Koningin Elizabeth krijgt een paard cadeau voor haar platina jubileum

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 49085
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Koningin Elizabeth krijgt een paard cadeau voor haar platina jubileum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-22 21:00

Bokt
Algemeen

Afbeelding
Koningin Elizabeth II in Berlijn, 2015.
Foto: PolizeiBerlin/Wikimedia Commons.


Het is de droom van veel paardenmeisjes: een paard cadeau krijgen. Deze droom voor velen gaat uitkomen voor Koningin Elizabeth. Ter ere van haar 70-jarig ambtsjubileum krijgt ze een paard. De Franse president Emmanuel Macron geeft haar namens Frankrijk de zevenjarige schimmel Fabuleu de Maucour. Fabuley behoort tot de, grotendeels ceremoniële, Franse Republikeinse Garde.

Op 8 mei liep Fabuleu de Maucour met de vaandeldrager van de Franse Republikeinse Garde op de Champs-Elysees voor het presidentiële cortège, voor de ceremonie ter ere van de verjaardag van de overwinning van de geallieerden op Duitsland in de Tweede Wereldoorlog.

Van donderdag tot zondag vieren het Verenigd Koninkrijk en de landen van het Gemenebest dat Elizabeth 70 jaar op de troon zit, een platina jubileum. Prinses Elizabeth werd op haar 25e koningin Elizabeth, op 6 februari 1952, nadat haar vader koning George VI overleed. Op 2 juni 1953 werd ze officieel gekroond in Westminster Abbey.






TheWelsh

Berichten: 1600
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 21:49

Zal wel aan mij liggen, maar waarom nu nog paard geven. Op haar leeftijd is een goudvis ook leuk om naar te kijken...

Edit: laat maar ik snap het al. Een goudvis zal ze ws niet meer kunnen zien :o

Molfre

Berichten: 2659
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 21:50

TheWelsh schreef:
Zal wel aan mij liggen, maar waarom nu nog paard geven. Op haar leeftijd is een goudvis ook leuk om naar te kijken...

Laat dat mens d'r hobby lekker uitvoeren op de manier zoals zij dat graag wil... Niet elk paard hoeft (door de eigenaar) gereden te worden. :+

TheWelsh

Berichten: 1600
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 21:56

Molfre schreef:
TheWelsh schreef:
Zal wel aan mij liggen, maar waarom nu nog paard geven. Op haar leeftijd is een goudvis ook leuk om naar te kijken...

Laat dat mens d'r hobby lekker uitvoeren op de manier zoals zij dat graag wil... Niet elk paard hoeft (door de eigenaar) gereden te worden. :+


Weet ik de mijne word ook niet gereden momenteel. Maar ik vraag me af of ze er überhaupt nog op zit te wachten.
Daarbij...niet alles is altijd serieus bedoeld. ;)

Ibbel

Berichten: 49638
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Koningin Elizabeth krijgt een paard cadeau voor haar platina jubileum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 22:07

Ach, misschien is deze beter afgericht dan die vos die tijdens de Trooping the Colour geen zin had. Heb je toch mooi een goede vervanger kado gekregen :))

Sintara

Berichten: 7644
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 22:07

Niet al te lang geleden reedt ze nog op dr fell pony. In de tussentijd wel wat medische problemen gehad maar goed, ze is wel duidelijk gek met haar paarden!

KSHancox
Berichten: 1304
Geregistreerd: 02-06-22

Re: Koningin Elizabeth krijgt een paard cadeau voor haar platina jubileum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 22:12

Ik weet niet of ik paarden (of dieren in het algemeen) goede verjaardagscadeaus vind, maar het is wel een leuk dier en gezien haar reputatie als paardenliefhebber komt hij vast goed terecht.

Mariett

Berichten: 4536
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 22:19

KSHancox schreef:
Ik weet niet of ik paarden (of dieren in het algemeen) goede verjaardagscadeaus vind, maar het is wel een leuk dier en gezien haar reputatie als paardenliefhebber komt hij vast goed terecht.

De financiële middelen zou ze er in elk geval wel voor hebben :D En de liefde ervoor ook inderdaad. Ik vind het cadeau in dit geval eigenlijk wel passend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 00:54

TheWelsh schreef:
Zal wel aan mij liggen, maar waarom nu nog paard geven. Op haar leeftijd is een goudvis ook leuk om naar te kijken...

Edit: laat maar ik snap het al. Een goudvis zal ze ws niet meer kunnen zien :o

Was de azijn lekker? :')

heidy_wilco

Berichten: 4494
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 01:04

Ach, de vorsten door de eeuwen heen hebben echt wel veel gekkere cadeautjes uitgewisseld. Vooral in de middeleeuwen hielden vorsten ervan elkaar zeldzame en exotische dieren te geven. Henry III begon een dierentuin in The Tower of London nadat hij in 1235 leeuwen kreeg, gevolgd door een ijsbeer en een olifant in de jaren 50 van de 13de eeuw. Deze dierentuin heeft tot ergens midden 19de eeuw bestaan.

En een paard voor de queen... Ik vind dat eigenlijk helemaal geen rare gift, ik vind het een erg mooie symbolische gift, wat ik uit de tekst en het filmpje kan opmaken. Ze is gek op paarden en heeft er verstand van. Daarbij komt het paard niet in de achtertuin van een rijtjeshuis te staan, die komt hoe dan ook op een goede plek terecht, of ze er nu wel of niet persoonlijk wat mee doet.

petraaken

Berichten: 44266
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Koningin Elizabeth krijgt een paard cadeau voor haar platina jubileum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 09:56

Dat paard gaat gewoon me in het regime van de andere paarden van de horse guards denk ik.

Morganlefay

Berichten: 8768
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Koningin Elizabeth krijgt een paard cadeau voor haar platina jubileum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 10:39

Er zitten weer zuurpruimen in reacties. Als ik mij niet vergis fokt De Queen Fell's en heeft ze een flinke stal met racemonsters.
Dus dit cadeau is best op zijn plaats.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 10:41

Morganlefay schreef:
Er zitten weer zuurpruimen in reacties. Als ik mij niet vergis fokt De Queen Fell's en heeft ze een flinke stal met racemonsters.
Dus dit cadeau is best op zijn plaats.
Fells, volbloeden, de toch wel redelijk bedreigde Cleveland bays... :j Het cadeau is uiteraard symbolisch, maar denk dat het paard er niet slechter van wordt.