Vrouw die pensioenpaarden doorverkoopt voor de rechter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Vrouw die pensioenpaarden doorverkoopt voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 11:19

http://www.dvhn.nl

Afbeelding

Gratis zou ze oudere paarden een fijne oude dag bezorgen. In plaats daarvan verkocht Ellie G. de dieren door. Op 6 mei moet de vrouw uit Wapserveen zich verantwoorden bij de rechter.

Vorig jaar zomer volgde op internet de ene op de andere waarschuwing over Ellie G. Slachtoffers van de vrouw uit Wapserveen probeerden zo te voorkomen dat andere paardenbezitters hetzelfde zou overkomen. Volgens hun verhalen is G. een geraffineerde en gewetenloze oplichtster.

De vrouw reageerde op oproepen, bijvoorbeeld op Marktplaats, van eigenaren van oudere en geblesseerde paarden die een rustige levensavond voor hun dier zochten. G. wilde de paarden wel opvangen op de boerderij die ze bewoonde in Wapserveen. De dieren die hier terechtkwamen, maakte de vrouw echter al snel te gelde. Diverse onthutste eigenaren stapten naar de politie en deden aangifte.

Een van de slachtoffers van de zwendel is Debbie Goedemans uit het Noord-Hollandse Vijfhuizen. Haar tienjarige ruin Ziezo had kissing spines. Op uitnodiging van G. stalde ze het dier in Wapserveen. Toen de Noord-Hollandse na enige tijd poolshoogte nam, was de boerderij verlaten.

G. bleek alleen maar huurder te zijn geweest. De eigenaren van het pand hadden haar er wegens huurachterstand uitgegooid. Van Ziezo geen spoor. Bijna een jaar later weet Goedemans nog altijd niet waar haar paard is gebleven. Ze woont woensdag 6 mei de rechtszaak bij. ,,Misschien kom ik tijdens de behandeling nog iets te weten over Ziezo."

De zaak dient bij de politierechter in Assen. Volgens woordvoerster Karin Hoving van het Openbaar Ministerie worden is de rechtszaak gebaseerd op vier aangiften tegen G. De vrouw wordt formeel verdacht van verduistering.

Anoniem

Re: Vrouw die pensioenpaarden doorverkoopt voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:25

Fijn
Aanpakken zulke mensen

En nooit een paard weggeven
Minimaal slachtprijs vragen

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:25

Nou ben benieuwd wat hier uit gaat komen.

mireillea44

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:33

Ik hoop dat hier een heel stevige straf op volgt zodat ook andere oplichters in de toekomst worden ontmoedigd!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:40

[***] schreef:
Fijn
Aanpakken zulke mensen

Dat voorkomt niet dat iemand een afgekeurd paard voor goed (en veel meer geld) weer door verkoopt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:55

Nou ik heb hier ook Gratis paarden staan en die staan er nu nog steeds.Er staat er 1 al ruim 7 jaar,de andere een paar jaar en 2 wat korter.Niet elke opvang verkoopt paarden door,er zijn ook goede bij,waar je wel je paard gratis aan kan geven!

Maar toegegeven,het blijft áltijd link,want wie kan je nou wel en wie niet vertrouwen.
Ik maak altijd een contract op,mits men dat persé niet wil,dat áls de paarden om wat voor reden dan ook weg moeten,de eigenaars de eerste zijn die ze terug kunnen nemen.Kunnen ze dat niet,dan word er in overleg met oude eigenaar een plekje gezocht.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:43

Fijn dat dit in elk geval voor de rechter komt. Hopelijk wordt dan duidelijk dat je dit soort dingen niet ongestraft kan doen. Denk dat dit alleen lukt wanneer de paarden officieel niet aan haar gegeven zijn, maar alleen daar neergezet en de oude eigenaar eigenaar is gebleven.
Als je eigendom overdraagt is de nieuwe eigenaar vrij om te bepalen wat ze er mee doen volgens mij.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:48

Ben benieuwd wat ze er mee gaan doen.

Amparo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:09

Naar aanleidig van de titel dacht ik dat zij de paarden voor die rechter door verkocht.. Dacht dat het ging over paarden die zijn onteigend en zo een nieuw baasje kregen :(

Tja, ik ben ook erg benieuwd wat hier uit komt. Hopelijk stelt de rechter een voorbeeld.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:11

Brainless schreef:
[***] schreef:
Fijn
Aanpakken zulke mensen

Dat voorkomt niet dat iemand een afgekeurd paard voor goed (en veel meer geld) weer door verkoopt.

