Paarden komen om het leven bij een schuurbrand in Hoogkerk

Moderators: Muiz, NadjaNadja, ynskek, Essie73, Ladybird, Polly, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Paarden komen om het leven bij een schuurbrand in Hoogkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-22 10:16

DVHN
Algemeen
Ingezonden door Avelienvd

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie.

Bij een brand in een schuur aan de Kerkstraat in Hoogkerk kwamen in de nacht van donderdag op vrijdag enkele paarden om het leven. Dat meldt de Groningse brandweer.
De brand werd even voor 12 uur ‘s nachts gemeld. Door het hevige vuur kon de brandweer de paarden niet meer redden.

Lees hier verder

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.

Ania

Re: Paarden komen om het leven bij een schuurbrand in Hoogkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 10:53

Heftig... wat een nachtmerrie.. Sterkte aan alle betrokkenen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 10:59

Wat een drama.. dat is echt 1 van mijn grootste nachtmerries… dat je ze dan niet kunt redden :(

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6! | Lyr (2011) Z1+8! | Thyra (2022) | Cyseau (2024) | Chef (2024)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 11:08

Wat vreselijk triest. Heel veel sterkte voor de eigenaren Y;(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 16:02

Triest, buren hebben geprobeerd de paarden te redden maar zoals zo vaak, stal zat op slot. Maakte voor de uitkomst misschien niets uit maar toch goed om over na te denken als eigenaar .
Stal niet op slot en kostbare spullen in een aparte opslag is misschien niet verkeerd.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 17:02

Triest. Ken persoon waar 1 paard van is doodgegaan.. triest...

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 17:11

bigone schreef:
Triest, buren hebben geprobeerd de paarden te redden maar zoals zo vaak, stal zat op slot. Maakte voor de uitkomst misschien niets uit maar toch goed om over na te denken als eigenaar .
Stal niet op slot en kostbare spullen in een aparte opslag is misschien niet verkeerd.

Beter rookmelder installeren met app zodat alarm op telefoon binnenkomt. Reserve sleutel bij de buren.
Niet op slot zou ik niet blij mee zijn ivm diefstal vd paarden

Aaron
Elmar
Lucky

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 18:54

ik heb nog nooit een stal op slot gehad. En voor diefstal vd paarden ben ik niet bang, als je wat in de bewoonde wereld woont zal dat niet snel gebeuren. Zonder papieren en paspoort kan niemand er wat mee. De zadelkamer heb ik wel op slot.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 19:00

Stal is hier ook open. Ik ken eigenlijk geen stallen die op slot zijn ja het erf misschien maar niet de deur naar de stal.

The end

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 19:09

ik heb sloten op de staldeuren laten maken in de tijd dat hier een mishandelaar actief was. Heb ze uiteindelijk uit angst voor brand etc nooit gebruikt

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 06:57

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 07:58

pillow schreef:
ik heb nog nooit een stal op slot gehad. En voor diefstal vd paarden ben ik niet bang, als je wat in de bewoonde wereld woont zal dat niet snel gebeuren. Zonder papieren en paspoort kan niemand er wat mee. De zadelkamer heb ik wel op slot.

Dit dus.
Waarom zou je bang zijn voor diefstal? Nu ben je je paarden op een meer gruwelijke manier alsnog kwijt.

Hier gelukkig de kans om ze 24/7 buiten te laten, dus kans dat ze sterven door brand op stal is zeer klein, bijna onbestaande. Maar als de optie van 24/7 er niet is, dan aub niet alles slotvast afsluiten zodat ze toch gered kunnen worden in geval van nood. Misschien dan ook ergens bij de ingang halsters of touwen zodat ze snel gepakt kunnen worden.

Le Baron- 2de premie Tinkerstamboek België
Springt parcoursjes 70-80cm [&]

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 09:11

Ik heb stallen in het achterhuis, die aan de voorkant en achterkant open kunnen, moet er niet aan denken dat mijn paarden zo'n gruwelijke dood sterven

Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dus overal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 09:34

Ook als de stallen niet op slot zijn ben je in sommige gevallen te laat. Ik denk dat het voor de eigenaren erg pijnlijk is om te lezen dat mensen van mening zijn dat als de stallen open geweest waren het niet gebeurt was. Dat weet je namelijk niet. Er komt bij brand zoveel vrij dat de kans best groot is ze gestorven zijn door het inademen van dampen. En er zijn ook paarden die niet meer door het vuur naar buiten durven te lopen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 09:40

AaronYve schreef:
bigone schreef:

Beter rookmelder installeren met app zodat alarm op telefoon binnenkomt. Reserve sleutel bij de buren.
Niet op slot zou ik niet blij mee zijn ivm diefstal vd paarden
geloof me, als die rookmelder af gaat ben jij al te laat als het om stalbrand gaat. Dat gaat zo razend snel!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie