What a Feeling van Ismail Jilaoui is overleden

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 27371
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

What a Feeling van Ismail Jilaoui is overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-22 19:54

Eurodressage.com
Algemeen



De Marokkaanse Grand Prix ruiter Ismail Jilaoui heeft op 1 mei 2022 zijn paard What a Feeling verloren. Het dier had nog recent de sport verlaten om met pensioen te gaan.

What a Feeling was een Hannoveraanse ruin van Worldy. Zijn moeder was Arabella (A Jungle Prince x Landadel x Bariton). Hij werd gefokt door Matilde Wrede.

Zuid-Europa
De bruine ruin was aanvankelijk in eigendom van de Duitser Claus Wohlers, maar werd op 3,5-jarige leeftijd verkocht aan de familie Jilaoui, als rijpaard voor Ismail.

Ismail komt oorspronkelijk uit Casablanca. Hij heeft in de laatste tien jaar met zijn paarden in Portugal, België en Frankrijk gewoond.

De combinatie maakte zijn internationale wedstrijddebuut tijdens het CDI Vidauban in februari 2014, op lichte tour-niveau. Hij werkte zich in 2015 op naar Medium en zware tour-niveau. Tussen 2015 en 2017 namen zij deel aan diverse CDI-’s onder ander in Le Mans, Roosendaal, Nice, Jerez, Saumur, Valencia, Lipica, Pompadour, Deauville en Stuttgart.

In die jaren trainde hij bij Alexandre Ayache en bij Arnaud en Anne Sophie Serre.

WEG Tyron
Onder begeleiding van Daniel Pinto en Kyra Kyrklund schakelde het duo in 2018 om en in kwalificeerde zich voor de Word Equestrian Games in Tyron. Hier werden zijn 61e in de Grand Prix met een score van 65.435%.

In 2019 kwamen zij in actie op CDI’s in Sevilla, Cascais, Abrantes, Alter do Chao, Lipica, Ornago, Fot en Nice.

Olympische droom
In 2019 behaalden Jilaoui en What a Feeling het individuele startbewijs voor groep 3 (Afrika en het Midden-Oosten) voor de Olympische Spelen in Tokio.

In 2020, het coronajaar, woonde Jilaoui in België. Hij reed tussen de lockdowns in op twee internationale wedstrijden. Eén in juni in Mariakalnok, waar hij in de GP een score van 63.217% reed en één in oktober in Ornago. Hier reed hij in de GP naar 65.065%,

In 2021 bracht hij What a Feeling niet uit. Die betekende dat hij er niet in was geslaagd om te voldoen aan de minimale vereisten voor de Olympische Spelen in Tokio. Het ticket ging uiteindelijk naar zijn landgenoot Yessin Rahmouni. Jilaoui liet zijn paard in juni van het afgelopen jaar met pensioen gaan uit de wedstrijdsport.

Vroegtijdig overleden
In september 2021 verhuisde Jilaoui zijn bedrijf en zijn paarden terug naar Frankrijk, naar de Bo Regard stallen in Romans sur Isere nabij Valence. Maar dat was tijdelijk, de ruiter is amper twee weken geleden verhuisd naar zijn nieuwe stal Casa Nostra in Marches.

Op 1 mei is de 18-jarige What a Feeling overleden.

“Mijn hartenpaard is ingeslapen en laat een grote leegte achter,” schrijft Ismail. “Hij is 15 jaar van mijn leven bij me geweest, waarin we onvergetelijke momenten hebben beleefd. Aken, WEG, de kwalificaties voor Tokio en niet te vergeten onze overwinning bij het CDI Seville. En nog vele andere prachtige herinneringen. Ik zal mijn vriend enorm missen.”

Jilaoui zal zijn sportcarrière voortzetten met paarden als Bonaparte de Massa (Maestro x Munchhausen), de Lusitano-kruising van mevrouw Abkari-Delacre en zijn eigen 7-jarige Hannoveraan Don Amour du Hans (Don Index x Dauphin).

Afbeelding