Sport
Vandaag stond voor mij het Hippisch Concours Bennekom in de agenda. Hier had ik een tijdje naar uitgekeken. Er was een gevarieerd programma en ook aan de kleine kids was er gedacht. Zo konden ze ponyritjes maken, schminken en zelfs leren boogschieten.
In de hoofdring was het meeste spektakel, veel tuigpaarden. Ook werd er gesprongen tot 1.40. Erg knap om de paarden door het lastige parcours te sturen en dan ook nog foutloos te blijven. Er waren helaas niet zoveel starts als voor corona.
Mijn favorieten van vandaag waren toch wel de Hackney's. Ze waren er in kleine maat en grote maat. Wat een knieactie hadden die dieren!

Ook was het Friese ras aanwezig en ik moet eerlijk zeggen dat ik ze in het tuig toch beter vind passen dan onder het zadel. Ze werden prachtig voorgesteld met een sjees. Een sjees is een lichte, door paarden voortgetrokken kar voor het vervoer van personen. Het woord sjees is een Nederlandse verbastering van het Franse woord chaise (stoel).
We werden ook vermaakt met een kür op muziek van Adelinde Cornelissen die haar Lichte Tour paard Echt Mooi mee had.
Later in de middag kregen we ook koninklijk bezoek in de vorm van 2 rijtuigen van de Koning. Met de authentieke klederdracht erbij.
Hieronder een leuke impressie van vandaag. (ik heb geen foto's van het springen erbij gedaan omdat er in het programmaboekje helaas geen namen van de ruiters en/of de paarden stonden) En de volgorde klopt denk ik niet hier en daar maar goed.

Enjoy!
1. Opstellen voor de jury.

2. Ardingly's Black is Black met menner Lambertus Huckriede.

3. Soms gaat het niet goed en breekt je singel, uitspannen en de ring verlaten is het resultaat...

4. Betuwe's Magic Mystery met menner Dirk Jan Beijerinck

5. Eagle's Daylight met menner Davi Jordans

6. Adelinde Cornelissen - Echt Mooi

7. Falko VDK met menner Jelle van der Kooi

8. El Nino B met menner Martien Verboord.

9. Demonstratie van de Koninklijke Stallen.

10.

11. Noddyvyse 1 Am Here met menner Amy Tewis,

12. Magic Special Lady met menner Rob D'Archard van Enschut.

13. May Pleasure met menner Johan Borkent.

14. Montreal HBC met menner Harry van Middelaar.

15. GPD Ward met menner Augustinus Hoekstra.