Moderators: xingridx, Firelight, Muiz, Essie73, NadjaNadja
BaileyMix schreef:Wat een vreemd stuk. Is Equitom niet diegene die veel te lang doorbehandelt, bij dat ene paard met die rugblessure bijvoorbeeld?
Citaat:Wat heeft de behandeling van een individueel paard, te maken met het stuk? Hoezo is het stuk ineens vreemd, omdat de kliniek naar jouw mening in dat geval te lang doorbehandeld?
996981 schreef:Ik snap de weerstand niet zo? Door deze fusie ontstaat een sterke lobbyist voor het behouden van de paardenhouderij en -sport. Dat gaat we in de toekomst naar alle waarschijnlijkheid nodig hebben
BaileyMix schreef:Citaat:Wat heeft de behandeling van een individueel paard, te maken met het stuk? Hoezo is het stuk ineens vreemd, omdat de kliniek naar jouw mening in dat geval te lang doorbehandeld?
Omdat het niet objectief is. Wij van wc-eend... Ze zitten hier wel heel erg op zichzelf te geilen, niet echt professioneel. En het ging dus niet om een individueel paard, dat was een voorbeeld. Als dit inderdaad deze kliniek is, gebeurt dat vaker. Ben je dan de beste dierenarts, omdat je de meeste paarden behandelt? Denk het niet.
BaileyMix schreef:Citaat:Wat heeft de behandeling van een individueel paard, te maken met het stuk? Hoezo is het stuk ineens vreemd, omdat de kliniek naar jouw mening in dat geval te lang doorbehandeld?
Omdat het niet objectief is. Wij van wc-eend... Ze zitten hier wel heel erg op zichzelf te geilen, niet echt professioneel. En het ging dus niet om een individueel paard, dat was een voorbeeld. Als dit inderdaad deze kliniek is, gebeurt dat vaker. Ben je dan de beste dierenarts, omdat je de meeste paarden behandelt? Denk het niet.
SjonnieZ schreef:996981 schreef:Ik snap de weerstand niet zo? Door deze fusie ontstaat een sterke lobbyist voor het behouden van de paardenhouderij en -sport. Dat gaat we in de toekomst naar alle waarschijnlijkheid nodig hebben
Nou dat is maar de vraag.. paarden met de zwaarste blessures worden door hen weer enigszins opgelapt zodat ze weer geld voor de eigenaar in het laatje kunnen brengen.
Of ze geven de recreatieve sportruiter het idee dat ze rustig dagelijks door kunnen hobbelen als vanouds.
Juist hun manier van dieren “helpen” zorgt voor veel dierenleed.
Soms is het advies dat het genoeg is geweest voor een paard een eerlijkere manier dan eeuwig doorbehandelen.
Avalanche schreef:Ja en toch he..... Ik volg ze op instagram. Maar een merrie met een gebroken femur (bovenbeen) volledig genezen is toch gaaf? En wat ik van ze heb gezien is er juist heel veel aandacht voor het welzijn van de paarden. Niet alleen of ze klinisch genezen zijn, maar ook begeleiding om te zorgen dat de paarden weer goed in hun vel zitten
Gebruikers op dit forum: Bielsje, fleurtjeuh, friezenfan2, Hiraeth, Lauss_ en 9 bezoekers