Silke Druckenmüller is WBFSH dressuurfokker van het jaar 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Silke Druckenmüller is WBFSH dressuurfokker van het jaar 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-22 19:36

Eurodressage.com
Fokkerij

Afbeelding
Dalera BB, samen met amazone Jessica von Bredow-Werndl tijdens de OS 2020 in Tokio.
Foto: Shannon Brinkman/ FEI/ Flickr

Silke Druckenmüller – Fass zal worden gehuldigd als WBFSH Dressuurpaardenfokker van het jaar 2021. Dit gebeurt op 8 mei 2022 tijdens een speciale prijsuitreiking in Mannheim, Duitsland. Druckenmüller is de fokker van onder andere Olympisch en Europees kampioen en wereldbekerwinnaar Dalera BB.

Prijsuitreiking 2021 tijdens het CDI Mannheim 2022
Elk jaar worden de beste fokkers in de disciplines springen, dressuur en eventing gehuldigd tijdens de “Longines WBFSH Breeder Awards”.

Dit jaar vieren wij het succes van de fokkers van de hoogstgeplaatste paarden in Mannheim, op zondag 8 mei. Dit gebeurt in de pauze van de Nations Cup. Longines zal de winnende fokkers een horloge aanbieden en zij ontvangen ook een ingelijst certificaat en geborduurde dekens van de WBFSH. Vertegenwoordigers van de WBDSH zullen ook bij deze prijsuitreiking aanwezig zijn.

Silke Druckenmüller, fokker van Dalera BB
Dalera was pas het derde veulen dat Silke Druckenmüller fokte, en ze kan het zelf nog steeds niet geloven dat zij, als kleine amateurfokker, de hoogste award heeft gewonnen die de fokkerij te bieden heeft. Vanaf het moment dat Dalera werd geboren, was het voor Silke duidelijk dat zij een hoogst atletisch veulen had gefokt met een groot prestatievermogen. Als jong paard toonde Dalera al exceptionele rijbaarheid en de wil om te leren en samen te werken. Dit gaf haar ruiters een prachtig gevoel.

Silke begon met fokken als een enthousiaste amateur dressuuramazone, wat haar de ervaring gaf om te weten waar ze op moest letten als het aankomt op het zoeken van een hengst voor haar merries. Haar interesse in het fokken werd aangewakkerd toen zij een Trakehner merrie kocht als rijpaard voor zichzelf en een vriendschap ontwikkelde met haar fokker. Silke kocht al snel een tweede Trakehner merrie, wederom met als langetermijndoel om haar te houden als rijpaard voor zichzelf, maar niet voor ze één veulen met haar had gefokt. Het resultaat was Dalera. Silke vervolgde een aantal jaar haar rijcarrière met dit paard, voordat zij fulltime fokmerrie werd. Dit was toen Dalera haar uitzonderlijke talent en aanleg voor de dressuur toonde.

Kleine fokkers
“Bijzonder inspirerend is het feit dat geen van onze 2021 winnaars een grote fokker is, elke winnaar fokt slechts enkele veulens per jaar,” zegt Nadine Brandtner van de WBFSH. “Als het aankomt op succes staan kwaliteit en individuele kennis van en de zorg voor onze merries voorop.”

Ze vervolgt: “Net zo belangrijk voor onze fokkers is het feit dat onze paarden uiteindelijk in de juiste handen terecht moeten komen, zodat zij kunnen opbloeien en hun talenten ontwikkelen. Dit laat zien dat de fokkerij en de sport moeten samenwerken.”

Afbeelding

Disclaimer: Wij hebben geen foto die aansluit bij dit artikel of waar wij toestemming voor hebben om te gebruiken daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto met toestemming voor commercieel gebruik? Stuur dan even een PB naar één van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie