NK Dressuur: Indian Rock & Aqiedo delen winst kleine finale

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 27371
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

NK Dressuur: Indian Rock & Aqiedo delen winst kleine finale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-22 20:34

KWPN.nl
Sport

Afbeelding
Emmelie Scholtens en Indian Rock deelden bij het NK Dressuur de eerste prijs in
de kleine finale van de zware tour met Adelinde Cornelissen en Aquido.
Foto: Aniek Molenaar Fotografie


Vanwege de regel dat elke ruiter maximaal één paard mag uitbrengen in de finale, werd de kleine finale van de Zware Tour nog een heel interessante rubriek. De KWPN-hengsten Indian Rock (v.Apache) en Aqiedo (v.Undigo) eindigde ex aequo op één. Dinja van Liere volgde op plek drie met Hartsuijker (v.GLOCK’s Johnson TN).

Gisteren was Indian Rock (Apache uit Crisjena keur pref IBOP-dr v.Vivaldi, fokker J. de Bruijn) toch één van de verrassingen. De imposante zoon van de te vroeg overleden topvererver Apache heeft nog heel weinig ervaring op het Grand Prix-niveau, wat ook niet vreemd is met zijn leeftijd van negen jaar. Kilometers maken, zegt men dan en daar past een ervaring op het NK natuurlijk heel goed bij. Indian Rock liet dit weekend met zijn scores zien dat dit nog helemaal niet te vroeg kwam en er zit duidelijk nog heel veel meer in het vat voor deze sympathieke combinatie. In de kleine finale behaalden ze een score van 75.213%, exact hetzelfde percentage als Adelinde Cornelissen en Aqiedo.

Aqiedo ex aequo op één
Adelinde Cornelissen bezette met de KWPN-goedgekeurde Aqiedo (Undigo uit Ranirma keur v.Metall, fokker A.H. van Baalen-Roebers) twaalfde plaats in het eerste onderdeel gisteravond. Vandaag deed zij er nog een schepje bovenop en stuurde de zwarte hengst naar de gedeelde eerste positie. Dinja van Liere was de derde amazone die met een tweede paard een plek in de Kür had verdiend en daarom liep Hartsuijker (Johnson uit Balinda ster IBOP-dr PROK pref v.Scandic, gefokt door M. Wolfs van den Berg en I.D. Wolfs) ook mee in de kleine finale. De ruin moest zich achter het hengstengeweld aansluiten op plaats drie.

All At Once & Hitmaker
Dit kampioenschap Zware Tour konden de fokkers genieten van een flink aantal goedgekeurde hengsten. All At Once (Ampère uit Wynona RB elite IBOP-dr D-OC sport-dr prest v.Gribaldi, fokker Stal 104) eindigde met Yessin Rahmouni deze kleine finale op de vijfde positie. Jennifer Sekreve kwam tenslotte aan start met de Wynton-zoon Hitmaker (uit Maduna elite D-OC sport-dr prest v.Cabochon, fokker K. Van Zaanen).

Programma & Uitslagen

Uitslag Kleine Finale Zware Tour

amen

Berichten: 5042
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 21:22

op het nk polderdressuur also known as bektrekkende onbalans lopende paarden met dito ruiter/amazone, presteren de tobbers aka toppers bij de de aanhangers polderdressuur weer als vanouds..

|( zonde van de paarden....

Tazzey
Berichten: 9627
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: NK Dressuur: Indian Rock & Aqiedo delen winst kleine finale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 23:28

Zo, dat is een hoop afgunst in een paar zinnen. Ik vind het bijna knap.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58331
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 23:47

Tazzey schreef:
Zo, dat is een hoop afgunst in een paar zinnen. Ik vind het bijna knap.

Behalve dat ik 80% van het bericht niet begrijp. Waarom wordt er bij elk kritiek ‘afgunst’ geroepen?
Is je beeld echt zo nauw dat je je niet kan voorstellen dat iemand niet blij wordt van de rijderij die getoond wordt?

Tazzey
Berichten: 9627
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: NK Dressuur: Indian Rock & Aqiedo delen winst kleine finale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 23:50

Als iemand zulke kritiek niet kan onderbouwen dan kan ik dat niet serieus nemen, en komt het behoorlijk afgunstig over.

