Partij voor de Dieren in Den Bosch wil Dutch Masters weren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Partij voor de Dieren in Den Bosch wil Dutch Masters weren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-22 09:01

DTV
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Het is slecht gesteld met het welzijn van paarden die meedoen aan de Dutch Masters in de Brabanthallen, zegt de Partij voor de Dieren in Den Bosch. En zolang dat niet goed is geregeld, zou de gemeente het evenement moeten weren.

De Dutch Masters, voorheen Indoor Brabant, is een groot paardensportevenement maar kan op kritiek rekenen van voorstanders van dierenrechten. De PvdD verwijst naar een onderzoek van de organisatie Dier en Recht. Die heeft bij een bezoek aan The Dutch Masters verschillende misstanden vastgesteld. Zo zouden verboden teugels worden gebruikt en veroorzaken sporen beurse plekken op de buik van de paarden. Het zorgt volgens de PvdD voor pijn en stress bij de dieren.

Misstanden
Visit Den Bosch, de officiële website voor citymarketing van de gemeente, is partner van de organisatie van The Dutch Masters. En dat kan niet, zegt de PvdD: “Wij zijn van mening dat een evenement waarbij dit soort misstanden plaatsvinden geen plek zou moeten hebben in de gemeente ’s-Hertogenbosch, en dat wij hier absoluut niet mee verbonden zouden moeten zijn door onze naam op hun website te laten zien.”

De partij vindt dat de gemeente het partnerschap tussen Visit Den Bosch en The Dutch Masters stop moet zetten. Ook zou er alles aan gedaan moeten worden het evenement te weren totdat aan alle eisen op het gebied van dierenwelzijn voldaan wordt.

Elisa2

Re: Partij voor de Dieren in Den Bosch wil Dutch Masters weren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 09:04

Wat voor een verboden teugels dan? weten zij meer dan ik?

Er is ook gewoon spoor controle toch? na de dressuurproeven in ieder geval..en de bloedregel. Klinkt alsof ze hun huiswerk weer eens niet gedaan hebben en maar weet wat in de rondte blaten om zieltjes te winnen. Zeker gezien ze Dier en recht serieus nemen...

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 09:10

Misschien bedoelen ze een slofteugel op het losrijterrein? Dat is t enige dat ik kan bedenken. Maar dat is niet toegestaan?

Met de berichtgeving over controles in Denemarken in mijn achterhoofd, denk ik dat er best te winnen is op gebied van dierenwelzijn. Hopelijk wordt er heel goed gecontroleerd. Maar dat zal wel niet :\.

*Burp*

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 09:50

Controles helemaal prima. Maar laat het over aan de juiste instanties en niet aan politici die vanachter hun bureau denken overal verstand van te hebben en zo alles naar de knoppen helpen….

Volgens mij heeft Anky dergelijke politici meerdere malen uitgenodigd om eens een dag mee te lopen, maar heeft daar nog niemand gebruik van gemaakt. Erg jammer.

Training, verkoop, fok-en opfok van talentvolle dressuurpaarden.
KNHS BLM jury

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 10:08

Padoertje schreef:
Controles helemaal prima. Maar laat het over aan de juiste instanties en niet aan politici die vanachter hun bureau denken overal verstand van te hebben en zo alles naar de knoppen helpen….

Volgens mij heeft Anky dergelijke politici meerdere malen uitgenodigd om eens een dag mee te lopen, maar heeft daar nog niemand gebruik van gemaakt. Erg jammer.
Dan moeten de juiste instanties dat eens een keer gaan doen, want zowel de KNHS als de FEI zijn zo laks als wat, met dit soort dingen tot gevolg.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 10:23

Mkango daar wordt hard aan gewerkt door het inzetten van oa Toezichthouders op het terrein, de bloedregel, vetcheck, controle voor en na de proef, dus het is niet zo dat er niets gebeurd. Laat zo’n partij eens daadwerkelijk meelopen, voordat ze gaan roeptoeteren over iets waar ze 3% vanaf weten. Zolang dergelijke partijen roepen dat alle paarden 24/7 buiten horen, geen interactie met de mens willen en er niet meer gefokt mag worden zonder instemming van het paard zelf, neem ik ze niet serieus.

Training, verkoop, fok-en opfok van talentvolle dressuurpaarden.
KNHS BLM jury

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 10:25

Weer een statement van de PvdD...
Er is weinig mis met hun marketingstrategie, maar het helpt het dierenwelzijn in Nederland niet echt vooruit.

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 10:35

Laatst bijgewerkt door Essie73 op 19-06-22 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's met copyright verwijderd

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 10:41

koend schreef:
Wedstrijdbepalende valpartijen in de Ronde van Frankrijk : https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Valpart ... Frankrijk#

Dodelijke slachtoffers tijden mensensportwedstrijden:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_v ... _hun_sport

[ [url=m/BzytCZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WjUoez.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit komt allemaal op tv. En wie nog doorrijdt wordt bewonderd.

Ik vind het evenwicht zoek.

Ik snap het vergelijk niet. Dit doen mensen zichzelf toch aan?

Dieren kunnen geen nee zeggen..

Overigens vind ik het aandachtvragende gedoe enorm irritant. Draag dan concreet bij en stel waardevolle verbeteringen voor.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 11:05

Langzaam aan komen in ieder geval de ware aard van dit soort clubjes boven.

Eerst lekker subtiel, dan beginnen over verbieden en uiteindelijk alles willen verbieden.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 12:07

eerst de veeboeren, nu de paardensport....hierna komen de huisdieren.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 12:12

_San87_ schreef:
Misschien bedoelen ze een slofteugel op het losrijterrein? Dat is t enige dat ik kan bedenken. Maar dat is niet toegestaan?

Met de berichtgeving over controles in Denemarken in mijn achterhoofd, denk ik dat er best te winnen is op gebied van dierenwelzijn. Hopelijk wordt er heel goed gecontroleerd. Maar dat zal wel niet :.

Nou, op het NK dressuur werd er ook goed gecontroleerd en dat was een nationaal evenement ipv internationaal. Waren echt geen gekke dingen te zien met losrijden oid. Tenzij het anders zou zijn met springruiters er bij zie ik niet in waarom het in Den Bosch anders zou zijn.

Slofteugels mogen voor zover ik weet wel gebruikt worden op het losrijterrein. Al zie ik dat zelf graag anders.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 12:41

@troi , je hoeft niet zo gepikeerd te reageren.

Dat was helemaal geen aandachttrekkerij maar een poging mensen uit hun tunnelvisie te trekken, het is fundamenteel!

Ik ben ervoor om ALLE sport beschaafder te maken en de ergste wantoestanden moeten eerst aangepakt worden. Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat die in het fietsen zitten.

Dieren kunnen niet kiezen en daarmee hebben ze recht op extra bescherming. Akkoord. Ik denk dat ze die ook krijgen, met de huidige reglementen ( die ook gecontroleerd moeten worden).

Maar van de keuzevrijheid van menselijke beroepssporters schiet ook niet veel over; ze zitten gevangen in een net van contracten, ambities, verwachtingspatronen van familie, omgeving en pers. Worden publikelijk afgemaakt als ze falen ...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 12:46

xxCYNNxx schreef:

:j

Precies zo werkt dat met die clubjes.

En meestal is de waarheid verspreiden ook niet hun insteek om zieltjes te winnen.

"Wat ik hierboven schrijf, is slechts mijn gedachte en mijn idee, dit geldt voor elk bericht, neem dat maar mee."

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 17:57

Beide organisaties worden niet serieus genomen, omdat ze zelf bedachte informatie gebruiken om hun doel te bereiken. Beide weten niet eens de juiste benamingen van tuig of paardengerei. Beide weten niet waarvoor ze gebruikt worden, of hoe. En proberen op die manier met creatief bedachte leugens de paardensport in het slechte daglicht te zetten.

wat KUT is , want op deze manier gaat er niks veranderen. Wat juist zo hard nodig is. Beide organisaties zouden een flinke schop in de geslachtdelen moeten krijgen want zij zijn nu net zo schuldig aan de misstanden in de paardensport, als diegene die de paarden verkeerd behandelen.

https://www.facebook.com/HyperPhilicAvium
Everything about parrots and parakeets!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 18:26

xxCYNNxx schreef:

Precies dit dus. Het houdt nooit op. Het is nooit genoeg. Iedereen met een beetje gezond verstand keert de PVDD de rug toe. Als je het nu nog niet ziet dan zie je het waarschijnlijk nooit meer.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 19:58

Loretta schreef:
xxCYNNxx schreef:

Precies dit dus. Het houdt nooit op. Het is nooit genoeg. Iedereen met een beetje gezond verstand keert de PVDD de rug toe. Als je het nu nog niet ziet dan zie je het waarschijnlijk nooit meer.

En helemaal voor de wolf, terwijl die heel veel dierenleed veroorzaakt. Mafkezen zijn het.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie