Robin van Lierop's Cupido wordt leermeester voor Zoe Kuintjes

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 103240
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Robin van Lierop's Cupido wordt leermeester voor Zoe Kuintjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 20:57

Eurodressage
Algemeen

Afbeelding
Robin van Lierop hier met Zum Gluck RS2. Foto: Aniek Molenaar Fotografie


Robin van Lierop heeft zijn internationale Grand Prix paard aan Zoe Kuintjes gegeven om als leerpaard te dienen.

Cupido is een 15-jarige Nederlandse KWPN ruin van Rhodium uit Walinda (v.San Remo). Hij is gefokt door L. Heida.

Boschman en Van Lierop
De bruine ruin is eigendom van RS2 Dressage en maakte in 2015 zijn internationale wedstrijddebuut op Lichte Tour-niveau onder van Lierop's partner Seth Boschman. Het duo reed voor het eerst op het CDI Nieuw en St. Joosland en kampeerde dat jaar in Villach. In 2016 nam Van Lierop de teugels over en reed hem eerst op Lichte Tour in Saumur, gevolgd door het CDI Nieuw en St. Joosland in 2017.

In 2018 hadden Van Lierop en Cupido hun eerste Grand Prix start in Nieuw en St. Joosland, waarbij ze 69,370% noteerden, waarna ze reden op de CDI Aachen Dressage Days en Uggerhalne. Een onderbreking van drie jaar volgde tot hun terugkeer op het CDI Hagen in 2021, waar ze 61,304% in de Grand Prix en 66,043% in de troostklasse behaalden. Het was hun laatste internationale wedstrijd.

Kuintjes
Cupido gaat nu verder als leermeester onder de Nederlandse aspirant U25 amazone Zoe Kuintjes.

De 21-jarige Kuintjes kwam tussen 2013 en 2021 uit in de internationale jeugdrubrieken, van pony- tot young riders-niveau. Ze vertegenwoordigde Nederland op de Europese Kampioenschappen Pony van 2015 en 2016. Ze was eerste reserve voor het Nederlandse team dat reed op de Europese kampioenschappen voor de Young Riders van 2019 in San Giovanni in Marignano (ITA).

In 2021 werden de twee Young Rider paarden die zij reed, Don Clorentino des Paluds en Desperado, beide verkocht. In oktober 2021 ging ze de 6-jarige Lacrosse RS2 van RS2 Dressage (v. Ferdeaux uit Wiona Utopia RS2, v. San Remo x Jazz) rijden. Nu voegt ze Cupido aan haar rijtje toe.

"Er is een einde gekomen aan mijn eeuwige C-ploegstatus", grapte Van Lierop. "Mijn eerste echte Grand Prix-paard, niet altijd even makkelijk, maar als we samenwerkten, voelde ik me even een echte ruiter. Hij geeft nu het stokje door aan de jongere garde bij RS2 Dressage. We zullen zien waar de reis hen brengt."

Afbeelding