[VIDEO] 1,35 miljoen euro voor vierjarige About Me

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Nieuwsredactie

[VIDEO] 1,35 miljoen euro voor vierjarige About Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-22 21:21

Equnews
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

De organisatie van de veiling Borgmann blikt tevreden terug op een editie. Tijdens de online veiling kocht Andreas Helgstrand de hengst About Me (AC-DC) voor 1,35 miljoen euro. Helgstrand maakte het nieuws zelf bekend op zijn website.

De pas vierjarige hengst is de volle broer van About You, de hengst die twee jaar terug voor 1,65 miljoen euro verkocht werd tijdens de online veiling. Op zijn website laat Helgstrand weten dat hij veel verwacht van de jonge hengst. "Ik was meteen overtuigd van de kwaliteiten van About Me", vertelt de dressuurhandelaar.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.

koffiemok

Re: [VIDEO] 1,35 miljoen euro voor vierjarige About Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 21:43

Knap paard, maar nu al medelijden met het paard. Vermoed dat hij niet veel in de wei zal staan tussen de trainingen door. Maar kan me vergissen natuurlijk. Het is alleen sneu dat als je zo kunt presteren als paard, je natuurlijk ook wel erg beschermd wordt gehouden. Gewoon sneu

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 07:11

Wat een vreselijke manier van rijden, arm paard, je kan maar beter talentloos zijn als paard tegenwoordig.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 07:16

Shalimar schreef:
Wat een vreselijke manier van rijden, arm paard, je kan maar beter talentloos zijn als paard tegenwoordig.

Geen fraaie manier van voorstellen van het paard. Krijg een gevoel van douwen en houwen, in de krul geen gel....
En dat met een 4 jarige, bah bah. Maar ja, alles voor de verkoop.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 12:57

Gelukkig denken meer mensen hetzelfde. Zo jong en dan zo in de krul getrokken. Geen fijn beeld

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 17:02

Ja ik zou hem ook liever lekker voorwaarts neerwaarts gereden zien worden waarbij hij op z'n eigen benen loopt en de souplesse er niet uit gereden wordt.

Verder zoveel geld voor dit paard begrijp ik niet. Ik zie het niet in ieder geval..galop is niet geweldig en hij lijkt wat neerwaarts gebouwd. Of nog sterk overbouwd...

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 17:33

Het bericht staat al een dag en er hebben al wel 5 azijnpissers gereageerd. 1 heeft er zelfs een account voor aangemaakt :D

Je mocht willen dat je zo’n paard had.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 17:45

Ik vind het een prachtig sterk paard met veel talent om te sluiten.
Heel benieuwd hoe hij zich verder gaat ontwikkelen.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 10 overwinningen, kilometer record 1.13.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 18:07

janderegelaa schreef:
Het bericht staat al een dag en er hebben al wel 5 azijnpissers gereageerd. 1 heeft er zelfs een account voor aangemaakt :D

Nou ik hoef m niet hoor ;-) ieder z'n smaak.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 19:04

Elisa2 schreef:
janderegelaa schreef:

Nou ik hoef m niet hoor ;-) ieder z'n smaak.

O jawel hoor. mooi dier en vast en zeker ook zeer geschikt voor leuke bosritten en aangespannen rijden.
Maar dat is dan vast 'zonde'

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 19:06

Zowee....die eigenaar is echt binnen...
About You, de volle broer is 2 jaar geleden voor 1,65 miljoen aan RS dressage verkocht.
About You vind ik toch net wat meer kwaliteit hebben. About You heeft een zeer aansprekend achterbeen, bewegingsafloop en zelfhouding. Hij is ook goed voor de bloedspreiding. Alleen jammer dat hij geblesseerd is geraakt en nog niet mee heeft gedaan aan een verrichtingsonderzoek. Maar hij had wel de hoogste score bij de Pavo cup bij de 6 jarige, onder Robin van Lierop. De moeder van mijn paard is ermee gedekt, ben heel benieuwd wat eruit komt.

https://youtu.be/TqHJx8-CJjU
Laatst bijgewerkt door manubres op 22-08-22 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita 28 jaar bij ons geweest 1996-juni 2024 Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 19:18

manubres schreef:
Zowee....die eigenaar is echt binnen...
About You, de volle broer is 2 jaar geleden voor 1,65 miljoen aan RS dressage verkocht.
About You vind ik toch net wat meer kwaliteit hebben. Ik vind About You een zeer aansprekend achterbeen, bewegingsafloop en zelfhouding hebben. Ook zeer goed voor de bloedspreiding. Alleen jammer dat hij geblesseerd is geraakt en nog niet mee heeft gedaan aan een verrichtingsonderzoek. Maar hij had wel de hoogste score bij de Pavo cup bij de 6 jarige, onder Robin van Lierop. De moeder van mijn paard is ermee gedekt, ben heel benieuwd wat eruit komt.

https://youtu.be/TqHJx8-CJjU

Is de moeder van je paard er vlot van drachtig geraakt?

Was het in beide gevallen de fokker die AY en AM verkocht?

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 19:21

Fokker321...Het was de derde keer pas raak. Was wel diepvriessperma.
Ja, beide volgens mij bij de Borgmann veiling verkocht (Borgmann is de fokker en organiseert de veiling zelf).

Zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita 28 jaar bij ons geweest 1996-juni 2024 Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 22:10

janderegelaa schreef:

Ik wilde het eerst laten gaan maar ik vind het slecht dat zoiets wordt gezien als voorbeeld. Ik zeg niks over dat ik het geen goed paard vind, alleen een sneu paard met die stoelzit en dat getrek. En dat dit dan gepromoot wordt als geweldig vind ik vreselijk. Dan maar een azijnpisser, beter dan een mooiprater terwijl het handelen niet deugt.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 22:51

janderegelaa schreef:

Ik hoef zo'n paard ook niet.
Ik twijfel niet aan zijn kwaliteiten, maar ik ga wel steeds meer twijfelen aan hoe we jonge paarden behandelen.
Het is wetenschappelijk bewezen dat deze houding schadelijk is voor een paard, zeker op die leeftijd.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 23:01

janderegelaa schreef:

Denk niet dat het azijnpissen is als ik zeg dat ik dit paard liever had gezien met een amazone die hem wat meer in zijn waarde laat. Je kunt dit dier vele male vriendelijker voorstellen als wat hier gedaan wordt. Zeker met de huidige kritiek op de sport die ik soms echt wel terecht vind, denk ik altijd waarom moet er zoveel druk op, laat zo'n jonkie lekker voorwaarts neerwaarts in zijn eigen balans door de baan gaan. Want je zult het zien als deze straks vroegtijdig de sport uitgaat door allerhande blessures of ander gedoe.

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 23:14

alice0cullen schreef:
janderegelaa schreef:

Denk niet dat het azijnpissen is als ik zeg dat ik dit paard liever had gezien met een amazone die hem wat meer in zijn waarde laat. Je kunt dit dier vele male vriendelijker voorstellen als wat hier gedaan wordt. Zeker met de huidige kritiek op de sport die ik soms echt wel terecht vind, denk ik altijd waarom moet er zoveel druk op, laat zo'n jonkie lekker voorwaarts neerwaarts in zijn eigen balans door de baan gaan. Want je zult het zien als deze straks vroegtijdig de sport uitgaat door allerhande blessures of ander gedoe.

Dat doen ze ook heus wel met hem maar voor de verkoop moet hij wel even laten zien wat hij kan. Dan heeft het geen zin om met een lang teugeltje te gaan rijden.Overigens vind ik niet dat hij hier met bijzonder veel druk gereden wordt. Paarden als deze bieden dit gewoon aan door hun talent. En in zijn waarde laten vind ik een hele vage opmerking. Ik kan echt niet zeggen dat dit paard niet in zijn waarde gelaten wordt. Integendeel, wat het ook moge betekenen.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 23:47

Wat een aparte rug heeft hij? Lijkt wel een beetje op een karperrug zo. Of is hij gewoon nog zo erg overbouwd? In stap vind ik het er erg vreemd uitzien, maar ik kan de vinger er niet echt op leggen.

