Gerdine Hoeve vult vliegtuig met 75 paarden voor export naar China

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Gerdine Hoeve vult vliegtuig met 75 paarden voor export naar China

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-22 08:42

Persbericht Equitext
Algemeen

Afbeelding
De paarden worden in het vliegtuig naar China geladen. Foto: Jos Droog

HILVARENBEEK – Al ruim vijftien jaar lang exporteert de Gerdine Hoeve paarden en pony’s naar Azië, maar niet eerder moest de trainings-, en handelsstal uit Hilvarenbeek een heel vliegtuig afhuren. Eigenaren Paul van Rijswijk en Aniek van Santvoort verscheepten deze keer een recordaantal: 75 paarden. “Het is niet alleen voor ons maar ook voor Qatar Airways een unicum”, vertelt Van Santvoort.

“Door de coronapandemie wachten sommige klanten al bijna een jaar op hun paarden, we zijn dus niet alleen trots dat de banden met China nog altijd sterk zijn, maar vooral ook opgelucht dat we onze klanten eindelijk blij kunnen maken met hun aangeschafte paarden”, aldus de mede-eigenaresse van de Gerdine Hoeve die in Azië opereert onder de naam Horses China.

Bijna alleen maar sportpaarden
De stal exporteert wel vaker grote aantallen viervoeters, maar dan zijn zelden allemaal individuele eigenaren in het spel. “We verkopen regelmatig groepen pony’s aan themaparken of maneges. Soms zitten daar ook bijzondere rassen bij, maar deze keer zijn het op een aantal Arabieren na allemaal paarden voor de sport. Sommigen zijn nog jong en anderen hebben op 1.50/1.60m-niveau gesprongen.”

Mijlpaal vlucht
De 75 paarden vertrokken gistermorgen uit Brabant met vier grote vrachtwagencombinaties naar Schiphol. Hier werden ze overgeladen in 25 vliegcontainers, die vervolgens in een ‘Boeing 777 Freighter’ geladen werden. Om 21:30 uur was het zover en steeg het hele gezelschap, inclusief vier grooms en de vaste dierenarts, op richting China. Lang om bij de mijlpaal stil te staan hebben Van Rijswijk en Van Santvoort niet, de stallen worden alweer voorbereid voor een nieuwe groep paarden met bestemming Bali en China.

Contact met de Nieuwsredactie? Of een tip insturen? Stuur ons een PB! Taal/spellingsfout gevonden? Meld het hier. Feedback voor de NR? Die kun je hier kwijt.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 09:05

Gelukkig hebben wij het financieel niet nodig (leven niet van de paarden) om ze die kant op te exporteren als we er een verkopen.

Binnen Europa; prima.
Daarbuiten is dierenwelzijn vaak nog zo'n ding dat ik het er niet op waag.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 09:40

Sunnda schreef:
Gelukkig hebben wij het financieel niet nodig (leven niet van de paarden) om ze die kant op te exporteren als we er een verkopen.

Binnen Europa; prima.

De paarden die naar China gaan komen wel op goede stallen hoor. De upperclass van China ontwikkelt heel snel qua paardenwelzijn.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 10:00

janderegelaa schreef:
Sunnda schreef:

Binnen Europa; prima.

De paarden die naar China gaan komen wel op goede stallen hoor. De upperclass van China ontwikkelt heel snel qua paardenwelzijn.

Ze staan daar wel heel veel op stal toch? Of is dat inmiddels ook verbeterd

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 10:03

janderegelaa schreef:
Sunnda schreef:

Binnen Europa; prima.

Klopt ik kan het zo gauw niet vinden, maar een bokker die al jaren werkt op zo'n stal heeft een topic daarover geopend en dat was niet alleen heel interessant, maar zeker werd ook paarden welzijn beoefend daaro. Ik had er een totaal ander idee bij, eerlijk gezegd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 10:05

Er is ook een bokker die op een manege in China werkt volgens mij. Zij heeft hier ook een topic over als ik het me niet vergis.

Gaaf hoor, zoveel paarden in een vliegtuig. Zoiets zou ik nou echt erbij willen doen, dieren begeleiden op vluchten

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 13:08

janderegelaa schreef:
Sunnda schreef:

Binnen Europa; prima.

Ik heb er straks 1 te koop, maar een paar condities: niet naar China en niet naar Rusland. :D :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 13:09

purny schreef:
Er is ook een bokker die op een manege in China werkt volgens mij. Zij heeft hier ook een topic over als ik het me niet vergis.

