De BoktKunstbokaal krijgt een zusje: de BoktFotoBokaal!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

JPitty
Lid Nieuwsredactie

De BoktKunstbokaal krijgt een zusje: de BoktFotoBokaal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-22 22:01

*Bokt.nl
Community

Afbeelding
Foto: Essie73

In 2020 vond de eerste editie plaats van de BoktKunstBokaal, eerder dit jaar heeft alweer de derde succesvolle editie plaatsgevonden.

Verschillende bokkers hebben fotografie als hobby en de resultaten daarvan komen in menig topic voorbij. Ook de fotomeetings die via Bokt georganiseerd worden, zijn nog altijd erg populair. Fotografie leeft op Bokt en daarom kunnen we jullie nu aankondigen dat we binnenkort gaan starten met de eerste editie van:

De BoktFotoBokaal!

Deze wedstrijd is voor en door Bokkers en werkt op een soortgelijke manier als de BoktKunstBokaal, alleen dan met paardgerelateerde foto’s. Al deze foto’s mogen meedoen, het maakt echt niet uit of het een portretfoto is van je lieveling in de wei, een actiefoto van het Z-debuut van je beste vriendin of een detailfoto van dat lieve hartvormige snebje op het snoetje van je shetlander. Ze mogen gemaakt zijn met een kwalitatief hoogwaardig fototoestel, maar ook met de camera van de mobiele telefoon.

Op maandag 1 augustus wordt op [FK] FotoKunst een topic geopend waarin je jouw foto kunt aanmelden voor deze bokaal.

Voor de fotobokaal gelden ook een aantal spelregels. Dit zijn de regels voor het aanmelden, de volledige regels kun je lezen in het aanmeldtopic:
  • Alle foto’s moeten paardgerelateerd zijn!
  • Opgeven kan van 1 augustus t/m 14 augustus 2022 in het aanmeldtopic.
  • De foto mag niet ouder zijn dan 1 jaar. Deze moet dus gemaakt zijn tussen 1 augustus 2021 en 14 augustus 2022.
  • De persoon die de foto opgeeft, moet deze ook zelf gemaakt hebben
  • Er mag per persoon maximaal één foto opgegeven worden.
  • Vragen of opmerkingen kunnen via PB naar Muiz.

We willen er met zijn allen een mooie en fotogenieke wedstrijd van maken en wensen jullie nu alvast veel plezier met aanmelden, stemmen en foto’s kijken!

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Niobe

Re: De BoktKunstbokaal krijgt een zusje: de BoktFotoBokaal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 22:07

Oeh dat is leuk!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 22:07

Wat een onwijs toffe toevoeging :))

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then, by all means, follow that path.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 22:57

Oeh ik ben heel benieuwd ook.

Als wij nou veranderen dan hoeft het klimaat dat niet te doen. Loesje

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 23:15

Super leuk!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 00:03

Heel tof :D

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 00:16

Onbewerkte foto's?

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 01:54

onpaard schreef:
Onbewerkte foto's?

Dat zou een hele rare eis zijn

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 09:09

Celine_Famke schreef:
onpaard schreef:
Onbewerkte foto's?

Zat fotowedstrijden waar dat inderdaad een eis is, of waar de grens wordt getrokken bij wat basisbewerkingen (licht, contrast, een vlekje wegwerken etc.) om te voorkomen dat mensen halve fotomanipulaties inzenden. Zo’n rare eis is dat niet, het gaat er immers om wie de beste foto levert en niet wie de beste fotomanipulatie kan maken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 09:12

Celine_Famke schreef:
onpaard schreef:
Onbewerkte foto's?

Mwah, ik heb af en toe best een leuke foto, maar bewerken kan ik echt niet hoor :')

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 15:18

Je hebt natuurlijk bewerken en bewerken… En echt manipuleren is wellicht niet gewenst, maar een RAW foto móet je bewerken. Dat is net als het ontwikkelen in de doka vroeger. Mensen beseffen dat alleen niet altijd.

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 15:34

Misschien zou het een leuk idee zijn er twee categorieën van te maken, net zoals de KunstBokaal 2D en 3D heeft.
De ene categorie 'basis nabewerking: contrast, witbalans en licht/donker' en de andere categorie 'fotomanipulaties' waar dan ook de grotere nabewerkingen als halsters, prikpaaltjes, achtergronden verwijderen/veranderen etc in zouden moeten vallen wat mij betreft. Een goede foto heeft nl al van zichzelf een goede achtergrond :))

Desnoods nog een derde categorie: 'full out phantasy bewerkingen' - paarse paarden in een vlammenzee en zo :D Of mogen die ook al in de kunstbokaal?

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 17:14

Goed fotograferen is een kust an sich, bewerken vind ik weer een hele andere gave. Tegenwoordig wordt er zo veel gesleuteld aan foto's. Neem nou die spaanse strandcampagne, dat een kunstbeen gephotoshopt wordt voor een echt been. Alles kan tegenwoordig. Ook op bokt zie ik de meest vreemde kleuren lucht tegenkomen. Voor mij heeft dat niks meer met fotografie te maken.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 17:49

onpaard schreef:
Goed fotograferen is een kust an sich, bewerken vind ik weer een hele andere gave. Tegenwoordig wordt er zo veel gesleuteld aan foto's. Neem nou die spaanse strandcampagne, dat een kunstbeen gephotoshopt wordt voor een echt been. Alles kan tegenwoordig. Ook op bokt zie ik de meest vreemde kleuren lucht tegenkomen. Voor mij heeft dat niks meer met fotografie te maken.

Ja dat heeft het wel, het is alleen een andere tak, zoals Celine_Famke ook zegt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie