[FOTO] CAI Beekbergen, de marathon in beeld

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

[FOTO] CAI Beekbergen, de marathon in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-22 06:28

* Bokt
Bokt Community
Tekst en foto's door Cynn

Afgelopen week was het eindelijk weer zover, CAI Beekbergen ging van start! Nadat het in 2020 en 2021 dankzij Covid-19 niet kon doorgaan, verheugde iedereen zich weer op dit fantastische evenement. In 2019 ben ik voor het laatst naar dit mooie evenement geweest en ook dit jaar was ik van harte welkom om te komen fotograferen.

Naast de internationale wedstrijd voor de tweespannen en vierspannen, was er ook een kleine klasse Para combinaties en er mochten er een paar VIP deelnemers van start. En uiteraard maakte Bram Chardon onder het vierspannen zich op om te strijden voor de nationale titel. Hij had tenslotte al fantastische overwinningen op zijn naam geschreven, maar de NK titel ontbrak nog op zijn lijstje. Op zondag kreeg hij het voor elkaar om deze titel op zijn naam te schrijven! Maar niet alleen kon het publiek genieten van de prachtige sport, ook waren er genoeg foodtrucks en stands te bezoeken in het grote stro-dorp. Ook na het wedstrijdprogramma werden er diverse shows gegeven voor het publiek en kon er nog worden gefeest in de feesttent onder het genot van een hapje en een drankje.

Mijn vriend en ik waren op de zaterdag aanwezig om de marathon vast te leggen. Wij hebben geprobeerd om weer een diverse reportage voor jullie af te leveren en jullie mee te laten genieten van deze prachtige sport. Kijken jullie mee?

Afbeelding
We begonnen de dag met drie combinaties in de VIP klasse. Hier op de foto in hindernis 2 rijdt Kris Rohrssen (IRL).

Afbeelding
In dezelfde klasse reed familielid Annika Rohrssen (IRL) mee met haar tweespan.

Afbeelding
Dinja Steenkamp (NL) was de eerste deelnemer die van start ging in de para klasse. Hier laat zij een knap staaltje
stuurwerk zien in hindernis 4. Zij werd na de vaardigheid op zondag uiteindelijk derde in haar klasse. Een uitstekende
prestatie dus!

Afbeelding
Met zijn mooie Haflinger rijdt hier Ton Verschoor (NL) in hindernis 1.

Afbeelding
De hele dag vertelde Mark Wenstein van Hippo Service het publiek alles over de sport en de combinaties die voorbij
kwamen. Hij vertelde mij dat het paard waar hij op zat 24 jaar oud was en zelf ook de nodige ervaring had. Viervoudig
kampioen in het enkelspan! En nog steeds in top conditie. Super leuk om te zien dus. Helaas ben ik alleen de naam van het paard vergeten..

Afbeelding
Hier kreeg de President Ground Jury van deze dag, Hermann van den Bosch, een kort interview.

Afbeelding
Inmiddels gaan we over op de tweespan combinaties in de 3* klasse. Het was dan wel niet zo heet als in 2019, maar
ook deze editie was het weer goed warm te noemen. Het publiek vond het dan ook niet erg om Nicola Pimbblet (GBR)
aan te moedigen bij hindernis 6, die in de schaduw van het bos lag.

Afbeelding
Hier in hindernis 1 zet Athanasios Hatzopoulos (GRE) zijn mooie span aan voor het laatste sprintje richting de finishlijn.

Afbeelding
Later kwam mijn vriend Athanasios Hatzopoulos (GRE) nogmaals tegen. Zijn dag zat erop en de paarden werden
uitstekend verzorgd en verkoeld! Eigenlijk werden alle paarden fantastisch verzorgd deze dag.

Afbeelding
Tussen de marathon hindernissen door, leggen de menners best een flinke afstand af. Meerdere keren worden er
rondjes gereden het terrein over, om bij de volgende hindernis combinatie uit te komen. Hier hadden we Geert Dijkhof
(NED) en zijn mooie tweespan op de kiek gezet. Op weg naar de volgende hindernis!

Afbeelding
Ook van Nico van Praet (BEL) een leuk portretje tussen de hindernissen door!

Afbeelding
De deelnemers kwamen uit allerlei landen, hier met het opstuivende zand rijdt Franck Grimonprez (FRA) in hindernis 4.

Afbeelding
Het zit in de familie! Ook Anna de Ronde (NL) deed mee. Zij was één van de jongste deelnemers die mee deed van de
dag.