Gaaf hoor, zoveel paarden in een vliegtuig. Zoiets zou ik nou echt erbij willen doen, dieren begeleiden op vluchten

Ja was alweer een tijdje terug; geen idee of ze er nog zit.
[ITP] Het leven als paardenmeisje in China

pien_2010

Re: Gerdine Hoeve vult vliegtuig met 75 paarden voor export naar China

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 14:07

Over haar had ik het hierboven. Fijn dat je het wel terug kon vinden.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 17:13

Ik las enkele jaren geleden dat veel paarden in China voortijdig sterven vanwege een gebrek aan kennis van de verzorging,en een gebrek aan kundige dierenartsen, paardenverzorgers en hoefsmeden. Die infrastructuur ontbrak gewoon. Of die achterstand inmiddels al helemaal is ingelopen, betwijfel ik een beetje.

Off topic:

ik googelde zojuist even hoe paarden worden gehouden in China en wilde maar dat ik dat niet had gedaan, want ik krijg bepaalde heel verschrikkelijke beelden niet meer uit mijn hoofd. Die gingen niet over de export van paarden naar China, maar over de export van levende slachtpaarden vanuit Frankrijk en Canada naar Japan. Ongekend paardenleed.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 18:07

Boras schreef:
ik googelde zojuist even hoe paarden worden gehouden in China en wilde maar dat ik dat niet had gedaan, want ik krijg bepaalde heel verschrikkelijke beelden niet meer uit mijn hoofd. Die gingen niet over de export van paarden naar China, maar over de export van levende slachtpaarden vanuit Frankrijk en Canada naar Japan. Ongekend paardenleed.

Hoe denk je dat het transport van slachtkoeien en varkens in Europa gaat dan?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 18:17

Boras schreef:
Ik las enkele jaren geleden dat veel paarden in China voortijdig sterven vanwege een gebrek aan kennis van de verzorging,en een gebrek aan kundige dierenartsen, paardenverzorgers en hoefsmeden. Die infrastructuur ontbrak gewoon. Of die achterstand inmiddels al helemaal is ingelopen, betwijfel ik een beetje.

Off topic:

Dat is natuurlijk een heel andere doelgroep dan sportpaarden.

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 18:38

Ik hoop dat ze goed verzorgd gaan worden

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 18:58

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 19:30

Op de sportstallen gaat het misschien nog wel goed. Je moet je vooral afvragen wat er met de paarden gebeurt die niet aan de verwachtingen voldoen…..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 19:34

ja maar ja dat moet je je hier in nederland soms ook afvragen toch?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 19:52

beert schreef:
De Gerdina Hoeve zet net een filmpje op Facebook: https://fb.watch/e_dLAg809-/
Of de rechtstreekse link naar de nieuwswebsite: https://www.kankanews.com/a/2022-08-18/ ... 1368.shtml

De paarden zijn veilig aangekomen, maar gezien de kledingkeuze van de Chinezen hebben ze volgens mij het idee dat ze op de maan beland zijn :-)

Je bent zeker de corona pandemie alweer vergeten?
Die kleding is normaal. Paarden gaan in quarantaine.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 20:11

@popstra wat een rare opmerking. Ik wilde met het filmpje wat bijdragen aan het topic en maakte er een grapje bij. Nam aan dat dat duidelijk was?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 20:37

Ik heb in 2016 via de Gerdine Hoeve mijn pony verkocht naar China, de stallen in China zijn net zo mooi als hier, het enige verschil is dat er Chinezen rond lopen. :) En voor dat geld, alleen de kosten van het vliegen al, kun je er wel vanuit gaan dat er goed gezorgd gaat worden voor je paard.

Mijn pony in China, foto is ook uit 2016:
Afbeelding

Afbeelding

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 20:56

beert schreef:
@popstra wat een rare opmerking. Ik wilde met het filmpje wat bijdragen aan het topic en maakte er een grapje bij. Nam aan dat dat duidelijk was?

Ah o.k, dan had ik het verkeerd begrepen. Sorry

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 21:34

Voor de negatieve reacties in dit topic, zijn jullie er zelf ooit geweest of is dit allemaal gestoeld op internet verhalen? De mensen die er wel zijn geweest, er werken of paarden verkocht hebben vertellen toch een heel ander verhaal.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie