Brandweerlieden redden paard uit kuil

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Brandweerlieden redden paard uit kuil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-22 17:17

Omroep Brabant
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

In de Molenstraat in Valkenswaard is zaterdagmiddag een paard vast komen te zitten in een kuil in een weiland. Voorbijgangers zagen het paard liggen en belden 112. Het lukte de voorbijgangers niet om het paard op zijn benen te krijgen. Brandweerlieden maakten het gat groter. De eigenaar hielp zijn paard vervolgens weer op zijn benen.

Disclaimer: Wij hebben geen foto die aansluit bij dit artikel, of waar wij toestemming voor hebben om te gebruiken. Daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto met toestemming voor commercieel gebruik? Stuur dan even een PB naar één van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.

windsor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 21:50

Uhh eigenaar cq stalhouder merkt dit niet ??

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 21:55

windsor14 schreef:

Hoe bedoel je? Ik heb nergens gelezen hoelang het paard al vast lag.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 22:14

windsor14 schreef:

Die staat ook de hele dag in de wei te kijken naar de paarden en heeft geen andere werkzaamheden

EllyC

Re: Brandweerlieden redden paard uit kuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 04:16

Echt weer wat voor een paard om in zo'n kuiltje nu weer net te moeten gaan rollen (denk ik) en dan op willen staan en denken, eh dat lukt niet.......

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 08:08

Ik begrijp dan weer niet waarom de brandweer voor zoiets gebeld wordt. Met een gewone trekker trek je hem er zo uit lijkt me.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 08:10

Waarom kritiek hebben op de manier waarop. Paard is uit de kuil en ok. Schei toch uit met dat gezeur altijd

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 08:33

pillow schreef:
Ik begrijp dan weer niet waarom de brandweer voor zoiets gebeld wordt. Met een gewone trekker trek je hem er zo uit lijkt me.

Super dat voorbijgangers dit opmerkten en hun verantwoording hebben genomen om actie te ondernemen. Er stond vast geen boer met trekker naast hun

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 11:05

pillow schreef:

Moet die er wel net zijn, niet iedereen heeft die op stal voorhanden of bij de weide. Wij hebben op ons erf geen trekker bijvoorbeeld. Ja een mini met net een halve pk om de bak te slepen. Daar trek je geen paard mee op. Top toch dat de brandweer kon helpen!!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 14:16

LaPluche schreef:
Waarom kritiek hebben op de manier waarop. Paard is uit de kuil en ok. Schei toch uit met dat gezeur altijd

Het is de laatste tijd echt flink raak op Bokt. Alleen maar commentaar op hoe anderen dingen oplossen, om simpel van te worden.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 14:48

LaPluche schreef:

Precies dit!

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 15:00

Het is niet alleen op bokt maar mensen hebben gewoon altijd wel hun eigen mening hoe iets gedaan had moeten worden…..soms weten ze niet wat hoe en waarom er iets op een andere manier gedaan is als dat ze het zelf zouden hebben gedaan. Gelukkig is dit goed afgelopen en is het dier in nood geholpen daar gaat het uiteindelijk om.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 18:58

LaPluche schreef:

Ik zeg dat ik niet begrijp waarom daar de brandweer voor moet komen. Is dat kritiek. Waarom moet ik daar zo'n grote .... op krijgen. Wie zeurt hier nou.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 19:46

Moderatoropmerking:
Leeggehaald omdat het bericht tegen de Boktregels is
Laatst bijgewerkt door xingridx op 01-06-22 08:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Leeggehaald ivm tegen Boktregels

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 19:17

Ik was toevallig in de buurt..

Geloof me.. ik heb de eigenaars nog nooit zo hard zien rennen en rijden met de auto toen ze het nieuws eindelijk kregen.
Het paard stond in een kudde, niet aan huis. De man waar ze bij stonden (stuk grond bij een stal) had het ook pas laat door.

We waren opgelucht met de hulp van de brandweer. En deze wordt overigens wel vaker gebeld hier in de buurt. Een dik jaar geleden nog, voor een paard dat vastzat in de sloot (niet van ons overigens! Voordat dat weer de discussie wordt).

Deze eigenaars zijn echt wel zuinig en erg bezorgd om hun dieren!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 19:34

pillow schreef:

Omdat dat één van de taken van de brandweer is. Net als katten uit bomen halen. Doen ze ook. Kan je ook van zeggen: pak zelf effe een ladder, of wacht tot poes zelf er uit blieft te komen.