Afbeelding
Na deze foto een grote plons in het water op hindernis 5 voor Folke Rohrssen (IRL)!

Afbeelding
De titelverdediger Martin Hölle (HUN) was ook aanwezig en na de vaardigheid op de zondag was hij de overtuigende
winnaar van zijn klasse.

Afbeelding
Martin na de laatste hindernis, zijn dag zit erop!

Afbeelding
In de marathon komt wel eens pittig stuurwerk en handigheid kijken, zo ook hier voor Ewoud Boom (NED) en zijn span
in de waterhindernis, nummer 5.

Afbeelding
We springen even over naar het middagprogramma. Ik heb nog ontzettend veel foto's van alle tweespanners, maar ik
kan mijn verslag geen eeuwigheid laten duren! Hier rijdt József Vida (HUN) met zijn vierspan in hindernis 1.

Afbeelding
Met zijn mooie Welsh span reed Joris Wouda (NED) nog als VIP deelnemer mee. Hier een leuke detail foto in het water.

Afbeelding
Één van mijn persoonlijke favoriete foto's van deze dag. In hindernis 3 gaat Jiri Nesvacil JR (CZE) in volle vaart richting
de finishlijn.

Afbeelding
En Mark Weusthof (NED) doet hetzelfde sprintje, maar dan in hindernis 2.

Afbeelding
Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je de ballen laat liggen Dirk Gerkens (GER) :+ Helaas, je ziet letterlijk rechts in
beeld een balletje vliegen. Dat levert strafpunten op!

Afbeelding
En soms komt de menner even in de knoei met de route, het scherp indraaien en raakt er een hindernis beschadigd.
Deze werden dan in een rap tempo opgeknapt voordat de volgende deelnemer aan start zou komen. Top werk en dikke
pluim voor alle medewerkers en vrijwilligers van deze dag! _/-\o_

Afbeelding
Op de waterhindernis hier Rainer Duen (GER).

Afbeelding
En dat Hans Heus (NED) in de wolken van opstuivend zand de weg nog kon vinden en zonder problemen zijn vierspan
door de krappe wendingen kregen.. petje af!

Afbeelding
De prachtige paarden van Luca Cassottana (ITA) op hindernis 4.

Afbeelding
Koos de Ronde (NED) met zijn mooie vierspan is inmiddels ook van start gegaan en op weg naar hindernis 1.

Afbeelding
En hier Koos in actie op hindernis 1.

Afbeelding
Een mooie close-up van Antonie Ter Harmsel (NED).

Afbeelding
Evenals een close-up van de stofwolk achter Fredrik Persson (SWE).

Afbeelding
Inmiddels was Bram Chardon (NED) ook van start gegaan, hier in hindernis 2 zijn alle ogen op hem gericht. Aangezien
hij ook de laatste deelnemer van de dag was, volgde het publiek hem het hele veld door tot de allerlaatste hindernis.

Afbeelding
Maar in de andere hindernissen waren er nog een aantal deelnemers bezig, waaronder Anna Sandmann (GER) met haar
energieke span in het roze.

Afbeelding
Chester Weber (USA) stond na de dressuur op de 2e plaats, dus hij ging als ene laatste deelnemer van start in
hindernis 1.

Afbeelding
En met zijn mooie Arbofriezen rijdt Benjamin Aillaud (FRA) zijn laatste hindernis van de dag.

Afbeelding
En we zetten de winnaar van de NK titel even extra in het zonnetje bij de laatste serie foto's. Bram Chardon in de
waterhindernis!

Afbeelding
En inmiddels heeft het complete publiek zich verzameld bij hindernis 7, de laatste voor Bram. Hij rijdt hier zijn laatste
bochtjes.

Afbeelding
En dan het gas erop richting de finish! *\o/*

Afbeelding
En dan snel een blik op het grote scorebord... toen al tijdelijk op nummer 1 na alle deelnemers van de marathon.
Zondag na de vaardigheid bleef dit onveranderd. Nederlands kampioen! _/-\o_

Uitslag Nederlands Kampioenschap:
1. Bram Chardon – 127.93
2. Koos de Ronde – 144.74
3. Mark Weusthof – 151.74

Top 5 uitslag CAI3* Vierspan:

1. Bram Chardon (NL) – 127.93
2. Koos de Ronde (NL) – 144.74
3. Benjamin Aillaud (FRA) – 146.01
4. Chester Weber (USA) – 151.54
5. Mark Weusthof (NL) – 151.74

Top 5 uitslag CAI3* Tweespan:
1. Martin Hölle (HUN) – 120.37
2. Francois Dutilloy (FRA) – 133.86
3. Franck Grimonprez (FRA) – 134.58
4. Ewoud Boom (NL) – 144.04
5. Sven Stuyck (BE) - 145.68

Uitslag NK Para-mennen:
1. Ingmar Veneman – 140.04
2. Aad van Marwijk – 156.52
3. Dinja Steenkamp – 165.05

xChanelx

Re: [FOTO] CAI Beekbergen, de marathon in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 06:39

Wat een mooi verslag met prachtige foto's heb je gemaakt, leuk om zo een indruk te krijgen!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 09:37

Prachtig fotoverslag!
Wij zijn ook wezen kijken, was een weer een gave dag!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:22

Super gave foto's! Ik vind op een of andere manier de werkwilligheid van de dieren ook duidelijk naar voren komen. Lijkt me een mooie sport.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 13:23

Mooi vastgelegd. De actie springt van het beeld

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 13:37

Wat een prachtige foto's!

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 14:21

Wat een prachtige foto's, ik kon helaas alleen zondag komen kijken maar heb toen ook dik genoten de prachtige paarden

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:21

Prachtige foto's bellatrix de marathon is zo gaaf er zit zoveel power voor een wagen, dat is zo machtig om dat vast te leggen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:22

Foto's zijn door bokker Cyn gemaakt, staat ook bovanaan het artikel. :D
Maar dat kan zij altijd goed!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 05:59

Echt prachtige foto’s, heel knap! Heb genoten van het verslag *\o/*

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:55

Dikke complimenten voor de foto's, wat een indrukwekkend verslag is het zo!
En wat een prachtige combinaties komen er voorbij zeg. Ik ben normaal meer van de dressuur (onder de man), maar dit is om van te kwijlen!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 09:21

Wauw die eerste foto van Koos de Ronde, wat een goed shot. Echt indrukwekkende foto's, prachtig! <3

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 20:10

Wat een prachtige foto’s <3

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 08:27

Bedankt voor de leuke reacties allemaal! :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 08:48

Ah, dank je wel! Prachtige foto´s van een geweldige mooie tak van de paardensport. Wij hebben zelf jaren recreatief gemend en toen we nog in Nederland woonde zijn we regelmatig in Beekbergen geweest.

Hoogtepunten waren voor ons het WK Vierspannen in 2008 in ons eigen dorp Beesd en in 2010 de Wereldruiterspelen in Kentucky. Altijd fan geweest van het hele Nederlandse team met een extra puntje voor Koos en daarnaast de Amerikanen Tucker Johnson (rijdt al lang niet meer) en Chester Weber.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 14:01

Mooie foto's, ik ben ook even wezen kijken maar na veel stofwolken en een lading zand over me heen vond ik het wel weer genoeg haha. Het zag er in ieder geval heel makkelijk uit wat het absoluut niet kan zijn.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 14:11

Wat een geweldige platen, Cyn! Wow!!!
En Marlies, heerlijk verslag.

Die dubbelspan vossen altijd… <3 :9 _/-\o_

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 14:49

Elisa2 schreef:
Mooie foto's, ik ben ook even wezen kijken maar na veel stofwolken en een lading zand over me heen vond ik het wel weer genoeg haha. Het zag er in ieder geval heel makkelijk uit wat het absoluut niet kan zijn.

Ik ben jaren terug geweest toen het er best modderig was.
Maar sommige mensen bleven dicht bij het hek staan en kregen een moderdouche in hun prachtige outfits. :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 15:19

Haha, dat is best leuk om te zien...

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 15:20

AlwaysH schreef:
Wat een geweldige platen, Cyn! Wow!!!
En Marlies, heerlijk verslag.

Die dubbelspan vossen altijd… <3 :9 _/-\o_

Zowel de foto's als het geschreven stuk zijn door mij gedaan :Y) , maar thanks voor het compliment haha.

paddington schreef:
Elisa2 schreef:

Ik ben jaren terug geweest toen het er best modderig was.
Maar sommige mensen bleven dicht bij het hek staan en kregen een moderdouche in hun prachtige outfits. :')

Oh heerlijk, als fotograaf weet je dat je wel eens vies wordt (als je met een groothoeklens bij de rand van een modderige/water hindernis gaat zitten bijvoorbeeld) maar als het publiek met hun mooie kleding smerig wordt, is toch wel weer briljant _O-