Het Doorgeefstokje van augustus 2022: Gimmick11

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Het Doorgeefstokje van augustus 2022: Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-22 18:51

* Bokt Nieuwsredactie
Bokt Community

Afbeelding
Evita, gelderse merrie. Foto: Maria Kooy

1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Poehee, dat is al zó lang geleden...! Dat was in 2008. Bokt was toen hét! Ik wilde toen uitzoeken waar mijn paard vandaan kwam. Ik had destijds een hele leuke merrie, zonder papieren, en was nieuwsgierig waar zij vandaan kwam en wat haar verleden was. Ze had nogal wat eigenaardigheidjes...

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
Citaat:
Hallo,

Ik heb sinds drie jaar een bruine merrie van 1,73 in mijn bezit.
Ik ken haar al langer, sinds 2001.
Vroeger heette ze Hilly, dat staat in een oud inentingsboekje.
Ook staat er dat ze op 1 april 1990 geboren is.
Ze is bruin en heeft een kol en een sneb en twee witte voetjes achter.
Ze is op 03.04.2000 nog ingeënt in Bodegraven, alvorens ze naar Arkel kwam.
Waarschijnlijk heeft ze een paar jaar in de buurt van Bodegraven gestaan, want ook eerdere entingen vanaf 1998 komen daarvandaan.

Het is een grove merrie, met een zeer braaf karakter. Ze heeft in het verleden ontzettende trailerangst gehad.
Wie kent deze merrie??

Groetjes!

3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Volgens mij valt dat wel mee, een 7 denk ik. Ik was 26, dus beschamend taagebruik had ik al zo'n beetje achter me gelaten. :o

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Ik heb 1 x in uitgelicht gestaan met het veulen van mijn pony. Mijn vriendin Makooy hier op Bokt had hele mooie foto's van merrie met veulentje gemaakt.
[KS-ITP] Skylar Silver JTL (v. Don Cremello du Bois X Twinkel Silver). Verder ben ik een poosje actief geweest in een setjes-topic :') zo rond 2010. Daarnaast zit ik al weer een aantal jaar in het Gelderse paarden topic.

5. Wat betekent http://Bokt.nl voor jou?
Even lekker rondneuzen :D Ik kijk vaak hoe anderen dingen oplossen, zoals een nieuwe omheining plaatsen, voerbeleid e.d. Ik ken wel veel paardenmensen in mijn omgeving, maar op Bokt kom je vaak weer nét iets anders tegen.

6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Ja uiteraard :j . Vroeger had ik geen eigen paard en reed ik waar ik maar kon. Ik mocht toen ik kind was niet op paardrijles, mijn ouders vonden dat maar smerig en gevaarlijk. Maar ik was niet voor 1 gat gevangen en nogal eigenwijs. Ik ging gewoon naar een boer in de buurt met een vriendinnetje en daar mochten wij op zijn paard rijden. Ik dacht al snel dat ik het wel aardig kon, en reed gewoon even met dat paard van 1.70 naar huis toe, over de weg een kilometer of 5. Toen zagen mijn ouders dat het toch wel serieus was en mocht ik eindelijk op les. Na 20 lessen was ik daar al wel weer klaar mee, want bij die boer had ik veel meer vrijheid dan op de manege en mocht ik elke dag rijden. Die lessen waren wel heel nuttig voor de basis. Uiteindelijk ben ik met mijn verzorgpaard gaan rijden op mijn huidige vereniging PSV Hippos te Gorinchem. Dat was in 1998. Ik ben daar inmiddels bestuurslid, en samen met de rest van het bestuur druk bezig met de voorbereidingen voor een prachtige nieuwe accommodatie in 2023.

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Ik ben heel tevreden met mijn leven nu en zou het niet anders willen. Ik heb mijn man via de paarden ontmoet, en we doen het echt samen wat erg leuk is. Qua paarden hebben we 1x een hele heftige gebeurtenis meegemaakt, dat paard hadden we achteraf al veel eerder weg moeten doen. Ik heb wel een beetje spijt van hoe onze stallen nu zijn, die stonden er al voordat ik hier woonde. Ik had graag een uitloopstal gemaakt, maar dat kan nu niet meer helaas.

8. Vraag van SophievdV: Ik kom je naam regelmatig tegen in het topic over Gelderse Paarden, maar ik weet eigenlijk niks over je :) Wat is jouw visie op de Gelderse fokkerij? Hoe is die visie ontstaan en waar streef je naar?
Oh dat vind ik wel een moeilijke. Ik was vroeger, in de '00's helemaal gek van Cabochon. Wat een geweldig paard, alles wat ik in een paard zocht. Maar ik had er weinig verstand van en wist nog niet eens dat dat Geldersen waren. Ik was erg gecharmeerd van de Pretendenthoeve hengsten. Die kant van de Geldersen vind ik heel gaaf. Ik wilde altijd al eentje uit die lijnen en nu heb ik een merrie, Evita genaamd, van Upperville (v. Cabochon) waar ik ontzettend blij mee ben. Maar zij is niet mijn eerste Gelderse. Hiervoor had ik een keur-sport merrie van Parcival, helaas veel pech mee gehad, maar ook een top-karakter. Daarvoor heb ik nog een Gelderse ruin van Goudsmid gereden, ook een lief dier die wel eens een ontploffinkje 8)7 had. Wat voor mij belangrijk is, is karakter, rijdbaarheid en een extra ' knietje' in de beweging. Geen grote beweger, maar wel correct, voor- én achter, en maat (niet kleiner dan 1.65).
Dan kom ik al snel uit bij een Gelderse. Ik kan nog veel meer opnoemen hoor, maar dit zijn wel de dingen waar ik als eerste naar kijk.

9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
janderegelaa.

10. Welke vraag wil je deze Bokker stellen?
Wat brengt je iedere keer weer op Bokt? En ik kom je berichten best vaak tegen in het dressuurfokkerij topic en ben wel benieuwd naar je paarden-achtergrond.

Afbeelding
Oud Duitse herders, Ditte en dochter Ayla. Foto: privé archief Gimmick11.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

herr_balou

Re: Het Doorgeefstokje van augustus 2022: Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 21:21

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-22 21:31

Oh crap. :+ Dan ga ik even in overleg. :)

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 09:04

Leuk stuk hoor

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 23:15

Dank jullie!
Ik lees ‘t nu pas :-)

Twinkel (Welsh) en Evita (Gelders) en Taiga (v. Next Level ‘23)

Twinkel & Skylar:
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=175&t=1992855

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 23:15

Twinkel (Welsh) en Evita (Gelders) en Taiga (v. Next Level ‘23)

Twinkel & Skylar:
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=175&t=1992855

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie