Paard met kar op hol door passerende motoren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Paard met kar op hol door passerende motoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-22 11:04

Bokt
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Zaterdagmiddag rond half 5 is een paard met wagen op hol geslagen in Grathem. Motoren passeerden het paard en deze schrok daar zo van dat hij is gaan rennen. Hulpdiensten moesten eraan te pas komen.

De man op de kar werd hierdoor in de sloot geslingerd. De medewerkers van de ambulance hebben de man ter plekke onderzocht maar hij bleek ongeschonden. Tevens het paard bleef ongedeerd.

Edit: in deze link staat een reactie van één van de motorrijders. Bij de reacties onderaan. Met meer informatie over het incident.
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 26-05-22 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst toegevoegd

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
"Down, down, down The Road...down The Witches Road" ~`Agatha Harkness ~

Onali

Re: Paard met kar op hol door passerende motoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 12:48

Ik zou het bericht even grammaticaal anders in elkaar zetten.
Dit leest heel raar.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 13:18

Link?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 13:59

Op zoek naar een trouwvideograaf of fotograaf? ABCreatief Videoproducties   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎   
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 14:40

Appeltje_1 schreef:
Link?

Zeker link!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 14:56

Goed om ook even het commentaar van een van de motorrijders onderaan te lezen. Voordat ze allemaal weer over één kam geschoren worden.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 15:42

ista schreef:
Appeltje_1 schreef:
Link?

Zeker link!

Hahahaha

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 16:11

S8903N schreef:
Goed om ook even het commentaar van een van de motorrijders onderaan te lezen. Voordat ze allemaal weer over één kam geschoren worden.

Als het verhaal van de motorrijders klopt, dan hebben die motorrijders dus eigenlijk alleen maar goed gehandeld. Ze zagen een paard en wagen aankomen, hebben opgelet of ze er langs konden, en uiteindelijk hebben ze de motoren langs de kant gezet. Als dat waar is, dan zet dat het artikel wel even in een heel ander daglicht.

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 16:13

Het is mij al vaak opgevallen met zulke ongevallen dat kranten er op wonderbaarlijke wijze in slagen om verhalen compleet anders te vertellen dan ze gebeurd zijn.

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 22:47

S8903N schreef:

Goed dat je het erbij zet. Geeft een heel ander beeld op de zaak. Ik rij veel buiten, ook langs de weg.
De groepen motoren letten altijd heel goed op als ik met mijn hand beweeg van boven naar beneden om te vragen vaart te minderen. Ben ze dankbaar en is eigenlijk nooit een probleem. Mijn pony maakt er ook niet veel van en dat wil ik graag zo houden.
Het is de uitzondering die soms vergeet vaart te minderen. Veelal gaan motorrijders zelfs stilstaan met motor uit. Dat is dan voor ons niwt nodig maar wel heel aardig en netjes.
Mag ook gezegd worden.

Over het algemeen zijn automobilisten minder vriendelijk.

Bobbejaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 18:11

Beter meteen in opeingspost vermelden komt er geen rare discussie van

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 07:30

Inderdaad heel erg goed dat je dat erbij zet. Hier die reactie van die motorrijder voor degenen die het niet kunnen vinden:

De weerter Gekste heeft bovenstaand artikel geplaatst op social media, terwijl het verhaal niet klopt.
Het stuk begint al met: "paard met kar op hol door passerende motoren in Grathem" wat al niet correct is. Degene die foto's stond te maken, heeft niet eens nagevraagd wat er precies was gebeurd en heeft er zijn eigen interpretatie aangegeven. Niet correct dus!
Wij als groep zagen in de verte het paard met sjeeske al aankomen. Voor ons als ervaren motorrijders betekent het, opletten. We zagen al dat het paard wat zenuwachtig reageerde, en zijn voortijdig langs de weg gaan staan met de motor uit. Ze willen ons passeren met paard, maar we zagen al aan de rijdster dat ze het paard niet onder controle kreeg. De bijrijder bleef als een standbeeld zitten. Plots schiet het paard met sjees naar rechts, over de beek en het leed was geschied. De rijdster keek niet naar de passagier om en had alleen maar oog voor het paard, terwijl wij over hem hebben ontfermd en de ambulance hebben ingeschakeld. 2 van onze rijders zijn gaan helpen het paard op te vangen en met succes.
Achteraf hoorde we nog dat het paard enkele weken geleden al een incident had gehad met een motorrijder. Waarom ga je dan met zo'n paard met een trauma de straat op?
Al met al een goed einde, maar voor ons toch een domper op de mooie dag, waar we niets aan konden doen.
Daarom vragen we met klem om een correctie op bovenstaand artikel, want zo worden we weer bekeken als die scheurende hardrijders wat absoluut niet waar is.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 07:34

Probleem is dat motoren veel meer herrie maken dan auto's, soms tot wel 100 DB ook als ze rustig rijden.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 07:41

Arabesk schreef:
Probleem is dat motoren veel meer herrie maken dan auto's, soms tot wel 100 DB ook als ze rustig rijden.

Zeker zijn ze hard, maar als deze al stil stonden en de motor uit hadden...

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 07:50

Arabesk schreef:

Best knap in deze kwestie, motoren stonden uit :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 07:54

De motoren op de foto zijn over het algemeen niet het soort motoren dat veel herrie maakt. Daarbij was het paard al onrustig voor ze ze elkaar passeerden en de motoren dus al stil stonden en afgezet waren.

Mijn ervaring als ruiter en motorrijder is dat motorrijders over het algemeen meer rekening houden met paarden dan de gemiddelde automobilist. Passeren met meer ruimte, stoppen en zetten vaak zelfs de motor af. Jammer dat zo’n artikel alleen maar sensatiezoekerij is.
Desalniettemin voor iedereen een nare ervaring.

