Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
princequillo schreef:Eindelijk. Een jaar is niet lang genoeg maar het is in ieder geval wel weer iets.
Earth schreef:Wel enkele van de meest high-profile banen in de VS, zoals Belmont Park en Churchill Downs. Voor een handicap ergens in Oklahoma doet Baffert het iig niet.princequillo schreef:Eindelijk. Een jaar is niet lang genoeg maar het is in ieder geval wel weer iets.
Maar op slechts een aantal banen. Dus kan hij gewoon doorgaan met dit soort misbruik in training en op de baan. Je bent echt een egoïstische klootzak als je denkt dat je wegkomt met middelenmisbruik op grote evenementen![]()
Amber_anne schreef:In het kort: hij heeft een jaar opgelegd gekregen, maar omdat hij al een tijdje in het wachtbankje zit, zijn die dagen afgetrokken van dat jaar en mag hij dus vanaf januari weer trainen.Ik vind het verhaal ook heel vaag, jammer genoeg is er ook geen bron waar je het orgineel kan lezen
Jet schreef:Ik vermoed omdat je in de VS ook weer verschillende jurisdicties hebt en wat jij uitvreet in Kentucky, kan niet zonder meer bestraft worden in Californië of Maryland. Wat ze in het Engelstalige artikel ook zeggen is dat er niet altijd zonder meer sprake is geweest van doping, maar dat er "gewoon" middelen gevonden zijn die op race day niet in je paard aanwezig mogen zijn - doping impliceert dat het dier bewust die middelen toegediend heeft gekregen om de prestaties te beïnvloeden, terwijl er (uhuh) ook sprake kan zijn van een onschuldige fout mbt het tijdstip waarop toegestane medicatie is toegediend.https://www.cbssports.com/general/news/ ... sociation/ , hier een Engelstalig artikel hierover. Mij was eerst ook niet helemaal duidelijk dat hij al een tijdje op het wachtbankje zat zeg maar. Maar als je leest dat er een aantal paarden positief zijn getest op andere races, dan vraag je je af waarom hij niet voor het leven geschorst is, ook als trainer...
Jet schreef:Dit artikel is wat vooraf ging aan de uitspraak van een paar dagen geleden.Mkango, dank je voor je uitleg. Ik vond nog een artikel over hem, van eind april dit jaar: Ik vind het wat lastig lezen, maar misschien kan jij het verduidelijken: https://www.bloodhorse.com/horse-racing ... or-baffert .
Mkango schreef:Earth schreef:Wel enkele van de meest high-profile banen in de VS, zoals Belmont Park en Churchill Downs. Voor een handicap ergens in Oklahoma doet Baffert het iig niet.Maar op slechts een aantal banen. Dus kan hij gewoon doorgaan met dit soort misbruik in training en op de baan. Je bent echt een egoïstische klootzak als je denkt dat je wegkomt met middelenmisbruik op grote evenementen![]()