Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:Bekend verhaal. Veel instructeurs hebben geen idee van een goede houding en zit
Nico12 schreef:Hakken uitdrukken heeft mij vele malen het leven gered. Dus het blijft een eerste vereiste dat je dat ook kunt met name tijdens rijden wat minder brave paarden. Je zit stabieler in het zadel.
Elisa2 schreef:Tja voor mij geeft het juist aan waar het bij vele instructie aan schort, er worden wel termen gebruikt maar er wordt niet uitgelegd wat ermee bedoelt wordt en hoe het bereikt wordt. Met de termen an sich is niks mis..met het gebrek aan uitleg wel.
Elisa2 schreef:Tja voor mij geeft het juist aan waar het bij vele instructie aan schort, er worden wel termen gebruikt maar er wordt niet uitgelegd wat ermee bedoelt wordt en hoe het bereikt wordt. Met de termen an sich is niks mis..met het gebrek aan uitleg wel.
Nico12 schreef:Hakken uitdrukken heeft mij vele malen het leven gered. Dus het blijft een eerste vereiste dat je dat ook kunt met name tijdens rijden wat minder brave paarden. Je zit stabieler in het zadel.
Mkango schreef:Elisa2 schreef:Tja voor mij geeft het juist aan waar het bij vele instructie aan schort, er worden wel termen gebruikt maar er wordt niet uitgelegd wat ermee bedoelt wordt en hoe het bereikt wordt. Met de termen an sich is niks mis..met het gebrek aan uitleg wel.
En vergeet ook de timing niet. Diep gaan zitten is bijvoorbeeld iets wat ik voornamelijk associeer met het moment waarop een paard bokt, zodat je stabieler in het zadel zit, niet met doorzitten in draf of galop.
Ik vind het ook een vrij vreemd artikel van de FEI, met een hoop aannames.
Mkango schreef:Hangt er vanaf: als ze met de kop tussen de benen gaan rodeoën blijf ik zitten, als ze alleen maar een beetje stuiteren idd staan.Maar voor dat laatste moet je natuurlijk wel de balans hebben, meer dan wanneer je diep in het zadel gaat zitten.
herr_balou schreef:Loretta schreef:Bekend verhaal. Veel instructeurs hebben geen idee van een goede houding en zit
En als ze het zelf goed kunnen is het niet gezegd dat ze het correct over kunnen brengen. Het valt me op dat veel mensen een slechte zit hebben en dat is wat mij betreft niet de schuld van hen maar van de instructie. Ik begrijp echt niet dat daar niet veel meer aandacht voor is.
Zelf heb ik geen opleiding ervoor maar ooit wel instructie gegeven. (Mij stuitte dat enigszins tegen de borst maar ik "moest" wel en ik zag mijzelf wel als het betere alternatief.) Gelukkig ging het me goed af, waarschijnlijk door een goed bewustzijn van mijn eigen lichaam doordat ik veel sporten heb beoefend. Ondanks dat ik streng (en rechtvaardig) was, was ik toch favoriet bij de lessertjes en hun ouders.
Nadat een kind weer bij de eigen instructie reed en mega complimenten kreeg, heb ik een gigantische fooi gekregen vanwege de resultaten die ik in enkele lesjes met het kind had geboekt. Een van de mooiste complimenten die ik heb gekregen.
Toch heb ik er niet mijn vak van gemaakt, ben kort daarna gestopt met paardrijden en een geheel andere weg ingeslagen.
Nico12 schreef:@ Ayasha. Je schrijft: Met je hakken perse te willen uitdrukken span je veelal kuitspieren op (en daarmee een hele keten andere)
Fantastisch, je weet het gevolg van hakken uitdrukken OF als een glijbaan van een steigerend paard af.
Gebruikers op dit forum: BingBot en 8 bezoekers