En is het nieuw dat het bronartikel niet meer genoemd wordt bij een gekopieerd artikel en Bokt.nl als bron neer wordt gezet?

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - paardvriendelijke zaaimengsels - plukken voor je paard

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 07:57

Daihyo schreef:
De motoren op de foto zijn over het algemeen niet het soort motoren dat veel herrie maakt. Daarbij was het paard al onrustig voor ze ze elkaar passeerden en de motoren dus al stil stonden en afgezet waren.

Mijn ervaring als ruiter en motorrijder is dat motorrijders over het algemeen meer rekening houden met paarden dan de gemiddelde automobilist. Passeren met meer ruimte, stoppen en zetten vaak zelfs de motor af. Jammer dat zo’n artikel alleen maar sensatiezoekerij is.
Desalniettemin voor iedereen een nare ervaring.

En is het nieuw dat het bronartikel niet meer genoemd wordt bij een gekopieerd artikel en Bokt.nl als bron neer wordt gezet?

Absoluut, ik heb op mijn wandelingen eigenlijk alleen maar prettige ervaring met motorrijders.
Met de meeste automobilisten ook wel, alleen soms zit er zo’n pittig petje tussen.
Fietsers houden over het algemeen het slechtst afstand eigenlijk :') en die gaan regelmatig ook heeeeel langzaam naast ons rijden om mijn pony te bewonderen.

Edit: maar wat een schrik voor alle betrokkenen in dit verhaal en fijn dat de motorrijders de menner en groom goed hebben kunnen helpen.

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 08:07

Het lijkt alsof motorrijders meer begrip hebben voor paarden en ruiters als veel andere weggebruikers. Misschien omdat ze zelf ook kwetsbaar zijn op de weg? Ik heb eigenlijk altijd goede ervaringen met ze :j zelfs met crossmotoren in het bos. Het enige is dat ze de moter uitzetten idd en als je voorbij bent weer starten. Soms net wat te vroeg en van mij hoeft het niet uit. Maar hey, ik ben allang blij dat ze zo hun best doen

Jammer dat dit artikel dan zo anders geschreven is, maar gelukkig is iedereen ongedeerd.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 21 PR 227,5
[PP] [EJL-ITP] Een jaar wat zo goed begon, maar helaas...
[PW] [Volg] Van hoefzweer naar breuk?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-22 08:11

Daihyo schreef:

Wij hebben 2 artikelen gebruikt om het zelf te schrijven, dan is de bron bokt. Dan zetten we idd de gebruikte bronnen er niet bij. De 2 bronnen mogen wij niet letterlijk overnemen maar met 2 bronnen mogen we zelf een artikel schrijven.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 09:13

Heel fijn dat deze motorrijders zo attent waren. Hier vliegen ze me vaak van achteren vol gas voorbij, vooral de jeugd op crossmotoren. Gelukkig geeft mijn pony er geen bal om. Gewone motoren passeren me vaak wel rustig om vervolgens vlak voor de pony zijn neus vol gas te gaan als ze me voorbij zijn. Er zitten ook wel goede tussen die gewoon helemaal rustig passeren hoor, maar veel ook niet.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 26-05-22 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Alex en Jorie <3

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 09:26

Jorex schreef:
Heel fijn dat deze motorrijders zo attent waren. Hier vliegen ze me vaak van achteren vol gas voorbij, vooral de jeugd op crossmotoren. Gelukkig geeft mijn pony er geen bal. Gewone motoren passeren me vaak wel rustig om vervolgens vlak voor de pony zijn neus vol gas te gaan als ze me voorbij zijn. Er zitten ook wel goede tussen die gewoon helemaal rustig passeren hoor, maar veel ook niet.

Dit is ook mijn ervaring… Misschien scheelt het ook per provincie ofzo.

Maar de motorrijders die betrokken waren bij dit incident hebben top gehandeld +:)+

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 09:43

De reactie van de motorrijders staat idd haaks op het verhaal.

Hier in de polder is het erg wisselend hoe ze reageren. Waar de ene netjes gas terug neemt of zelfs stil gaat staan, geeft de ander het liefst naast je nog ff extra gas.
Maar dat doen niet alleen motoren, auto´s net zo

Heel veel paardenspullen te koop https://www.marktplaats.nl/u/wgm/506611/
Volg Bo en haar verwachte veulentje [FA] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 09:53

Jorex schreef:
Heel fijn dat deze motorrijders zo attent waren. Hier vliegen ze me vaak van achteren vol gas voorbij, vooral de jeugd op crossmotoren. Gelukkig geeft mijn pony er geen bal om. Gewone motoren passeren me vaak wel rustig om vervolgens vlak voor de pony zijn neus vol gas te gaan als ze me voorbij zijn. Er zitten ook wel goede tussen die gewoon helemaal rustig passeren hoor, maar veel ook niet.

Dit dus.
Gelukkig hoef ik nu niet meer langs de weg als ik met mijn pony op pad wil. Maar op de oude stal moest ik langs een 60 weg waar de meerderheid zowel auto als motor gewoon met 80 langs ons heen knalde. Enkele die wel snelheid minderde en rustig paseerde.

Diverse boeken en leuke kleding.

https://www.vinted.nl/member/67934478-amyjames28

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-22 18:56

Ik heb een edit in de OP gezet met een linkje naar het artikel waar de reacties van één van de motorrijders te lezen is.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 19:04

Hier ook geen slechte ervaringen met motorrijders, wel eens voorgehad dat een motard zijn moto stillegde toen we hem wilden kruisen. Vijftig meter verderop schakelt hij zijn motor weer in, waardoor onze paarden er toch eventjes vandoor gingen. Zo'n situaties zijn soms nog even een dingetje.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie