Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alja schreef:En hoewel ik een paarden liefhebber ben vind ik het niet meer dan normaal…
Waarom zouden de stikstof problemen alleen de boeren moeten treffen?
OleJon schreef:Inderdaad heeft veel gevolgen voor de paardenhouderij.
Maar als ik het zo op bokt lees, dan zijn er heel veel mensen die dat nog niet in de gaten hebben.
ElCid schreef:OleJon schreef:Inderdaad heeft veel gevolgen voor de paardenhouderij.
Maar als ik het zo op bokt lees, dan zijn er heel veel mensen die dat nog niet in de gaten hebben.
Mensen hebben wel meer niet in de gaten of eigenlijk hebben er nog steeds teveel helemaal niks in de gaten! Die denken nog steeds dat het om de natuur, het virus, het klimaat, de oorlog, de olie, etc. etc. gaat maar snappen niet dat het alleen maar om geld en macht gaat.
Suzanne F. schreef:Ik denk dat ze inderdaad in 2000 al bedacht hadden dat ze in 2022 alles aan banden zouden leggen in de paardenhouderij.En nu zie je de reden van het proces wat begin 2000 is ingezet met eerst het chippen van de paarden en daarna de registratie van de verblijfplaats van de paarden. Om alle paarden met verblijfplaats in kaart te brengen. En om daar regelgeving op te gaan toepassen. Uiteindelijk mag in bepaalde gebieden maar een beperkt aantal paarden gehouden worden dus pensionhouders worden dan beperkt in aantallen en grote stallen ook.
ElCid schreef:Alja schreef:En hoewel ik een paarden liefhebber ben vind ik het niet meer dan normaal…
Het hoeft niemand te treffen; er is geen "stikstofprobleem" , er is een stikstof hoax om land in bezit te krijgen om huizen te bouwen.............
Als men hierin meegaat zitten we straks allemaal aan een "CO2 budget" volgens mevr. Barbara Baarsma van de Rabo en mogen we straks helemaal niks meer!
Mkango schreef:Suzanne F. schreef:Ik denk dat ze inderdaad in 2000 al bedacht hadden dat ze in 2022 alles aan banden zouden leggen in de paardenhouderij.En nu zie je de reden van het proces wat begin 2000 is ingezet met eerst het chippen van de paarden en daarna de registratie van de verblijfplaats van de paarden. Om alle paarden met verblijfplaats in kaart te brengen. En om daar regelgeving op te gaan toepassen. Uiteindelijk mag in bepaalde gebieden maar een beperkt aantal paarden gehouden worden dus pensionhouders worden dan beperkt in aantallen en grote stallen ook.![]()
![]()
Nederland is gewoon een land van regeltjes en meer regeltjes, want dat geeft een vals gevoel van veiligheid en maakbaarheid, zowel aan de overheid als aan de bevolking. Zolang men er voordeel van heeft, zijn al die regeltjes top, maar zodra ze er nadelen van gaan ondervinden, is het land ineens te klein.
ElCid schreef:Alja schreef:En hoewel ik een paarden liefhebber ben vind ik het niet meer dan normaal…
Het hoeft niemand te treffen; er is geen "stikstofprobleem" , er is een stikstof hoax om land in bezit te krijgen om huizen te bouwen.............
Als men hierin meegaat zitten we straks allemaal aan een "CO2 budget" volgens mevr. Barbara Baarsma van de Rabo en mogen we straks helemaal niks meer!
lovelucydan schreef:En precies dit is het hele achterliggende gedachte van wat de overheid van plan is. Kon de rest van Nederland dit ook maar inzien.
Ipv ach die zielige natuur met te veel stikstof... Dikke onzin voor zover als de overheid deze worst ons voorhoud
ElCid schreef:Jammer genoeg weten veel mensen niet dat stikstof juist voor vergroening zorgt
Brainless schreef:ElCid schreef:Jammer genoeg weten veel mensen niet dat stikstof juist voor vergroening zorgt
Yep.. grassen en brandnetels groeien prima op NH3, maar helaas vele andere planten dus niet en door te veel aan NH3 worden veel planten door oa brandnetels en bramen overwoekert en verdwijnen zo veel inheemse planten incl de insecten die die planten nodig hebben.
Ook ontkalkt NH3 de grond waardoor de planten minder kalk bevatten en er vogels geboren worden met slechte botten omdat de zaden/bessen van die planten te weinig kalk bevatten.
Nico12 schreef:Het is o zo simpel op te lossen. Het probleem moet je om te beginnen aan pakken bij de bron. Minder mensen op de aarde en het goede voorbeeld geven in Nederland, minder kinderen en geen extra nieuwe huizen bouwen voor straks leegstand.
Erg vervelend en niet juist dat de boeren op dit moment alleen aangepakt worden maar het is een goed begin. Dat demonstreren is nutteloos er is geen plan B. Maar als je niet boerde maar gewoon een baantje nam leverde veel op. Toen ik jong was kocht mijn vader landbouwgrond voor 25 cent per m2 en dat gaat nu voor grof 6 euroguldens van de hand. Nog beter om eerst de varkenshouderij totaal uit te faseren aangezien die bedrijfstak nutteloos is. Uiteraard ook Schiphol drastisch verkleinen. Wij moeten onze verantwoording nemen en vervuiling drastisch verminderen.
Brainless schreef:ElCid schreef:Jammer genoeg weten veel mensen niet dat stikstof juist voor vergroening zorgt
Yep.. grassen en brandnetels groeien prima op NH3, maar helaas vele andere planten dus niet en door te veel aan NH3 worden veel planten door oa brandnetels en bramen overwoekert en verdwijnen zo veel inheemse planten incl de insecten die die planten nodig hebben.
Ook ontkalkt NH3 de grond waardoor de planten minder kalk bevatten en er vogels geboren worden met slechte botten omdat de zaden/bessen van die planten te weinig kalk bevatten.
Nico12 schreef:Het is o zo simpel op te lossen. Het probleem moet je om te beginnen aan pakken bij de bron. Minder mensen op de aarde en het goede voorbeeld geven in Nederland, minder kinderen en geen extra nieuwe huizen bouwen voor straks leegstand.
Erg vervelend en niet juist dat de boeren op dit moment alleen aangepakt worden maar het is een goed begin. Dat demonstreren is nutteloos er is geen plan B. Maar als je niet boerde maar gewoon een baantje nam leverde veel op. Toen ik jong was kocht mijn vader landbouwgrond voor 25 cent per m2 en dat gaat nu voor grof 6 euroguldens van de hand. Nog beter om eerst de varkenshouderij totaal uit te faseren aangezien die bedrijfstak nutteloos is. Uiteraard ook Schiphol drastisch verkleinen. Wij moeten onze verantwoording nemen en vervuiling drastisch verminderen.
Danique_G schreef:Nah, is aan dovemansoren besteed
Gebruikers op dit forum: Amazonbot, amyz, Charlotte446, DemDeempel, dems75, DotBot, Eske_B, micksage, nathe en 7 bezoekers