Vraag het Teamlid: mei 2022 Essie73

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 103248
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Vraag het Teamlid: mei 2022 Essie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-22 17:23

* Bokt
Community

Deze maand is Essie73 aan de beurt om onze vragen te beantwoorden.


Afbeelding
Essie en Maxx


Hoe lang ben je al teamlid?
Aankomend september alweer 10 jaar.

Wat is je grootste blunder?
Joh... Ik ben koningin blunder. Bega er een heleboel. Varieert van berichten die voor het team bestemd zijn voor de schermen plaatsen of ipv een pb te sturen een quote in een topic plaatsen. Na bijna 10 jaar zou je toch denken dat ik geen blunders meer maak...helaas is minder waar :D

Kan je omschrijven hoe voor jou een dag als mod eruit ziet?
Ik bok/mod meestal via mijn mobiel en niet op vaste tijden. Heel vaak even tussendoor in mijn pauze of wanneer ik een momentje niets te doen heb. Zodra ik mijn telefoon pak zit mijn vinger alweer op de bokt snelkoppeling :D Ik begin altijd met het checken van de TEMs en handel makkelijke dingen direct af. Indien de TEM wat meer aandacht nodig heeft bewaar ik het voor later of overleg ik met mijn collega's. Daarna kijk ik altijd even in ons teamtopic en bij de algemene moderator topics. Als ik thuis ben neem ik de tijd voor de uitgebreidere zaken. Gemiddeld kost het modereren een uurtje per dag. Natuurlijk zijn er uitschieters, maar er zijn ook dagen dat het maar 10 minuutjes kost.

Ben je ook wel eens op Bokt als gewone gebruiker? Oftewel: is Bokt voor jou alleen "werk" of ook nog wel leuk tijdverdrijf?
Oh zeer zeker, ik vind het nog steeds heerlijk om rond te neuzen en te lezen. Ik ben niet erg actief qua berichten posten. Probeer wel een mee te kletsen in topics die mij aanstaan, maar door mijn werk, gezin, paard, sociaal leven merk ik dat ik snel weer afhaak.

Welke gebeurtenis op Bokt is jou altijd bijgebleven?
Het topic en overlijden van Bokker Quera zal mij altijd bij blijven. Ten eerste omdat zij zelf heel erg open was en ten tweede door de betrokkenheid van zoveel lieve bokkers.

Een aantal jaar geleden ben ik een keer gehacked hier op Bokt, dat was wel even paniek van mijn kant. Gelukkig was een collega zo alert en heeft mij direct een BAN gegeven. Achteraf viel het allemaal mee en heeft de hacker waarschijnlijk alleen voor korte tijd wat in mijn berichten zitten kijken, toch voelde ik mij er erg beroerd door. Het mag duidelijk zijn dat wij achter de schermen bepaalde zaken moeten bespreken en vond het een naar idee dat iemand daar inzage in had.

Je doet werk voor een paardenforum. Wat is jouw relatie met paarden?
Vanaf mijn 6e ben ik al op, onder, achter en voor paarden te vinden. Dit virus is nooit overgegaan. Intussen is mijn grote vriend Maxx (28) met pensioen en rijdt ik ook niet meer. Helaas laat mijn gezondheid het niet meer toe. Misschien dat er ooit een pony komt om mee te gaan mennen, maar voor nu heeft Maxx prio 1 qua aandacht en financieel. Hij heeft PPID, dus dagelijks medicatie nodig. Mede om deze reden heb ik hem op een (niet goedkoop, maar geweldig) paardenrusthuis gezet. Ik ben gezegend dat deze op 20 minuutjes rijden vanaf mijn huis is, dus kan hem lekker vaak bezoeken.

Je bent verpleegkundige, vind jij het een zwaar beroep? Vind je de wisselende diensten fijn of juist niet? Kan je het goed combineren met je gezin en je paard?
Ik werk al een hele tijd niet meer als verpleegkundige, de wisseldiensten waren niet meer te combineren met het hebben van kleine kinderen. Wel draai ik jaarlijks een paar diensten om bekwaam te blijven en mijn BIG registratie te behouden. Tijdens de hevige corona periodes heb ik mij aangemeld om bij te springen.

Je bent ook biometrist, ik moet even Googlen wat dat precies is maar is dat een aparte opleiding geweest, waarom ben je die gaan doen als dat het geval is?
Biometrie houdt niet meer in dan het meten en analyseren van lichaamsfuncties. Omdat de combinatie van wisseldiensten en kleine kinderen moeilijk te combineren was ben ik 18 jaar terug opzoek gegaan naar een andere baan. Per toeval liep ik toen tegen een vacature aan voor medewerker bloedafname. Omdat het om een baan van ma t/m vrijdag en alleen overdag ging ben ik gaan solliciteren met het idee om weer aan het bed te gaan staan zodra de kleintjes groter waren. Onze jongste zoon wordt in september al 19. Het is er dus niet meer van gekomen. Op een gegeven moment kwam er een functie vrij in de biometrie (ECG's maken, oogfundus metingen, holterkastjes en DEXA metingen) Hiermee kon ik mooi mijn uren wat uitbreiden omdat de bloedafnames alleen in de ochtenden waren. Sindsdien mag ik mij dus biometrist noemen. Een echte opleiding heb ik er niet voor gehad, ben gewoon geïnstrueerd door collega's en daarna wel officieel getoetst.

Afbeelding
Aan het genieten in het paarden rusthuis


Veel teamleden zijn fotograaf, hoe ben jij begonnen, met wat voor apparatuur schiet je en wat zou je graag nog willen bereiken in de fotografie?
Ik ben altijd geïnteresseerd geweest in fotograferen, kon maar niet begrijpen dat mensen foto's kunnen maken waar een half hoofd op staat e.d. Maar meer dan een compact cameraatje had ik niet. Toen mijn schoonmoeder 5 jaar geleden overleed vroeg mijn schoonvader of ik interesse had in haar spiegelreflex (Nikon D70s) Ondanks dat het een simpel en ouder model was ging er een wereld voor mij open. Al snel was geen mens of dier meer veilig. Ik merkte dat ik het fotograferen van paarden echt het leukste vind, ben shoots voor stalgenoten gaan doen en werd zelfs al snel gevraagd voor shoots. Tijd dus om er een vergoeding voor te gaan vragen. Intussen heel veel zelf studie gedaan en meegelopen met ervaren fotografen (niet alleen paardenfotografen). Daardoor merkte ik dat de camera de dingen die ik wilde niet aan kon en heb ik een Nikon D7200 gekocht en wat later de hoog gewaardeerde 70-200mm f2.8 lens erbij. Deze zit nog steeds standaard op mijn body, heel af en toe pak ik de 50mm. De andere lenzen gebruik ik eigenlijk niet meer. De aanvragen stromen nog steeds lekker binnen, daarom heb ik sinds een jaar of 1,5 een KVK. Naast paarden doe ik ook portretshoots, zwangerschap, newborn en loveshoots. Ben nu bezig het fotograferen van honden eigen te maken. Zolang ze stil zitten is het uiteraard geen probleem, maar ze kunnen zo snel zijn en omdat ik het erg leuk vind dat juist vast te leggen vergt het oefening. Mijn D7200 voldoet ook niet meer, er gaat dus binnenkort weer een upgrade komen. Ben nog aan het twijfelen tussen fullframe of een systeemcamera. Voor de nieuwsgierigen.... linkjes naar website en instagram staan in mijn onderschrift :)

Muurp

Berichten: 15143
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Vraag het Teamlid: mei 2022 Essie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:03

Leuk Esther! :D

Essie73
Moderator Algemeen

Berichten: 16340
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Vraag het Teamlid: mei 2022 Essie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 20:58

Dank je Muur!

Snippergroen

Berichten: 6741
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Vraag het Teamlid: mei 2022 Essie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 09:11

Wauw is Max alweer 28! Wat gaat de tijd snel! Vroegâh zaten we samen in het Purmerender topic :)

Essie73
Moderator Algemeen

Berichten: 16340
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Vraag het Teamlid: mei 2022 Essie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 14:02

Heyyy Wat leuk!
Ja wat gaat de tijd hard heh. Shanti is zelfs al 17.

Oscar
Forumcoördinator

Berichten: 132481
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 14:10

Maxx alweer 28 jaar jong...... wat vliegt de tijd.
En ook alweer bijna 10 jaar teamlid *\o/*

Essie73
Moderator Algemeen

Berichten: 16340
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Vraag het Teamlid: mei 2022 Essie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 20:06

Time flies when your having fun.

balance
Moderator Over Paarden

Berichten: 18362
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Vraag het Teamlid: mei 2022 Essie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 06:50

Leuk stuk Esther! In deze interviews leer ik altijd weer iets bij over het team.