Een paard als babysitter

Moderators: Firelight, Mjetterd, Ladybird, Muiz, ynskek, Polly, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Een paard als babysitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-22 15:50

Bokt
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie.

Gisteren schreven we al over paarden die bijverdienen door je e-mail te beantwoorden tijdens je afwezigheid, maar er zijn nog meer paarden die bijverdienen: ze laten zich inhuren als babysitter.

Het paard Red bleek over uitzonderlijke talenten te beschikken, toen Stacey Storer haar acht maanden oude dochtertje Ruby in de maxicosi meenam naar een manege in het Engelse Nottingham. Toen het meisje leek te gaan huilen, bemoeide Red zich ermee. Hij stak zijn hoofd uit zijn stal en begon de maxicosi zachtjes heen en weer te wiegen.

Stacey postte de video op YouTube. De reacties zijn heel positief: “Paarden zijn zo slim!”, laat een gebruiker weten. Een andere gebruiker: “Hij wist precies wat hij aan het doen was. Paarden zijn zo instinctief. Ze zijn extreem gevoelig voor mensen. Wanneer je met een paard een band kweekt, bestaat die puur uit respect en liefde. Paarden zullen je hele leven lang je vriend zijn.”

Het is nog niet bekend of Red ook in te huren is als babysitter voor andere baby's.

BriPi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 17:44

Dit is dat kleine, lieve nieuws waar ik graag de dag mee doorkom. <3

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 19:33

Ik zal wel te oud en te zuur zijn, maar ik vind dit niet schattig. Dat paard probeert gewoon die maxicosi uit omdat het een vreemd object is waar geluid uit komt. Als het paard een fractie brutaler was geweest dan had hij er geheid mee gegooid.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 19:35

Sizzle schreef:
Ik zal wel te oud en te zuur zijn, maar ik vind dit niet schattig. Dat paard probeert gewoon die maxicosi uit omdat het een vreemd object is waar geluid uit komt. Als het paard een fractie brutaler was geweest dan had hij er geheid mee gegooid.

Dan ben ik ook te oud en zuur :+

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Rex_Rolfo

Re: Een paard als babysitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 20:16

me2

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 20:18

Goh ik kan wel geloven dat dat paard 'perongeluk' wiegt en erachter komt dat het kind zo stil houdt, maar dat instinct zit er niet in hoor. :+

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.
Mijn paard heeft een snor.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 20:39

Sizzle schreef:

:j Ik ben als volwassene wel eens hard achterover gevlogen, nadat een koudbloed me een "zetje" met de neus gaf. Ik had er niet aan moeten denken, dat zo'n zetje tegen die maxi cosi was gegeven.

I like it when the Earth rotates.
It really makes my day.

https://hondenbescherming.nl/opvang/hondenopvangcentrum/ Steun de Hondenbescherming met de bouw van het eerste prikkelarme asiel in Nederland.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 21:51

Nou wat een verhaal. Het paard is gewoon nieuwsgierig en probeert in dat handvat te bijten. Heeft niks met bewust wiegen te maken. Dat dit voorpagina nieuws is ontgaat mij volledig.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 22:39

Levensgevaarlijk. Paard kan het handvat beetpakken en die baby zo 2 meter verderop smijten. Dit is geen babysitten, dit is spelen met het leven van je kind.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 06:51

Straks geeft het paard de maxicosie een zwieper of zegt ie HAP! en is het weer janken want hij was altijd zo braaf?

Wanneer leren mensen nu eens dat je kinderen en dieren niet zonder toezicht laat? Iedereen weet dat een ongeluk in een heel klein hoekje zit.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 06:55

We weten allemaal wat er met je poetskist gebeurd. En meestal begint dat net zo onschuldig.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 07:13

Jennyj01 schreef:
We weten allemaal wat er met je poetskist gebeurd. En meestal begint dat net zo onschuldig.

Nou, exact dit inderdaad :=

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 07:32

Overdrijven is ook een vak. De eigenaresse kent waarschijnlijk haar paard wel en weet of het er eentje is die met alles smijt of gewoon nieuwsgierig is. Bovendien staat ze ernaast. Je ziet aan de lichaamshouding van het paard wel dat het dier niet van plan is te bijten, maar nieuwsgierig is.

Natuurlijk is het sentimentele vermenselijken wat overdreven, maar het zal grappig bedoeld zijn door de eigenaresse.

Ik las eerst de reacties en daarna het filmpje en dacht dat ze die baby met kinderstoel en al op zijn minst los in de wei hadden gezet tussen een kudde paarden :-)

Maar waarom is een filmpje van 4 jaar oud eigenlijk voorpaginanieuws? Het is een grappig filmpje hoor, maar zo zijn er duizenden op YouTube te vinden.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 07:49

geweldig toch... hier deden de kinderen voetballen incl goals met de pony en paard. Levensgevaarlijk, nou nee hoor het was een serieuze atraktie in de buurt!. En niemand is ooit gekwetst geweest, daar was de scheidsrechter voor!.inmiddels is een paard overleden en haar zoon heeft vrijwillig geen interesse, de andere pony voetbalt nog steeds ook vrijwillig tot grote hilaritijd van de klanten op onze minicamping!

Maar het was echt een van de leukste gezins dingen ooit!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 08:25

fohadie schreef:
Straks geeft het paard de maxicosie een zwieper of zegt ie HAP! en is het weer janken want hij was altijd zo braaf?

Wanneer leren mensen nu eens dat je kinderen en dieren niet zonder toezicht laat? Iedereen weet dat een ongeluk in een heel klein hoekje zit.
zonder toezicht? Ze staat het te filmen toch.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

Dandelion2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 09:33

Ik zie een paard dat bij het handvat kan maar heel erg aan het aftasten is (en geen signalen geeft dat dit ineens zal omslaan) de staldeur is dicht dus hij kan geen been uitsteken. Eigenaresse staat erbij. Natuurlijk kan er altijd wat gebeuren net zoals wanneer je een hond of een kat en een kind hebt, een kind in de auto zet etc etc etc. Ik vind het een zoet filmpje van iemand die de zorg voor een paard en een kind combineert. En dat iemand anders hier een grappig stukje over schrijft dat het paard aan het babysitten is, prima. Ik mag ook graag verhalen verzinnen rond mijn paarden, dat helpt me soms een beetje verantwoorden waarom ik deze dure poep-producerende slopers (waar ik stapelgek op ben) ook alweer heb.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 10:03

fohadie schreef:

Nooit, dat lees je wel in dit topic. Als het mis gaat, dan is het al te laat.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 11:38

Ik las het als een sarcastisch nieuwsbericht en dan vind ik het nog wel grappig. Maar voor op de voorpagina?

Maar het is dus serieus? :')

Niet perfect is ook goed

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 11:40

Sizzle schreef:

Ik ben 29, maar ik ben ook oud en zuur dan. :+

23-12-2018, Soms lacht het leven even.
https://www.equineshuttleservices.nl/

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 12:45

Sizzle schreef:

Dan ben ik ook te oud en te zuur. Nee, eerder realistisch juist!

Men kijkt teveel disneyfilms.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 13:09

In de wondere wereld van Disney is dit uiteraard supertof... in de echte grote mensen wereld... moet je je serieus gaan afvragen of dit wenselijk / verstandig is...

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 15:24

Ik ben hier te nuchter voor om het bijzonder te vinden. Ik zie een nieuwsgierig paard die voorzichtig het object (baby+stoel met uitstekend handvat) benaderd en meer niet.

Broken crayons still color

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie