Mag je geweigerd worden om je gewicht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29691
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:19

MyWishMax schreef:
Eigenlijk is die weegschaal het eerlijkste, maar ik kan me nog een topic herinneren waar er enorme discussies was dat het not done was om dat te eisen. En dan kom je weer op vertrouwen op wat mensen zelf zeggen, wat toch vaak niet eerlijk is, of op schatten... Lijkt weegschaal me toch het beste voor het paard.

en dat is ook te ondervangen door de wel slanke mensen er ook op te zetten onder het mom van, ook slank gebouwde paarden hebben een gewichtslimiet en zo vinden we voor ieder het juiste paard.

Want eigenlijk gaat het niet om overgewicht, maar over gewicht geschikt voor dat paard.

En zo heb je geen fat shaming meer.

MyWishMax

Berichten: 25347
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:20

Ja, lijkt mij ook? Kijk, dat je niet die gewichten door de bak schreeuwt en misschien 1 voor 1 in aparte kamer vind ik nog wel wat voor te zeggen. Maar die discussie ging er echt over dat het not done was om dat te eisen van klanten...

Duo, iedereen idd. Zo weet je precies wie op welke paarden kan.

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:23

ik ben het er volledig mee eens dat als je echt te dik bent, je niet meer kunt paardrijden. En iemand zegt hier: kleine echt te dikke vrouwen mogen niet, maar mannen met wat overgewicht wel...het gaat ook om de verhouding spier/vet. Spieren kun je controleren (dus beter bewegingen van paard volgen), vet zwabbert alle kanten op..is niks aan te controleren, en daarmee stoor je dus het paard. Ik vind dan ook al die tabelletjes onzin. Wij mensen hebben graag handvatten, maar het gaat om het gehele plaatje. En in die context zou ik me ook kunnen voorstellen dat de Ranch geen duidelijke richtlijnen heeft.

Wat betreft de tik tok video: niet netjes (heb hem niet gezien trouwens). Maar, en nu ga ik puur af, of de foto van de betreffende dame. Zij ziet er ook niet uit als iemand die braaf afdruipt als ze een "nee"te horen krijgt. Is volgens mij een dame met een behoorlijk grote bek, en dan naderhand als Ranch nog te kakken worden gezet..dan begrijp ik ergens zo'n jongen ook nog wel.

Verder vind ik dat Anjali hier behoorlijk hard wordt aangepakt. Ik ben zelf te dik, maar voel me totaal niet aangesproken. Ze heeft feitelijk gelijk: elk pondje gaat door het mondje. Van lucht word je niet dik.
Ik hoor haar nergens ontkennen dat er daarnaast ook echt nog wel andere oorzaken zijn, waardoor afvallen niet lukt, of waardoor je aankomt. Maar het merendeel is toch echt te wijten aan een ongezond eetpatroon in combinatie met te weinig bewegen. En dat is neem ik aan de groep waar Anjali op doelt (en ja, dan gaat het zelfs over mij, want ik merk nu pas hoeveel een uurtje meer bewegen en die beker chocolademelk laten staan en brood vervangen door salade scheelt).

Ik word een beetje moe van tere zieltjes die gelijk zich persoonlijk gekwetst voelen. Alles mag gezegd worden, bn ers worden aan de lopende band belachelijk gemaakt, maar dik zijn mag niks over gezegd worden...als je gekwetst bent doordat iemand zegt dat ieder pondje door het mondje gaat, omdat je een medische aandoening hebt, wordt het tijd voor therapie..wat boeit het wat anderen vinden. En als je gekwetst bent, omdat je DENKT dat je er niks aan kunt doen..kom uit de slachtofferrol en ga het aanpakken, of wees tevreden met jezelf ongeacht wat anderen ervan vinden.

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:24

Ik zou het zelf toch wel confronterend vinden als ik ergens op een weegschaal moest en zodoende op een groot paard gezet werd :+ maar ja, daar moet je dan maar mee dealen want je zit wel op een levend dier

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:25

Hoe zit het met privacywetgeving als je wilt eisen dat klanten op de weegschaal gaan? Ik kan me voorstellen dat het bij een eerder genoemde helicopter een andere zaak is. Luchtvaart is iets anders dan paardensport. Maar ik vraag me toch wel af hoe het met privacywetgeving zit wanneer je mensen gaat wegen.

MyWishMax

Berichten: 25347
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Mag je geweigerd worden om je gewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:27

Dat mag gewoon, je moet alleen aangeven dat je het doet, hoe je het bewaart en ervoor zorgt dat het geheim blijft. Het is iets wat dan nodig is voor welzijn van paard en mag je dus om vragen. Haarkleur zou iets zijn wat geen enkel doel heeft, dus dat is lastiger of eigenlijk niet de bedoeling

Apple

Berichten: 76196
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:27

Ik heb regelmatig in het buitenland paarden gehuurd voor actieve ritten en altijd werd mij van te voren gevraagd naar mijn lengte, gewicht, ervaring en wat ik wilde voor soort paard.

Met als gevolg dat ik altijd op een passend paard terecht kwam en niet het gevoel kreeg dat het paard in kwestie moeite met mij zou hebben (of andersom :') ) . De wederhelft geeft iets andere antwoorden op dergelijke vragen waardoor hij nog weleens op paarden zit die een beetje een uitdaging zijn, maar dat is zijn keuze :') .

Dat is vooral een kwestie van eerlijk zijn, zowel over lengte, gewicht als ervaring.

Uiteraard is het confronterend als je op een weegschaal moet staan voordat je op een paard mag. Het alternatief: veel te dikke toeristen op kleine ezeltjes/paardjes waarvan de foto's vervolgens als 'schande' over de wereld gaan is ook niet wenselijk.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:30

Gitana schreef:
Ik zou het zelf toch wel confronterend vinden als ik ergens op een weegschaal moest en zodoende op een groot paard gezet werd :+ maar ja, daar moet je dan maar mee dealen want je zit wel op een levend dier


Ja ik vind dat dierenwelzijn boven alles gaat.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:33

Apple schreef:
Ik heb regelmatig in het buitenland paarden gehuurd voor actieve ritten en altijd werd mij van te voren gevraagd naar mijn lengte, gewicht, ervaring en wat ik wilde voor soort paard.


Gewicht kan ik wel begrijpen. Maar als we nu ook al een punt van lengte gaan maken. Iemand die heel lang is en iets onder de buik uit komt is nu niet echt een groot probleem. Van gewicht is natuurlijk een ander verhaal.

Mars

Berichten: 33267
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:37

Loretta schreef:
Apple schreef:
Ik heb regelmatig in het buitenland paarden gehuurd voor actieve ritten en altijd werd mij van te voren gevraagd naar mijn lengte, gewicht, ervaring en wat ik wilde voor soort paard.


Gewicht kan ik wel begrijpen. Maar als we nu ook al een punt van lengte gaan maken. Iemand die heel lang is en iets onder de buik uit komt is nu niet echt een groot probleem. Van gewicht is natuurlijk een ander verhaal.


Natuurlijk is lengte wel een factor als je echt te lang bent. Apple heeft het over actieve ritten in het buitenland. Op mijn profiel staat ook een foto van zoiets, het is er warmer, het terrein is vaak ruiger, de bodem ook, en bergje op/bergje af. Als je dan iemand op je rug hebt die te lang is en steeds moet compenseren om balans te houden is dat wel zwaar hoor. Zeker als je bedenkt dat die dieren de hele week zulke ritten lopen en een eigenaar ze graag heel houdt.

LWDaisy

Berichten: 4785
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:38

Imo mag dat zeker. Sterker nog, dat moét zelfs vind ik. Het welzijn van de paarden vereist dat, vind ik.

Loretta ik denk niet dat men je zou weigeren om je lengte, maar dat men dat vraagt om een beetje een idee te krijgen op welk paard/pony je zou passen. Ik zou dat zelf wel op prijs stellen, ik ben nogal klein en hoef niet perse op een reus haha. Ik pas makkelijk op een grote pony, ook qua gewicht, dus snap de vraag wel, ze zullen ook beperkt zijn met het aantal pony's/paarden :)

Josien_

Berichten: 9027
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:39

Het viel mij ook op dat er voor een rit op Ijsland niet werd gevraagd naar lengte en gewicht.
Had dit juist bij die kleinere paardjes wel verwacht aangezien je daar niet heel veel variatie in grootte bij hebt.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:40

Mars schreef:
Natuurlijk is lengte wel een factor als je echt te lang bent. Apple heeft het over actieve ritten in het buitenland. Op mijn profiel staat ook een foto van zoiets, het is er warmer, het terrein is vaak ruiger, de bodem ook, en bergje op/bergje af. Als je dan iemand op je rug hebt die te lang is en steeds moet compenseren om balans te houden is dat wel zwaar hoor. Zeker als je bedenkt dat die dieren de hele week zulke ritten lopen en een eigenaar ze graag heel houdt.


En om welke lengte gaat het dan als ik vragen mag?

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:45

IHN schreef:
ik ben het er volledig mee eens dat als je echt te dik bent, je niet meer kunt paardrijden. En iemand zegt hier: kleine echt te dikke vrouwen mogen niet, maar mannen met wat overgewicht wel...het gaat ook om de verhouding spier/vet. Spieren kun je controleren (dus beter bewegingen van paard volgen), vet zwabbert alle kanten op..is niks aan te controleren, en daarmee stoor je dus het paard. Ik vind dan ook al die tabelletjes onzin. Wij mensen hebben graag handvatten, maar het gaat om het gehele plaatje. En in die context zou ik me ook kunnen voorstellen dat de Ranch geen duidelijke richtlijnen heeft.

Wat betreft de tik tok video: niet netjes (heb hem niet gezien trouwens). Maar, en nu ga ik puur af, of de foto van de betreffende dame. Zij ziet er ook niet uit als iemand die braaf afdruipt als ze een "nee"te horen krijgt. Is volgens mij een dame met een behoorlijk grote bek, en dan naderhand als Ranch nog te kakken worden gezet..dan begrijp ik ergens zo'n jongen ook nog wel.

Verder vind ik dat Anjali hier behoorlijk hard wordt aangepakt. Ik ben zelf te dik, maar voel me totaal niet aangesproken. Ze heeft feitelijk gelijk: elk pondje gaat door het mondje. Van lucht word je niet dik.
Ik hoor haar nergens ontkennen dat er daarnaast ook echt nog wel andere oorzaken zijn, waardoor afvallen niet lukt, of waardoor je aankomt. Maar het merendeel is toch echt te wijten aan een ongezond eetpatroon in combinatie met te weinig bewegen. En dat is neem ik aan de groep waar Anjali op doelt (en ja, dan gaat het zelfs over mij, want ik merk nu pas hoeveel een uurtje meer bewegen en die beker chocolademelk laten staan en brood vervangen door salade scheelt).

Ik word een beetje moe van tere zieltjes die gelijk zich persoonlijk gekwetst voelen. Alles mag gezegd worden, bn ers worden aan de lopende band belachelijk gemaakt, maar dik zijn mag niks over gezegd worden...als je gekwetst bent doordat iemand zegt dat ieder pondje door het mondje gaat, omdat je een medische aandoening hebt, wordt het tijd voor therapie..wat boeit het wat anderen vinden. En als je gekwetst bent, omdat je DENKT dat je er niks aan kunt doen..kom uit de slachtofferrol en ga het aanpakken, of wees tevreden met jezelf ongeacht wat anderen ervan vinden.


Eens.

Ik vind dat je absoluut geweigerd mag worden om je gewicht. Het moet wel eerlijk blijven voor het paard.

Maar er zijn ook vast en zeker 2 kanten van het verhaal. Alleen krijgen wij dat nu niet duidelijk te zien doordat er gewoon wat vage zooi op tt geplaatst wordt. :roll:

Zelf zou ik dat weegschaal gedoe trouwens niet fijn vinden... Ik ben echt niet te zwaar, maar wel onzeker. Ik moest een keer naar zo'n gezondheidsonderzoek en ik heb meteen aangegeven dat ik niet wilde wegen...
Ik denk dat je dan beter gewoon een richtlijn kan hebben. Je ziet meestal ook wel aan een persoon of ze zwaar zijn of niet. Je kunt het daarnaast altijd even vragen.

Beide kanten zijn denk ik onbeschoft geweest. Conclusies trekken lijkt mij dan ook niet het beste idee in zo'n situatie.

Eerlijk gezegd vind ik het wel van de zotte dat die vrouw die ranch heel slecht afbeeld omdat ze haar hebben geweigerd. Wat moesten ze dan doen, haar op dat paard laten gaan? :? Dat had ik erger gevonden, wat dan kan gewoon niet.

LWDaisy

Berichten: 4785
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:48

Loretta schreef:
Mars schreef:
Natuurlijk is lengte wel een factor als je echt te lang bent. Apple heeft het over actieve ritten in het buitenland. Op mijn profiel staat ook een foto van zoiets, het is er warmer, het terrein is vaak ruiger, de bodem ook, en bergje op/bergje af. Als je dan iemand op je rug hebt die te lang is en steeds moet compenseren om balans te houden is dat wel zwaar hoor. Zeker als je bedenkt dat die dieren de hele week zulke ritten lopen en een eigenaar ze graag heel houdt.


En om welke lengte gaat het dan als ik vragen mag?


Ik ken iemand die net geen 2m is (serieus, hij mag maar nét in de attracties in pretparken, zo groot is hij). Mijn paard is 1.55m. Da's niet heel klein, maar ook niet heel groot. No way dat dat een match zou zijn.
Eén van mijn vriend zijn kameraden is gemiddeld van lengte (ergens in de meter 80 gok ik) maar is een stevige vent (tegen de 100kg), die zou ik ook niet op mijn paard laten. Qua lengte zou het nog nét gaan, maar qua gewicht zou ik het echt te veel van het goede vinden. Laat staan voor zo'n zware bergrit. Voor beide heren moeten er betere matches bestaan lijkt me :)

KSHancox
Berichten: 1252
Geregistreerd: 02-06-22

Re: Mag je geweigerd worden om je gewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:51

Ik ken ook iemand die je qua gerust zo op een D pony kan zetten, maar qua lengte absoluut niet. Daarnaast vind ik het goed dat de ranch hier streng mee is, maar beide partijen mogen wel wat charmanter reageren.

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:52

Natuurlijk is lengte evengoed van belang, net zoals gewicht.

Zo ben ik toen ik een jaar of 10 was met een buitenrit terecht gekomen op een shetlander. Tja, toen was ik een wandelende stok en echt niet te zwaar, maar wel duidelijk te lang. :')

Ik hoop dat ruiters (of mensen met interesse in enkele rit) genoeg zelfkennis over hun eigen lichaam en gewicht hebben om in te kunnen schatten wanneer ze wel of niet op een levend dier kunnen stappen.
En mochten ze dat niet hebben, is het alleen maar terecht dat een manege of ranch mensen op de weegschaal zet om er een passend paard bij te vinden. En als alle partijen daar dan gewoon beleefd en netjes over blijven hoeft dat helemaal geen probleem te zijn.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:54

DreamGuide schreef:
Natuurlijk is lengte evengoed van belang, net zoals gewicht.

Zo ben ik toen ik een jaar of 10 was met een buitenrit terecht gekomen op een shetlander. Tja, toen was ik een wandelende stok en echt niet te zwaar, maar wel duidelijk te lang. :')

Ik hoop dat ruiters (of mensen met interesse in enkele rit) genoeg zelfkennis over hun eigen lichaam en gewicht hebben om in te kunnen schatten wanneer ze wel of niet op een levend dier kunnen stappen.
En mochten ze dat niet hebben, is het alleen maar terecht dat een manege of ranch mensen op de weegschaal zet om er een passend paard bij te vinden. En als alle partijen daar dan gewoon beleefd en netjes over blijven hoeft dat helemaal geen probleem te zijn.


Als je er recht boven zit dan hoeft die lengte geen probleem te zijn. Vooral niet als je skelet met een velletje eromheen bent.

MyWishMax

Berichten: 25347
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 11:01

Appeltje_1 schreef:
Ik vind dat je absoluut geweigerd mag worden om je gewicht. Het moet wel eerlijk blijven voor het paard.

Maar er zijn ook vast en zeker 2 kanten van het verhaal. Alleen krijgen wij dat nu niet duidelijk te zien doordat er gewoon wat vage zooi op tt geplaatst wordt. :roll:

Zelf zou ik dat weegschaal gedoe trouwens niet fijn vinden... Ik ben echt niet te zwaar, maar wel onzeker. Ik moest een keer naar zo'n gezondheidsonderzoek en ik heb meteen aangegeven dat ik niet wilde wegen...
Ik denk dat je dan beter gewoon een richtlijn kan hebben. Je ziet meestal ook wel aan een persoon of ze zwaar zijn of niet. Je kunt het daarnaast altijd even vragen.


Maar weegschaal is gewoon objectief. Vragen moet je maar hopen dat men eerlijk is en schatten naar uiterlijk kun je hele verkeerde inschattingen maken. Dat is beide niet in het voordeel van het paard. Er zijn namelijk ook gewoon mensen die zo'n richtlijn negeren, want zij zijn de uitzondering.

Dus in belang van het paard is wegen het eerlijkste. Het klinkt heel bot, maar dat jij er onzeker van wordt heeft het paard niks aan. Daar kan je beter aan werken dan, want jij bent niet te zwaar, maar wat als iemand hetzelfde argument geeft die wel te zwaar is? Ik zou niet geschikt zijn om zo'n stal te runnen, want niet willen wegen zou voor mij niet rijden zijn. Dat je het gewicht niet wilt horen/weten, geen enkel probleem, maar iemands onzekerheid zou voor mij veel minder zwaar wegen als de gezondheid van mijn paarden.

En ik ken het onzeker zijn over gewicht zeker hoor! Maar je hebt er veel meer aan om daaraan te werken, het vermijden zoals jij doet zelfs bij gezondheidsonderzoeken voedt het alleen maar :(:)

Loretta lengte doet er echt wel toe! In normaal bakrijden al, laat staan bij zware buitenritten met klimmen en dalen en ongelijke grond. Paarden kunnen evht last hebben van een veel te lange ruiter, want het zwaartepunt ligt anders. Ik was licht genoeg voor een shet nog, maar kwam wel tot zijn knieën en dan voelde je hem evht enorm zoeken naar balans. Ook de welshjes die toen ik kleiner was en slechtere balans geen probleem hadden.

Maflinger_S
Berichten: 12168
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 11:08

Zoals altijd staat of valt dit weer met goede communicatie.
Verder denk ik dat we van de term "gewicht" af moeten en voor de term "postuur" moeten gaan. De opmerking dat "er voor jouw postuur geen geschikt paard is" is denk ik voor iedereen wel te verteren.
Ik realiseer me dat met bovenstaande nog flink wat ruimte overblijft om iemand wel of niet toe te staan om op een al dan niet specifiek paard te rijden maar dat blijft altijd de keuze van de eigenaar van het paard. Daarbij ga ik er gemakshalve maar van uit de eigenaar het paardenwelzijn hoger in het vaandel heeft dan het commerciële belang maar dat is makkelijk gezegd in Nederland waar de meeste mensen niet van de ritjes op hun paarden hoeven te leven.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 11:18

Kaygee schreef:
Hoe dan ook, als je als zoon van de eigenaar daarna een filmpje op tiktok gaat plaatsen en roept "when you're not a fat b*tch you can ride at deep hollow ranch" met giechelende meisjes op de achtergrond, dan ben je ook niet helemaal goed bezig.


Maar je weet niet wat daaraan vooraf is gegaan. Dat het niet netjes is, is een feit, maar het komt echt wel ergens vandaan.

Femke_Tweety

Berichten: 11999
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 11:21

Maflinger_S schreef:
Zoals altijd staat of valt dit weer met goede communicatie.
Verder denk ik dat we van de term "gewicht" af moeten en voor de term "postuur" moeten gaan. De opmerking dat "er voor jouw postuur geen geschikt paard is" is denk ik voor iedereen wel te verteren.
Ik realiseer me dat met bovenstaande nog flink wat ruimte overblijft om iemand wel of niet toe te staan om op een al dan niet specifiek paard te rijden maar dat blijft altijd de keuze van de eigenaar van het paard. Daarbij ga ik er gemakshalve maar van uit de eigenaar het paardenwelzijn hoger in het vaandel heeft dan het commerciële belang maar dat is makkelijk gezegd in Nederland waar de meeste mensen niet van de ritjes op hun paarden hoeven te leven.




Ik zou postuur veel erger vinden dan gewicht eerlijk gezegd.


Gewicht is objectief meetbaar (en ja, veel te hoog bij mij om fatsoenlijk op rit te kunnen)

Het woord postuur zegt niets over gewicht, maar over verdeling van gewicht over een bepaalde lengte en een uiterlijk.

Nope, ik zou eerder pissig worden om commentaar over mijn postuur dan om iets objectiefs als gewicht.


(Model kort propje hier, ja heeft redenen maar die gaan niemand wat aan ;) dat ik er niet mee op een paard kom is terecht)
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 17-06-22 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_anne

Berichten: 6924
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 11:23

Maflinger_S schreef:
Zoals altijd staat of valt dit weer met goede communicatie.
Verder denk ik dat we van de term "gewicht" af moeten en voor de term "postuur" moeten gaan. De opmerking dat "er voor jouw postuur geen geschikt paard is" is denk ik voor iedereen wel te verteren.
Ik realiseer me dat met bovenstaande nog flink wat ruimte overblijft om iemand wel of niet toe te staan om op een al dan niet specifiek paard te rijden maar dat blijft altijd de keuze van de eigenaar van het paard. Daarbij ga ik er gemakshalve maar van uit de eigenaar het paardenwelzijn hoger in het vaandel heeft dan het commerciële belang maar dat is makkelijk gezegd in Nederland waar de meeste mensen niet van de ritjes op hun paarden hoeven te leven.


Hou op hoor, gewicht is gewoon een meetbaar iets. Net als lengte hoeft daar niet bijzonder mee omgegaan te worden. Sommige wegen meer dan andere en dat is nou eenmaal zo

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 11:23

Femke_Tweety schreef:
Kaygee schreef:
Hoe dan ook, als je als zoon van de eigenaar daarna een filmpje op tiktok gaat plaatsen en roept "when you're not a fat b*tch you can ride at deep hollow ranch" met giechelende meisjes op de achtergrond, dan ben je ook niet helemaal goed bezig.



Sterker nog, ronduit aanstootgevend.


Je schrijft dat je zelf ook te zwaar bent en neemt dit te persoonlijk. Je bent er niet bij geweest en weet niet wat er door haar allemaal gezegd is. De reactie is niet professioneel, maar komt ergens vandaan. Dan moet niet iedereen die te zwaar is dat gelijk heel persoonlijk gaan opnemen.

Mensen kunnen tegenwoordig ook echt weinig hebben en vallen over werkelijk alles. Vroeger als iemand te zwaar was, zeiden ze; die dikke. Een jongen in onze vriendengroep heette Buikje.

Ik heb altijd ondergewicht gehad en mijn moeder overgewicht en dan wil je samen winkelen, eten etc. Mensen zeggen snel iets. Ik hou niet van ijs en mn moeder wel. Als zij ene ijsje wilde, moest ik er ook eentje nemen, anders hadden mensen commentaar. Zwaar vermoeiend.

En geloof me, te dunne mensen moeten net zoveel aanhoren en aankomen is ook echt heel moeilijk.

Dit gaat niet om deze dame. Het gaat om de paarden en wat acceptabel is. Zij denkt nu reacties te krijgen en vooral aandacht, puur en alleen daarom is het haar te doen.

Femke_Tweety

Berichten: 11999
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 11:30

Nee.

Mensen die tiktokfilmpjes opnemen en daarin mensen uitmaken voor fat bitch, die dat publiekelijk plaatsen, die zijn aanstootgevend.

Los van mijn eigen gewicht.

Bijzonder dat je nu oordeelt op basis van het feit dat ik heb aangegeven zelf te zwaar te zijn.


Filmpjes van mensen die het hebben over stupid nigga zijn aanstootgevend.
Filmpjes waarin gesproken wordt over fat bitch zijn aanstootgevend.
Filmpje waarin gesproken wordt over mager lijk zijn aanstootgevend
Filmpjes waarin gesproken wordt over achterlijke spleetoog zijn aanstootgevend
Etc.

Kortom oordeel gekoppeld aan uiterlijk kenmerk.


Dat staat los van mijn gewicht.