[VIDEO] Jockey krijgt kopstoot en ligt daardoor uit de race

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 103249
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

[VIDEO] Jockey krijgt kopstoot en ligt daardoor uit de race

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-22 11:33

Bokt
Algemeen

Afbeelding
De kopstoot. Foto: printscreen uit het filpmje.



Nog voor de race op Epsom Downs is begonnen ligt jockey William Buick al uit de race. Terwijl alle jockeys en hun paarden in de startbox klaar staan, geeft het paard naast William, Approachability, hem een kopstoot. Het paard komt omhoog en zwaait zijn hoofd richting William. De kopstoot komt zo hard aan, dat hij niet kan starten. Dat lijkt zijn paard niets uit te maken: het gaat alleen van start, nadat de startbox is geopend. Koningin Elizabeth heeft dit voorval niet gezien, ze kwam niet naar de race.

Bekijk het filmpje van het voorval hier of hier.

Anoniem

Re: [VIDEO] Jockey krijgt kopstoot en ligt daardoor uit de race

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 11:43

Dit klopt niet: Will had even een moment nodig om zich te herpakken, maar de starter liet de paarden toch gaan. Hij was prima in staat geweest om de race te rijden had de starter naar hem (en de andere jockeys) geluisterd, in plaats van deze levensgevaarlijke situatie te creëeren.

“De race” was in dit geval overigens de Cazoo Handicap.

MyWishMax

Berichten: 25899
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VIDEO] Jockey krijgt kopstoot en ligt daardoor uit de race

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 11:46

Ik vond het al zo apart dat de hekken geopend worden. Wordt er normaal wel gekeken of alles goed is voordat ze van start gaan? Dus iedereen klaar zit eb netjes in hun hok? Lijkt me toch dat er contact is tussen degene die ze opent en de rest op de grond? Om gevaarlijke situaties te voorkomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 12:00

MyWishMax schreef:
Ik vond het al zo apart dat de hekken geopend worden. Wordt er normaal wel gekeken of alles goed is voordat ze van start gaan? Dus iedereen klaar zit eb netjes in hun hok? Lijkt me toch dat er contact is tussen degene die ze opent en de rest op de grond? Om gevaarlijke situaties te voorkomen?
In principe wil je ze zo snel mogelijk laten gaan zodra de laatste stalls handler eruit is, zeker als er een paard in staat dat, zoals Approachability, onrustig wordt. Ik gok dat de starter in dit geval iets te gefocust was op het paard dat overeind kwam, en ze heeft laten gaan toen die weer op 4 benen stond, zonder zich te realiseren dat Will die tik tegen z’n hoofd had gekregen. Dat een jockey naast het paard in aanvaring komt met zijn hoofd is wel echt een unieke situatie. :P

MyWishMax

Berichten: 25899
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VIDEO] Jockey krijgt kopstoot en ligt daardoor uit de race

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 12:26

Ah, zo. Logisch ook, eigenlijk vanwege de veiligheid van dat paard en jockey laten gaan en niet gerealiseerd dat een ander klappen kreeg.

Ik vind het af en toe knap wat die paarden kunnen uithalen in die starthokken := Leuk om te zien als het goed afloopt wel.

Gini
Berichten: 17993
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 13:14

Paard waar die opzit denkt 'watje' en zoef, weg is die. :P

rien10
Berichten: 15242
Geregistreerd: 01-06-10

Re: [VIDEO] Jockey krijgt kopstoot en ligt daardoor uit de race

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 13:17

Gelukkig hing/stond de jockey op de startbox en werd hij niet meegesleurd door het paard.

Apple

Berichten: 76287
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 16:06

rien10 schreef:
Gelukkig hing/stond de jockey op de startbox en werd hij niet meegesleurd door het paard.


Nou, dat inderdaad :j . Knullig dat de starter ze heeft laten gaan. Het losse paard heeft daarna er nog voor gezorgd dat degene die uiteindelijk tweede werd flink gehinderd werd (anders had deze waarschijnlijk gewonnen).

Als jockey, trainer, eigenaar en ook als overige jockeys/trainers en eigenaren in deze race zou ik hier niet gelukkig mee zijn.

Dat de Queen het voorval niet heeft meegekregen doet er niet toe, dit is geen paard van haar.