Van den Oetelaar: Als je niet kan delen, kan je niet vermenigvuldigen

Moderators: Muiz, NadjaNadja, ynskek, Essie73, Ladybird, Polly, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Van den Oetelaar: Als je niet kan delen, kan je niet vermenigvuldigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-22 09:16

Equnews
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Er is een hippische talkshow, Jump-Off, en vanuit België komt ook een nieuw goed initiatief: de podcast "2 man en een paardenkop". In de nieuwste editie spreken Frederik de Backer en Louis de Cleene met Kees van den Oetelaar.

"De fokker is aan het uitsterven", stelt Van den Oetelaar. "De hedendaagse fokker is een bedrijf. De reden is eenvoudig, de moderne fokker denkt niet meer in generaties. Je moet in generaties denken. Nu nog is elk toppaard een afstamming van een draver, Spaans bloed, of als we zo verder gaan, kan de kwaliteit er niet beter op worden. Positief is wel dat het paard rijdbaarder geworden is."

Volgende levensles van Kees legt beslag op het feit dat hij redelijk wat paarden heeft, samen met andere mensen. "Als je niet kan delen, kan je niet vermenigvuldigen", vertelt Van den Oetelaar. "Het is belangrijk dat je moet leren omgaan met de mensen en je moet open staan om te leren van die mensen."

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 07:57

De levensles van Cees, als je niet kunt delen kun je ook niet vermenigvuldigen.

Ik vindt dat mooi om te lezen. Toevallig heeft mijn man dit exact ongeveer alweer 8 jaar geleden medegedeeld, toen er ineens een tweede eigenaar in onze zaak stapte. Ik was daar zo ontzettend boos en verdrietig over, wilde geen tweede kapitein op " ons schip". Een huwelijkscrisis volgde.Voelde me als meewerkend vrouw in de zaak zwaar gepasseerd en voor de gek gehouden, dat ik niet eens op de hoogte was gebracht vd plannen.

Na een aantal weken was het voor mij duidelijk, of ik stopte met het huwelijk, of ik ging het maar lijdzaam accepteren dat ons levenswerk niet meer volledig in eigendom was.

Mijn man was namelijk zo radeloos door de situatie geworden, hij had het in zijn beleving juist goed gedaan om het zo te doen en voelde zich heel schuldig dat ik er zo ontzettend veel moeite mee had.

Na een goed gesprek met man en tweede eigenaar en uiteindelijk de mededeling" als je niet kunt delen kun je ook niet vermenigvuldigen en daarbij allerlei toekomstberekeningen, heb ik toch maar me erbij neergelegd, er was toch geen weg meer terug,en uiteindelijk is uit de berekingen gebleken dat " zakelijk" gezien dit een hele goede stap was. En nu na 8 jaar is het ook allemaal zo gebleken, in ons eentje hadden wij nooit dit uit de zaak kunnen halen.

Ik dacht even dat mijn man de uitspraak zelf bedacht had maar hij bestaat dus echt.

Ik ken Cees trouwens ook van vroeger, mooie paardenman.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie