Alan Davies wil Valegro en Uthopia het liefst voor zichzelf houden

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 49521
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Alan Davies wil Valegro en Uthopia het liefst voor zichzelf houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-22 20:05

Bokt
Algemeen

Afbeelding
Alan Davies (rechts), met Carl, Charlotte & Valegro. Foto: Jon Stroud Media/FEI.


Alan Davies is de groom van Valegro en Uthopia. Nu ze met pensioen zijn, zorgt hij voor de lichaamsbeweging en verzorging van deze twee grootheden. Soms moet hij ze nog "delen" met Carl Hester en Charlotte Dujardin, maar daar is hij niet blij mee. "Ik voer ze 's ochtends nog steeds als eerste en mest hun stallen uit. Ik scheer ze in de winter en ik rijd ze elke dag. Ik hou zielsveel van ze en ik krijg soms een standje omdat ik iets te veel tijd aan ze besteed, ze borstel en ze in het algemeen vertroetel. Maar ze verdienen het. Af en toe rijden Carl en Charlotte nog op ze, maar ik probeer ze meestal voor mezelf te houden", lacht Alan. "Ik houd er niet van als iemand anders op ze rijdt en ik doe het graag zelf. Als ze erop rijden, willen ze vaak wissels om de pas en piaffe-passage gaan doen en ik denk niet dat de paarden dat nog al te veel moeten doen, dus ik probeer te zorgen dat ze er niet op rijden!"

Davies praat vol enthousiasme en liefde over Valegro en Uthopia: "Valegro is net een politiepaard. Ik rijd hem zo graag, en hij vindt het geweldig. Hij vindt het heerlijk om over de weg of door het veld te rijden, een praatje te maken met de buren, of te buurten bij de koeien op de boerderij hiernaast. Iedereen kan op hem rijden. Uthopia heeft nog steeds heel veel energie, ook al is hij nu 21, dus je moet wel op blijven letten. Hij kan nog heel enthousiast worden en hij vindt het leuk om soms wat piaffe en passage te doen. Hij is nergens bang voor en het is ook heel leuk om hem te rijden. Valegro en Uthopia zijn allebei goed verkeersmak en ze voelen nog steeds heel goed aan. Ze zijn een heel fijn stel om te verzorgen."
Laatst bijgewerkt door Firelight op 02-06-22 23:11, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

Niobe

Berichten: 8158
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Alan Davies wil Valegro en Uthopia voor zichzelf houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 20:12

Aaahhw dit is lief <3

Anoniem

Re: Alan Davies wil Valegro en Uthopia voor zichzelf houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 20:18

De titel en "daar is hij niet blij mee" geven wel een heel negatieve lading aan iets wat tongue in cheek gezegd is. :o

Wel onwijs leuk dat ze van hun oude dag mogen genieten bij iemand die met zoveel liefde voor ze zorgt. <3

Autumnn

Berichten: 8268
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 20:38

Mkango schreef:
De titel en "daar is hij niet blij mee" geven wel een heel negatieve lading aan iets wat tongue in cheek gezegd is. :o

Wel onwijs leuk dat ze van hun oude dag mogen genieten bij iemand die met zoveel liefde voor ze zorgt. <3


Nou inderdaad, ik dacht met deze strekking dat er een rechtszaak aan te pas kwam oid. Dit gaat gewoon over een liefdevolle groom die gek is op “zijn” paarden

alice0cullen

Berichten: 2450
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Alan Davies wil Valegro en Uthopia voor zichzelf houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 21:30

Beetje clickbait is de titel wel :')

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 49521
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Alan Davies wil Valegro en Uthopia het liefst voor zichzelf houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-22 21:39

Ik heb de titel iets aangepast :)

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Alan Davies wil Valegro en Uthopia het liefst voor zichzelf houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 21:47

Heerlijk zeg. Wat een leven hebben ze daar <3
Moet altijd grinniken als ik Carl soms filmpjes op instagram zie delen dat die de paarden (ook de toppers) de wei op gooien. Totaal geen strakke houten omheiningen. Bijna op het rommelige af. En ach daar letten paarden ook absoluut niet op :D

pol013

Berichten: 9230
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 08:06

More please! <3
Wat een heerlijk liefdevol stukje.

Dit zijn precies de berichten die ik/we nodig hebben.

Elisa2

Berichten: 39739
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Alan Davies wil Valegro en Uthopia het liefst voor zichzelf houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 09:30

Vind het ook super dat ze altijd al lekker bosritten maken met ze en na hun pensioen voornamelijk bosritten.

Anna79

Berichten: 3427
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Alan Davies wil Valegro en Uthopia het liefst voor zichzelf houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 22:30

Het zijn ook echt geen dressuurpaarden, verkeersmak en niet bang voor koeien :+