:49

Yubine schreef:
De vieze stal is één ding, maar ook niet eens kunnen zorgen voor water met dit warme weer… Belachelijk!

Sowieso waarom in de stal met dit weer.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 23:52

Wat triest.. En wat is er nu gedaan???

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 23:54

Wat mij eigenlijk wel verbaasd is dat het paard op de foto er best wel goed uitziet..

Ja het is een ranzige box en geen water is niet goed te praten met dit weer maar ik heb het wel eens erger gezien..

Misschien dat er een beetje water in die bak heeft gezeten?
( Ja dan nog is het te weinig) kalm aan.

Op stal zou kunnen als bescherming tegen de zon??

Paarden staan hier vrijwillig de halve dag in de inloopstal.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 00:39

DuoPenotti schreef:

Hoor er eigenlijk nooit meer iets over. Herken het paard ook niet..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 08:55

Daan13 schreef:
Wat mij eigenlijk wel verbaasd is dat het paard op de foto er best wel goed uitziet..

Ja het is een ranzige box en geen water is niet goed te praten met dit weer maar ik heb het wel eens erger gezien..

Misschien dat er een beetje water in die bak heeft gezeten?
( Ja dan nog is het te weinig) kalm aan.

Op stal zou kunnen als bescherming tegen de zon??

Paarden staan hier vrijwillig de halve dag in de inloopstal.

Viel mij ook al op...paard lijkt er goed uit te zien. Maar die stal is heel vies, zonder water kan niet...en die Last Onder Dwangsom zal de eigenaar ook niet al voor niets hebben gekregen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 08:58

fjordjes schreef:
DuoPenotti schreef:

Hoor er eigenlijk nooit meer iets over. Herken het paard ook niet..

Nee he. Hoor daar ook niets meer over. Zouden die eindelijk begrepen hebben dat je dieren moet verzorgen?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 09:12

Paard ziet er wel verrassend goed uit gek genoeg.

'Kun je de zorg niet aan..regel het dan' is ook een irritante zin. :')
Vraag hulp klinkt beter.

Die stal is echt mega smerig, hoe krijg je dat zo voor elkaar?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:16

Goh die had wel ff mogen mesten zeg, paard ziet er zo niet slecht of mager uit

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 12:17

Yubine schreef:

Vind de stal ook waardeloos, bagger over de hele ruimte en er lijken 'vloerplaten los en scheef te liggen,
paard onwaardige bende.

En wat gebeurd er nu? Alleen dit bericht plus plaatje?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 12:19

NathalietjeB schreef:

Mesten? bagger verwijderen, vloer egaal maken en wat strooisel misschien?

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:49

CharleyT schreef:
NathalietjeB schreef:

Mesten? bagger verwijderen, vloer egaal maken en wat strooisel misschien?

Een weiland is ook niet egaal. En stro is opzich ook niet echt nodig mits het paard er alleen even stond ter bescherming van de hitte en de volle zon.
Ik heb ook stallen met alleen rubbermatten en als ze daar een paar keer poepen en door heen lopen ziet het er snel zo dramatisch uit.
En hier is de drinkbak ook wel is leeg, zeker met dit weer wil ik dat ze hem leeg drinken zodat ik hem schoon kan maken voor ik hem weer vul.

Dus het hoeft echt niet zo dramatisch te zijn als het nu lijkt..... maar dat dit blijkbaar al vaker is gebeurt is ook niet echt in hun voordeel.

Maar aangezien het paard er goed uitziet zou het wel heel sneu zijn als het wel net het verkeerde moment is geweest.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:59

@DDDara: ok prima hoor, dan hebben we een duidelijk andere kijk op een correcte stalling voor een paard. En vergelijken met een weiland is kul.
Daarbij heeft deze paarden houder al eerder bezoek gehad en een Last onder dwangsom gekregen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 14:01

Hier lijken wel gevaarlijke delen in de vloer omhoog te steken, waar ook een hoef in kan komen en eventueel verwonden.
En zo smerig als dat eruit ziet is dat niet van 1 dagje.

En gezien dat ze daar al vaker zijn geweest en het zelfs de krant haalt is er wel meer aan de hand....

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 14:18

CharleyT schreef:
@DDDara: ok prima hoor, dan hebben we een duidelijk andere kijk op een correcte stalling voor een paard. En vergelijken met een weiland is kul.
Daarbij heeft deze paarden houder al eerder bezoek gehad en een Last onder dwangsom gekregen.

Mijn paarden hebben alleen een schuilstal ik vind een paard opstal houden helemaal niet echt correct. Behalve als het even niet anders kan....

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 14:51

DDDara schreef:
CharleyT schreef:

Mijn paarden hebben alleen een schuilstal ik vind een paard opstal houden helemaal niet echt correct. Behalve als het even niet anders kan....

Allemaal prima, doe wat je wil, maar het gaat hier niet over op stal houden en/of op de weide. Het gaat om een gore stal met een foute vloer vol smerigheid van een eigenaar die daar al eerder een waarschuwing heeft gehad. En ik ben blij dat er aandacht aan besteed wordt.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 16:50

Ik ga er ook van uit dat deze eigenaar er 1 is die waarschijnlijk geen paarden / dieren verdient. Maar mijn punt is alleen dat een stal met wat los liggende rubbermatten en wat veel mest. Niet altijd hoeft te betekenen dat je je paarden niet goed verzorgt. Als je door 2 x een moment opname toevallig zo wordt neer gezet.

Want het paard lijkt verder in goede conditie en nette hoeven.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 17:38

Wij hebben ook rubbermatten en dat kan inderdaad als ze door de mest lopen echt een drama worden om aan te zien. Bij rubbermatten is stal bedekking eventueel niet nodig ( ik heb het in mijn box wel, omdat mijn paard altijd gaat liggen in de stal en hij altijd erg vies was ). Maar andere paard heeft alleen rubber matten. Stallen staan altijd open, maar mijn paard gaat wel in zijn eigen stalletje liggen :D.

De stal op de foto is denk ik wel langer niet uitgemest. Verder kan ik er weinig over zeggen

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 18:35

Dit is dus waarom ik tegen die fucking positieflijst ben. Er verandert namelijk niks voor heel veel dieren, want dit kan gewoon nog. Hard aanpakken kan niet, omdat de wet dat niet toelaat. Laat ze eerst daarmee bezig gaan, zodat dieren in slechte omstandigheden sneller de juiste verzorging kunnen krijgen. Ipv te gaan lopen zeuren dat ze de verkeerde soort hamster in een hamscape bak houden van 1 bij 1 meter. Want dat laatste mag niet, je paard zo houden.. dat kun je maanden lang volhouden voordat je paard een keer weg gehaald word.

Om gek van te worden. Echt stapelgek! als kind geloofde ik dat het wel goed kwam. Toen ik als 9 jarige te horen kreeg dat ze de wetgeving wouden aanpassen. Nu ben ik 41 en weet ik wel beter.