[VIDEO] Alligator laat renpaard schrikken

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 49521
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

[VIDEO] Alligator laat renpaard schrikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-22 20:14

Bokt
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Dit is niet het paard uit het artikel. Foto: Ryan Marsh/Flickr.


Vorige week vrijdag kreeg een paard de schrik van zijn leven. Marty, een enorme alligator, kroop vorige week de Delta Downs renbaan op, om op zijn gemak over te steken. Op dat moment liep er een renpaard met begeleider op de baan. De begeleider had de grootste moeite om het paard onder controle te houden.

Het is niet de eerste keer dat er een alligator op de renbaan loopt: in 2010 en 2013 werden de races op Delta Downs vertraagd door de dieren.

De reacties op social media zijn wisselend. Een gebruiker reageert "Ik heb gehoord van paarden die 'van achter een boom komen' om te winnen met een prachtige laatste rechte eindsprint, van achterin het veld, maar alligators die van achter een hekpaal verschijnen? Dat is nieuw voor me." Een andere gebruiker post "Wow, volgens mij is de alligator op de verkeerde plek, lol." Weer andere gebruikers vinden dat de begeleider het paard direct in veiligheid had moeten brengen.


Suzanne F.

Berichten: 50578
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [VIDEO] Alligator laat renpaard schrikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 20:16

Paard is verstandiger dan de begeleider zo te zien.

laura1987

Berichten: 7206
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 20:18

Suzanne F. schreef:
Paard is verstandiger dan de begeleider zo te zien.



Zeg dat wel! Meneer doet alsof het dagelijks gebeurd en het gewoon een onschuldig dier is. Zelf had ik 6 dorpen verderop gezeten denk ik :D

Amber_anne

Berichten: 7106
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 20:20

Grootste moeite vind ik erg overdreven , hij weet duidelijk wat die doet

chamion
Huisheks

Berichten: 3678
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 21:33

Amber_anne schreef:
Grootste moeite vind ik erg overdreven , hij weet duidelijk wat die doet


Dit...

Maar de naam Marty met alligator komt mij bekend voor.
Loopt die niet vaker daar rond in de regio. Staat mij iets bij van dat dit beest ook over een golfpark liep. Dat het beestie daar al bijna 40 jaar rondloopt. Wilt gewoon van de ene waterpartij naar de andere voor de wijfies.

Alleen kan ik het nu zo snel niet vinden. Dacht dat ik het ergens tv had gezien.
Die golfers konden ook gewoon doorspelen, als ze maar niet tussen hem en het water stonden.

prugelpiet

Berichten: 12705
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 21:41

Amber_anne schreef:
Grootste moeite vind ik erg overdreven , hij weet duidelijk wat die doet


Dit. Paard draait vrij ‘makkelijk’ een zenuwachtig rondje om de beste man heen. Die vrij stil staat en mooi rustig blijft. Ik had toch minimaal een paard verwacht dat op hol ging of stond te springen en trekken :+ :+

fransje23

Berichten: 15797
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 22:55

laura1987 schreef:
Suzanne F. schreef:
Paard is verstandiger dan de begeleider zo te zien.



Zeg dat wel! Meneer doet alsof het dagelijks gebeurd en het gewoon een onschuldig dier is. Zelf had ik 6 dorpen verderop gezeten denk ik :D



In andere berichten staat dat de man die het heeft gefilmd zegt het vaker voorkomt.

Sowieso zijn alligators gewoon dieren die daar gewoon voorkomen en je dus aan kunt treffen.
In Nederland zijn we wat dat betreft natuurlijk weinig gewend.

laura1987

Berichten: 7206
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: [VIDEO] Alligator laat renpaard schrikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 23:19

Wij zijn zo goed als niks gewend. Ik moet er niet aan denken hun wildlife of die van bijv Australië te hebben.

pjer
Berichten: 1663
Geregistreerd: 18-03-05

Re: [VIDEO] Alligator laat renpaard schrikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 23:40

*ik moet dit filmpje toch eens aan mijn paard laten zien, die alligator past nooit in de plassen waar hij (mijn paard dus) bang is.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 01:01

pjer schreef:
*ik moet dit filmpje toch eens aan mijn paard laten zien, die alligator past nooit in de plassen waar hij (mijn paard dus) bang is.


Haha goeie, misschien moet ik dat ook eens doen :+ . Een regenplas, daar kan van alles in zitten..... :+ :+

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2500
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 01:33

laura1987 schreef:
Suzanne F. schreef:
Paard is verstandiger dan de begeleider zo te zien.



Zeg dat wel! Meneer doet alsof het dagelijks gebeurd en het gewoon een onschuldig dier is. Zelf had ik 6 dorpen verderop gezeten denk ik :D

Op sommige plaatsen is een alligator vinden best wel dagelijks dus ik kijk er niet raar van op hoor :D

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 03:02

pjer schreef:
*ik moet dit filmpje toch eens aan mijn paard laten zien, die alligator past nooit in de plassen waar hij (mijn paard dus) bang is.

Strak plan, een paard die bang is voor plassen een alligator te laten zien... :D

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: [VIDEO] Alligator laat renpaard schrikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 09:39

Vind het paard echt geweldig... Paard: Hey was dat? ..Okee nee das niet pluis hoor.. Kom we gaan!!!
Kerel: Oh kijk daar gaat Marty! _O-

Ayasha
Blogger

Berichten: 58439
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 12:47

chamion schreef:
Amber_anne schreef:
Grootste moeite vind ik erg overdreven , hij weet duidelijk wat die doet


Dit...

Maar de naam Marty met alligator komt mij bekend voor.
Loopt die niet vaker daar rond in de regio. Staat mij iets bij van dat dit beest ook over een golfpark liep. Dat het beestie daar al bijna 40 jaar rondloopt. Wilt gewoon van de ene waterpartij naar de andere voor de wijfies.

Alleen kan ik het nu zo snel niet vinden. Dacht dat ik het ergens tv had gezien.
Die golfers konden ook gewoon doorspelen, als ze maar niet tussen hem en het water stonden.

Marty loopt idd ook al wel eens op golf parcoursen. :j

Cowboy55
Berichten: 8857
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 19:19