Boras
Berichten: 10063
Geregistreerd: 21-10-10

Re: NK Dressuur: Indian Rock & Aqiedo delen winst kleine finale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 00:34

Afgunstig zijn over iets wat men verafschuwt, is natuurlijk niet logisch. Daar blijft men juist het liefst zo ver mogelijk bij vandaan :)

Tazzey
Berichten: 9627
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 00:42

Nogmaals, afzeiken zonder onderbouwing is niets meer dan zwart maken en in mijn ogen afgunstig. Helaas lijkt dat wel de algemene tendens op Bokt. Eerder deze avond heb ik vol verbazing een topic gelezen waarbij een volle dame even volledig met de grond gelijk gemaakt werd. Jammer.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58331
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 00:59

Tazzey schreef:
Nogmaals, afzeiken zonder onderbouwing is niets meer dan zwart maken en in mijn ogen afgunstig. Helaas lijkt dat wel de algemene tendens op Bokt. Eerder deze avond heb ik vol verbazing een topic gelezen waarbij een volle dame even volledig met de grond gelijk gemaakt werd. Jammer.

En dat besluit je dan in dit topic af te reageren?
Van wat ik begrijp van het bericht is amen niet gecharmeerd van de wijze van rijden. Dat mag, Dat heeft weinig met afgunst te maken. Ze heeft geen namen genoemd. Niemand specifiek afgezeken..

Electra63

Berichten: 18256
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 07:52

amen schreef:
op het nk polderdressuur also known as bektrekkende onbalans lopende paarden met dito ruiter/amazone, presteren de tobbers aka toppers bij de de aanhangers polderdressuur weer als vanouds..

|( zonde van de paarden....


Was je aanwezig ?
Was er geen één combinatie waar je blij van werd?
Of hou je gewoon niet van dressuur?

Tazzey
Berichten: 9627
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 08:23

Ayasha schreef:
Tazzey schreef:
Nogmaals, afzeiken zonder onderbouwing is niets meer dan zwart maken en in mijn ogen afgunstig. Helaas lijkt dat wel de algemene tendens op Bokt. Eerder deze avond heb ik vol verbazing een topic gelezen waarbij een volle dame even volledig met de grond gelijk gemaakt werd. Jammer.

En dat besluit je dan in dit topic af te reageren?
Van wat ik begrijp van het bericht is amen niet gecharmeerd van de wijze van rijden. Dat mag, Dat heeft weinig met afgunst te maken. Ze heeft geen namen genoemd. Niemand specifiek afgezeken..



Waar haal je die wijsheid vandaan. Ik haal het slechts aan als voorbeeld, misschien nog een keer lezen?
Zullen we het er verder maar bij laten? Ik heb uitgelegd waarom ik dit vind en als dat niet begrepen wordt dan is dat niet mijn probleem.

Elisa2

Berichten: 38786
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 08:25

Ik was aanwezig gister, bij de kur dan..

Van de 11 combinaties heb ik er 3 gezien die ik kon scharen onder de bektrekkers en waar ik absoluut niet blij van werd. De rest reed allemaal netjes, ik vond het een vooruitgang qua rijderij vergeleken met de afgelopen jaren maar er valt zeker nog wel winst te behalen. (een paard die de hele proef met zijn mond open loopt door de doorgeslagen stang zou nooit hoog mogen scoren imo)

Elisa2

Berichten: 38786
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 08:26

Ayasha schreef:
Tazzey schreef:
Zo, dat is een hoop afgunst in een paar zinnen. Ik vind het bijna knap.


Behalve dat ik 80% van het bericht niet begrijp. Waarom wordt er bij elk kritiek ‘afgunst’ geroepen?
Is je beeld echt zo nauw dat je je niet kan voorstellen dat iemand niet blij wordt van de rijderij die getoond wordt?


Ik snap het wel, ik lees ook geen onderbouwing. Dan lijkt het meer op afgunst dan op het aankaarten van een probleem.

xx_Irisje

Berichten: 12351
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 14:59

Elisa2 schreef:
Ik was aanwezig gister, bij de kur dan..

Van de 11 combinaties heb ik er 3 gezien die ik kon scharen onder de bektrekkers en waar ik absoluut niet blij van werd. De rest reed allemaal netjes, ik vond het een vooruitgang qua rijderij vergeleken met de afgelopen jaren maar er valt zeker nog wel winst te behalen. (een paard die de hele proef met zijn mond open loopt door de doorgeslagen stang zou nooit hoog mogen scoren imo)

Ik heb alleen korte stukjes gezien en vind ook dat er echt prettiger gereden wordt, er zit echt vooruitgang in en dat motiveert moet ik zeggen!
Mag ik vragen wel combinaties er voor jou positief en negatief uit sprongen?

Puppetje
Berichten: 1029
Geregistreerd: 24-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 15:09

Elisa2 schreef:
Ik was aanwezig gister, bij de kur dan..

Van de 11 combinaties heb ik er 3 gezien die ik kon scharen onder de bektrekkers en waar ik absoluut niet blij van werd. De rest reed allemaal netjes, ik vond het een vooruitgang qua rijderij vergeleken met de afgelopen jaren maar er valt zeker nog wel winst te behalen. (een paard die de hele proef met zijn mond open loopt door de doorgeslagen stang zou nooit hoog mogen scoren imo)


Dit vind ik ook. Er wordt veel sympathieker gereden.

Elisa2

Berichten: 38786
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 15:23

xx_Irisje schreef:
Elisa2 schreef:
Ik was aanwezig gister, bij de kur dan..

Van de 11 combinaties heb ik er 3 gezien die ik kon scharen onder de bektrekkers en waar ik absoluut niet blij van werd. De rest reed allemaal netjes, ik vond het een vooruitgang qua rijderij vergeleken met de afgelopen jaren maar er valt zeker nog wel winst te behalen. (een paard die de hele proef met zijn mond open loopt door de doorgeslagen stang zou nooit hoog mogen scoren imo)


Ik heb alleen korte stukjes gezien en vind ook dat er echt prettiger gereden wordt, er zit echt vooruitgang in en dat motiveert moet ik zeggen!
Mag ik vragen wel combinaties er voor jou positief en negatief uit sprongen?


Ja natuurlijk, negatief waren: Karen Nijvelt (paard werd vreselijk kort gereden in de hals, verlengde nergens zijn hals, veel handwerk, niet lekker van achter naar voren) Adelinde Cornelissen (stang stond de hele proef dwars en paard had zo ongeveer de hele proef ook z'n mond open), en Madeline Witte Vrees (die is sowieso van het vele handwerk, zadel lag ook een groot gedeelte van de proef scheef)

Positief waren: Thamar Zweistra, Marieke van der Putten, Dinja van Liere en de rest zat er een beetje tussen in.

Viel me ook op, ik heb hem zelf niet zien rijden..maar op meerdere foto's en filmpjes in verschillende klasses zag ik Hans Peter rijden op alleen een trens.

xx_Irisje

Berichten: 12351
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: NK Dressuur: Indian Rock & Aqiedo delen winst kleine finale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 15:34

Klopt, incognito rijdt hij sowieso veel op trens en nu Sykarus ook viel me op. Bart Veeze ook op trens. Sommige paarden doen het daar nu eenmaal beter op en ik heb het idee dat er nu minder vast gehouden wordt aan die stang en trens.
Goede ontwikkelingen!

Ayasha
Blogger

Berichten: 58331
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 15:45

Elisa2 schreef:
Ja natuurlijk, negatief waren: Karen Nijvelt (paard werd vreselijk kort gereden in de hals, verlengde nergens zijn hals, veel handwerk, niet lekker van achter naar voren) Adelinde Cornelissen (stang stond de hele proef dwars en paard had zo ongeveer de hele proef ook z'n mond open), en Madeline Witte Vrees (die is sowieso van het vele handwerk, zadel lag ook een groot gedeelte van de proef scheef)

Positief waren: Thamar Zweistra, Marieke van der Putten, Dinja van Liere en de rest zat er een beetje tussen in.

Viel me ook op, ik heb hem zelf niet zien rijden..maar op meerdere foto's en filmpjes in verschillende klasses zag ik Hans Peter rijden op alleen een trens.

Puur op de foto's (heb de filmpjes nog niet gezien) viel me op dat Emmelie Scholtens ook een stuk fijner reed dan ik gewend ben te zien van haar. Vooral met Desperado viel me op de foto's op dat die best mooi op lengte en met een fijne hand gereden leek te worden. Maar again: enkel foto's gezien dus ik weet niet of dat moment opnames waren.

xx_Irisje

Berichten: 12351
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: NK Dressuur: Indian Rock & Aqiedo delen winst kleine finale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 15:47

Op de filmpjes vond ik dat ze beide hengsten heel fijn voorstelde. Vooral de lengte in de hals was verbeterd.

Elisa2

Berichten: 38786
Geregistreerd: 31-08-04

Re: NK Dressuur: Indian Rock & Aqiedo delen winst kleine finale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 17:19

Ik heb haar helaas niet zien rijden, ik hoop idd dat het verbeterd is bij haar. :-)

We zijn er natuurlijk nog niet maar iedere positieve verbetering is er één denk ik.

Bart Veeze zag ik idd ook op trens, met Imposantos ook. Zo laten zo ook zien dat S&T niet nodig zijn. Goede zaak ja.