Paard van toeristenkoets stort in vanwege hitte in Spanje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Paard van toeristenkoets stort in vanwege hitte in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-22 21:13

INSpanje.nl
Algemeen
Ingezonden door meerdere Bokkers

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: © FEI Photos.

PALMA - Elke zomer opnieuw doen verhalen de ronde over de lamentabele situatie waarin de paarden zich bevinden die ouderwetse koetsen met toeristen voortzeulen door stadscentra van verschillende Spaanse steden. Dierenorganisaties verzetten zich tegen deze praktijk. Niet alleen mensen kunnen bezwijken aan een hitteberoerte, ook dieren hebben het zwaar als het kwik de 40ºC overstijgt, zoals nu regelmatig het geval is. Helemaal als ze dan de hele dag in de hitte moeten staan en een zware koets moeten voorttrekken.

Zo stortte afgelopen zaterdag in Palma de Mallorca op Plaza Rei Joan Carles I een paard in door de hitte. Verschillende passanten schrokken en renden naar het dier om te helpen. "Het komt door de hitte, geef hem water", is te horen in de video op Twitter. Vervolgens blijkt dat de toeristen weigeren uit de koets te stappen. Daar wordt ook uitgebreid verwontwaardigd commentaar op geleverd. Toeristen betalen zo een 50 euro voor een rondrit langs de belangrijkste bezienswaardigheden in de hoofdstad.

Lees het hele artikel op de site van INSpanje.nl. Hier is ook een filmpje te zien dat als schokkend kan worden ervaren.

KimD

Re: Paard van toeristenkoets stort in vanwege hitte in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:22

Wat een verschrikkelijk filmpje, die idioten op de kar, die kerel wat aan dat paard staat te sjorren. Bah, mijn maag draait er van om en mijn bloed gaat ervan koken.

Dat ze zelf die kar trekken in die hitte! Afschaffen die handel, snap niet dat dit anno 2022 nog kan onder die omstandigheden.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:53

Ik geloof dat ik dat filmpje niet eens wil zien. Ik word al woest van de beschrijving. Ook gewoon de mensen die niet van die koets af willen........

-:(-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:55

Avalanche schreef:
Ik geloof dat ik dat filmpje niet eens wil zien. Ik word al woest van de beschrijving. Ook gewoon de mensen die niet van die koets af willen........

Tja er is voor betaald hé.....zo bizar.... :oo

Er is ook verontwaardiging
Citaat:
Een inwoner van Palma heeft met een petitie op platform Change.org in korte tijd al 63.300 handtekeningen ingezameld. "Geen ingestorte paarden meer op straat: een verbod op koetsen in Palma NU! We kunnen niet langer toestaan ​​dat ze mishandeld en gedwongen worden om te werken totdat ze het niet meer aankunnen of zelfs tot ze sterven." De vraag die bij de petitie wordt gesteld is hoeveel paarden er moeten er sterven voordat de koetsen worden verboden? "Wanneer gaan we dierenwelzijn serieus nemen in Spanje?"
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 27-07-22 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:55

Begrijp er ook niks van. Zou me kapot schamen om in de hitte in zo’n koets te gaan zitten. Je reinste dierenkwellerij

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:05

Als menner zie ik hier zoveel gebeuren wat ik bizar vind..

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:05

pien_2010 schreef:
Avalanche schreef:

Tja er is voor betaald hé.....zo bizar.... :oo

Ja, snap je toch niet??? Zo egoïstisch......

pien_2010 schreef:
Er is ook verontwaardiging
Citaat:
Een inwoner van Palma heeft met een petitie op platform Change.org in korte tijd al 63.300 handtekeningen ingezameld. "Geen ingestorte paarden meer op straat: een verbod op koetsen in Palma NU! We kunnen niet langer toestaan ​​dat ze mishandeld en gedwongen worden om te werken totdat ze het niet meer aankunnen of zelfs tot ze sterven." De vraag die bij de petitie wordt gesteld is hoeveel paarden er moeten er sterven voordat de koetsen worden verboden? "Wanneer gaan we dierenwelzijn serieus nemen in Spanje?"

<3

Love it!!!

Je kan niet voorkomen dat het 40 graden of heter wordt (op zich wel natuurlijk, iets met klimaatverandering en groene opties kiezen) maar ze niet laten werken op zulke dagen is wel het minste wat je kunt doen imo.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:09

Wat vreselijk :( alles draait om het geld..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:12

Ja alleen in de ochtend / avond rondritten doen met rust, schaduw, goed voer en water tussendoor.

Triest dit…

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:21

Gewoon boven de 30 graden geen ritten meer. Wat triest dit. En die toeristen die weigeren uit te stappen. :n

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:56

nicole_floor schreef:
Gewoon boven de 30 graden geen ritten meer. Wat triest dit. En die toeristen die weigeren uit te stappen. :n

Echt bizar, gatverdamme.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 23:42

Ik wil het filmpje niet eens zien.
Begrijp ook niet dat je als toerist bij zulk een temperatuur op de koets stapt _-:( .

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 00:53

Vreselijk, arm beest.. En ze zitten er nog aan te trekken dat hij omhoog moet ook ipv eerst eens een emmer water te halen..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 01:02

Op dat hete asfalt blijven liggen helpt ook niet om af te koelen. Bovendien is het ook fijn om het tuig er af te hebben in zo'n geval.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 01:13

Ja, dat wel.. Maar niemand haalt water.. En die mensen in dat koetsje blijven ook maar zitten.. Walgelijk..

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 08:34

Wat verschrikkelijk ... Ik heb zelf bij de koetsen van Gent nog gewerkt voor ze verboden werden, maar wij reden nooit uit als er temperaturen van 28graden of meer werden voorspeld. En zelfs bij rond de 25 graden sponsden we onze paarden regelmatig af en kregen ze vaker pauze in de schaduw.

Als het gaat zoals in spanje, mag het van mij ook per direct verboden worden, of op zijn minst zéér strenge regels opgelegd krijgen. Ergens steekt het ook wel, dat het voor ons wél verboden is, terwijl we er alles aan deden om onze paarden goed te verzorgen en dat het op zo'n plaatsen, op zo'n vreselijke manier wel gewoon mag doorgaan. Hopelijk niet lang meer ...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 08:41

Ik vind het ook vreselijk om te zien...arme dieren. Inderdaad onbegrijpelijk dat niemand water haalt om het dier af te koelen. Het is ook veel te warm om een inspanning te leveren. Is die petitie nog te tekenen?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 08:44

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 09:07

Getekend.
Echt hou de dieren thuis met die h hitte. Veel water en lekker veel hooi en afsponzen. Veel beter voor ze

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 09:15

Lukasje schreef:
Ik wil het filmpje niet eens zien.
Begrijp ook niet dat je als toerist bij zulk een temperatuur op de koets stapt _-:( .

Ik snap het wel, het is natuurlijk veelste heet om zelf door de stad te lopen..... -O- |o

Verschrikkelijk dit, net als toeristen op ezeltjes op de Griekse eilanden, zolang de toeristen erom blijven vragen blijft dit ben ik bang 8)7

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 10:04

Dat had allang verboden moeten zijn, minimaal bij temperaturen boven de 30 graden, maar liefst nog bij 25.

Ik heb in Córdoba bij 37 graden een koetsier zijn paard letterlijk door de straat zien jagen, heen en weer, een keer of 10. Zweep erover. Schandálig!

N.B.: petitie ondertekent. Ik zou dat graag zelfs in Europese wetgeving vastgelegd zien.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 10:54

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 12:15

Dit verbaast mij eerlijk gezegd niks. In Sevilla stonden de paarden wel in de schaduw bij waterpunten te wachten. Maar daar stonden ook gewoon kreupele paarden en veel te magere dieren tussen. Dat daar in 7 jaar tijd niks aan is veranderd is echt schande... Ik vind het zo sneu voor de paarden, die hebben er niet om gevraagd om dit werk te doen...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 12:34

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 12:52

MoniqueT schreef:
Dat had allang verboden moeten zijn, minimaal bij temperaturen boven de 30 graden, maar liefst nog bij 25.

Ik heb in Córdoba bij 37 graden een koetsier zijn paard letterlijk door de straat zien jagen, heen en weer, een keer of 10. Zweep erover. Schandálig!

N.B.: petitie ondertekent. Ik zou dat graag zelfs in Europese wetgeving vastgelegd zien.

Bij mij gaat er boven de 25 geen paard aan het werk.
Boven de 30 gaan ze 's nachts buiten en overdag naar binnen, waar het koel is.