Naar mijn mening moet je dan de ballen hebben om afstand te doen van je paard en hem de Eeuwige Weilanden gunnen. Oud of niet oud. Je weet dat dergelijke praktijken schering en inslag zijn.

Wanneer je niet 100% zeker weet dat het adres waar jij je paard aan afstaat 100% zuiver is, moet je zelf zorgen dat jij jezelf en je paard die 100% zekerheid wel kan bieden. Ondanks dat deze werkelijkheid meer pijn doet dan het leven met een fantasie dat alles wel goed komt.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:30

Bah, slechte hond!
Wapserveen is voor mij om de hoek.
Ze heeft meerdere boerderijen en huizen gehuurd in deze omgeving......laatste bij mij bekend was in Vledder.

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:57

Ik hoop dat ze een straf krijgt waar de honden geen brood van lusten!
En hopelijk komen de "vermiste" dieren weer terecht!

ladymypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:02

AWW wat zielig voor die paarden//eigenaren zij is= |( 8)7

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:07

Jeetje... Wat een opmerkingen maar weer... Ik heb hier ook een gratis pony staan... Al een jaar of 8... En een vriendin van me heeft een heel weiland vol staan met paarden die mishandeld en of verwaarloosd waren... Die heeft ze ook voor niks of voor de slachtwaarde aangeschaft....

Niet iedereen die gratis paarden krijgt is slecht... Of heeft slechte bedoelingen... Deze paarden hebben het nu immers prima... Of hadden die dieren ook afgemaakt moeten worden?

En ontopic... Ik ga er van uit dat het recht zal zegevieren...

kim_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:12

Ze woont nu op een camping in Steenwijk. Heb bij haar in wapserveen nadat dat ze niet meer betaalde en geen gehoor meer gaf was ik haar uit het oog verloren. Helaas voor haar dacht ze ergens anders te gaan lessen, maar daar kwam ze mij opnieuw tegen.

Hoop voor de eigenaren dat er antwoorden komen!

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 20:30

[***] schreef:
Fijn
Aanpakken zulke mensen

Inderdaad ben wel benieuwd wat er uit gaat komen!

Maar over paard weg geven... klopt... al zeg ik zelf dat wij ook vaak paarden voor niks krijgen.
Alleen hou ik wel contact met de eigenaren mochten ze het willen ect.
Eigenlijk gewoon goed opletten waar je paard na toe gaat, staan er meerdere paarden, ook hoe de persoon zelf is ect....

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 20:37

Ben heel benieuwd wat de rechter voor uitspraak zal gaan doen.
Ellie "ken ik wel" nee dat is te veel gezegd, ik weet wel wie het is.

Hoop voor de eigenaren en de paarden dat er de gerechtigheid zal zegevieren!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:55

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 15:00

[***] schreef:
Fijn
Aanpakken zulke mensen

wat dacht je van je kapotte paard zelf houden of zelf laten afmaken, DAN neem je je verantwoording.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 16:25

Brainless schreef:

Inderdaad.
Helaas...

Michelle_Don

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:35

Dat voorkomt niet dat iemand een afgekeurd paard voor goed (en veel meer geld) weer door verkoopt.[/quote]

Naar mijn mening moet je dan de ballen hebben om afstand te doen van je paard en hem de Eeuwige Weilanden gunnen. Oud of niet oud. Je weet dat dergelijke praktijken schering en inslag zijn.

Wanneer je niet 100% zeker weet dat het adres waar jij je paard aan afstaat 100% zuiver is, moet je zelf zorgen dat jij jezelf en je paard die 100% zekerheid wel kan bieden. Ondanks dat deze werkelijkheid meer pijn doet dan het leven met een fantasie dat alles wel goed komt.[/quote]

Helemaal mee eens!!!!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:29

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:09

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:12

Ik praat absoluut niet goed wat ze doet, maar je zieke/oude paard weggeven aan iemand die gratis pension aanbiedt, gaan daar nou echt geen alarmbellen bij rinkelen...?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:15

Ze is alweer een tijdje bezig, vernam ook al dat ze op een paardje van een kennis van me
Gereageerd had met een mooi verhaal en foto’s.
Alleen die herkende de foto’s :z