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 02:13

Dan ben ik maar een azijnpisser als mensen tegenwoordig zo graag dat originele woord gebruiken, maar het is een vreselijk beeld. En wat een ander van mijn mening vindt......tja.
Paard wordt gewoon niet goed gereden hier en heb ook vraagtekens bij die achterhand.

En nee, ik zou dat paard niet willen. Prijs boeit me niet. Als je op die manier geld moet verdienen......... Denk wel dat het paard graag hier zou wonen en niet meer zo rond hoefde te huppelen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 06:26

janderegelaa schreef:
Paarden als deze bieden dit gewoon aan door hun talent.

Paarden als deze "bieden" dit aan omdat ze al vanaf zeer jonge leeftijd in deze houding moeten lopen.

Ellekebr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 06:47

Ik vind het rijden ook niet heel charmant. De amazone hangt compleet achterover en het paard loopt met een nare knik in zijn hals. Prachtig paard en ik hoop dat hij op een fijne plek terecht komt waar hij met wat minder druk de kans krijgt om zich te ontwikkelen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 08:40

Joh, wat jullie allemaal aflezen van de opleiding van dit paard vanaf zo'n video :?

Weten jullie veel of hij niet gewoon heel netjes losjes gereden wordt in de training. En nu voor de video even opgepakt wordt en even op de toppen (of er net een beetje over) van zijn huidige kunnen te tonen voor de verkoop.
Daar krijgen ze echt niks van hoor.

Deze video is namelijk géén rijstijlbeoordeling. Maar moet een inschatting geven van waar het paard in de toekomst heen kan. En dan heb je bijzonder weinig aan lekker lang en laag. Dan draven heel veel paarden namelijk lekker simpeltjes. En dat is thuis helemaal prima. Maar zegt niks over mogelijke potentie.

En zolang jullie er niet naast staan daar op stal, is mijn versie van hoe het er thuis aan toe gaat net zo waar als die van jullie. Dus misschien kunnen we ook iets genuanceerder blijven?

En nee, paarden als deze bieden dit aan omdat het heel dicht tegen hun natuur en werklust aan zit. Anders moeten er heel veel mensen stront in hun ogen hebben gehad tijdens de biedingen. Want dit trix je er toch meestal niet zomaar even uit (ja er zijn uitzonderingen, en die moeten zo veel mogelijk verdwijnen)

En dan heb ik ook nog de hoop dat de mensen die zoveel geld uitgeven aan zo'n paard iets meer verstand hebben. En dus gewoon hier wél doorheen kunnen kijken en kunnen zien dat presentatie iets anders is dan thuis bouwen aan een sportcarrière.

Volg de avonturen van 24/7 buiten sportpaarden -> https://www.instagram.com/rakketje_en_co/

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 08:53

Nou er zit toch echt wel een verschil in door zijn lijf heen rijden of niet : https://www.clipmyhorse.tv/nl_BE/horse/ ... 5a7cb7f0#1

In deze presentatie video (de 2e) word hij een stuk beter voorgesteld en houdt hij zijn souplesse die er in de eerste video flink uitgereden wordt. Dus dat over het eigen kunnen voorstellen worden ze over het algemeen niet beter van.

-Kurt Albrecht-

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 09:06

Elisa2 ik vind hem daar inderdaad ook beter gereden. Maar wat hierboven ook staat. Het zal geweest zijn op de veiling om het paard zijn potentie te laten zien. Maar soms werkt dat inderdaad averechts. Zijn volle broer About You lijkt onder Robin van Lierop een heel ander paard. Toch vond ik About You die op wat meer spanning werd gereden niet slecht.

https://youtu.be/TqHJx8-CJjU filmpje veiling
https://kwpn.tv/watch/15224 filmpje Pavo cup

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 09:10

janderegelaa schreef:

Het een heeft niets met het ander te maken.
Ik wil dit paar niet hebben omdat ik totaal de capaciteiten niet heb om er wat mee te doen. Maar daarom kan ik nog wel zien dat dit paard rete-strak gereden wordt.