Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Autumnn schreef:Jeetje wat een verhaal. Maar heel zwart wit zijn toch de dierenartsen fout en niet de voormalig eigenaar? Als het dier van buiten vrouwelijke eigenschappen heeft, kan het me voorstellen dat ze is verkocht als merrie
fokfanaat schreef:Dat is ook de standaard. Sterker nog: zonder gynaecologisch onderzoek mogen merries niet aangeboden worden als broodmare prospect op Keeneland en de meeste andere veilingen voor volbloeden. De mijne is bijvoorbeeld verkocht als HIT, horse in training, maar ook daar zit al een hele rits documenten en certificaten bij voor de gezondheid van de reproductieorganen.voor dat geld en met dat doel, was een gynaecologisch onderzoek geen vreemde zet geweest lijkt mij
fokfanaat schreef:maar dan nog, als ik een dure merrie koop voor de fok, laat je toch iig kijken of baarmoeder en eierstokken er goed uitzien
Femke_Tweety schreef:Niets, de termijnen om ertegen bezwaar aan te tekenen zijn al verlopen.Wordt nog interresant wat de mensen gaan doen die 2,3 en 4 etcetera geëindigd zijn in die races.
Als het races waren voor merries, en deze is xy, dan valt daar te stellen dat dat een onterechte deelname is.
En dus dat het prijzengeld anders verdeeld haf moeten zijn .
anjali schreef:Is heel normaal. Fokkerij en rensport gaan niet samen, dus paarden die interessant zijn voor de fok, worden vaak op vrij jonge leeftijd al teruggetrokken om ingezet te worden voor de fokkerij.Nou zeg. Dit is wel een verborgen gebrek ja.Maar in de rennen heeft het paard erg veel gewonnen,is het eigenlijk normaal dat een renpaard al zo jong (5 jaar) met pensioen gaat of zou hij\zij een blessure hebben en daarom als fokmerrie aangeboden?
Femke_Tweety schreef:En die onderzoeken, of in ieder geval de resultaten ervan zaten bij dit paard.
Koper wist dus niet beter dan dat dat oké was.
Alleen dierenartsen had die onderzoeken niet gedaan, maar de papieren wél ingevuld alsof alles in orde was.
Mkango schreef:Femke_Tweety schreef:Als er geen sprake is van fraude of bewuste misleiding, is die termijn maar 48 uur.Ah, check thnx.
Géén idee hoe lang die termijnen zijn.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers