Zeventien paarden ontsnapt uit wei: twee overleden

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Zeventien paarden ontsnapt uit wei: twee overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-22 15:59

Bokt
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: © FEI Photos.

In het Ierse graafschap Dublin zijn afgelopen dinsdag twee paarden overleden, nadat de kudde van zeventien uit een wei ontsnapte. De paarden renden de weg op en legden een afstand van acht kilometer af. Met behulp van de inwoners van Naul keerden alle paarden terug naar de stallen van James McAuley. Twee paarden raakten zo ernstig gewond tijdens de ontsnapping, dat de veearts ze moest laten inslapen. McAuley verklaarde aan The Racing Post dat zijn paarden niet zijn aangereden tijdens de ontsnapping, en dat er geen auto's zijn die schade hebben opgelopen

Het voorval kwam als een grote schok voor de trainer, want hij had kort daarvoor nog met Mischief Star geracet in Gowran Park. "Het was een nachtmerrie en ik heb geen idee waarom het gebeurde. Paarden gaan hier altijd de wei in. Deze paarden gaan altijd naar buiten, maar ze zijn ergens van geschrokken en we weten niet waarvan. Ze braken door een hek de weg op en daarna was het een ramp."

Na het verlies van twee van zijn paarden, Da Vinci en Leopardstown runner-up Godhead, heeft McAuley's zijn plannen om te gaan rennen in de koelkast gezet, omdat hij de betrokken paarden de tijd wil geven om te herstellen.

Op de website van Indepentent.ie is een dashcamfilmpje van de ontsnapte paarden te zien.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 17:16

zo die gingen wel heel hard over de weg, zie filmpje dashcam tegenligger

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Pandora kraal of hoefijzer van epoxy met haar of as... Vlinderstandaard met 1 grote en 2 kleine vlinders... meer ideeen of vragen stuur pb

BriPi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 17:48

speurneusc schreef:
zo die gingen wel heel hard over de weg, zie filmpje dashcam tegenligger

Nou inderdaad, die zijn in ieder geval racepaard waardig.
Maar wat een shock voor de eigenaar en de paarden. Gelukkig waren er geen aanrijdingen, maar dat maakt het inslapen niet minder zuur. Y;(

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 18:39

Gewoon allemaal met dek op ik dacht een koppel jonkies. Ze gaan echt vol in galop over het asfalt..

The end

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 18:51

Pff heftig zeg. Gelukkig niet aangereden, maar je schrikt je kapot. En dus wel van 2 afscheid moeten nemen. Wel mooi dat hij de rest van de kudde tijd gunt voor het verlies van hun maatjes.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 19:01

Die hebben even lekker hun beentjes kunnen strekken, wat een galop. Wel netjes dat ze op hun eigen weghelft bleven, maar jammer dat het toch slecht afgelopen is voor twee van hun ….

Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !

Popstra

Re: Zeventien paarden ontsnapt uit wei: twee overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 19:07

Jemig zeg!!! Zal op je motorkap klappen.
Vreselijk

Ik l*l niet met de wind mee nee...

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 20:11

Maar waaraan zijn die paarden dan gestorven als ze niet aangereden zien?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 20:17

Wat ik begreep uit het Engelse bericht dusdanig blessures opgelopen door het stuk galopperen (sommigen tot 8km) dat het niet meer goed kwam :(

princequilloJarig
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 20:30

Jemig wat erg! Wat kunnen ze zichzelf soms ook veel pijn doen :knuffel:
Ik vraag me ook af, niet dat we dat te weten gaan komen natuurlijk, waar ze dan dusdanig van geschrokken zijn dat sommigen zelfs 8 kilometer verderop gevonden zijn. ;(

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 21:15

Heftig! Zo ben ik ook bij een ongeluk betrokken geweest, waarbij het paard in paniek kilometers over het asfalt heeft gerend zonder ijzers. Uiteindelijk is het paard tot stoppen gebracht, maar stond wel met 2 bloedende hoeven. Waren tot op het leven afgesleten. Heeft heel wat zorg nodig gehad, maar gelukkig uiteindelijk wel hersteld.

♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 11:04

In het oorspronkelijke artikel wordt gesproken over "bad cuts and severe tendons"; nare wonden/sneeën en zeer ernstig beschadigde pezen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie