Vrouw redt paard uit stal bij brand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Vrouw redt paard uit stal bij brand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-22 17:10

Equnews
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Renate Zuidema Fotografie.

Eergistermiddag is brand ontstaan in een bijgebouw van een woning aan Dullingen in Brasschaat. Vlakbij was een stal, waar nog een paard stond. De eigenaresse van enkele paarden in een nabijgelegen wei kon het dier in veiligheid brengen.

Het was een felle brand met metershoge vlammen. De paardenstal stond op slechts enkele meters van het vuur. Een alerte buurman had de eigenares van enkele paarden in een nabijgelegen wei verwittigd. De vrouw kwam meteen ter plaatse om het paard uit de stal te bevrijden. "Het paard ging omsingeld worden door het vuur", vertelt Caroline Germain, die het paard heeft gered.

"Ik ben het gaan halen, met de hulp van iemand anders. Ik heb weinig nagedacht over de risico's. Gelukkig wilde het paard meekomen. Paarden en vlammen gaan niet goed samen. Het dier kon wat bij mijn paarden bekomen in de wei." De brandweer was heel snel ter plaatse en gelukkig bleef de stal uiteindelijk gevrijwaard. Het bijgebouw is vernield. Onderzoek zal de oorzaak van de brand aan het licht moeten brengen.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.

janouk
Blogger

Re: Vrouw redt paard uit stal bij brand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 18:18

Topper

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 11 overwinningen, kilometer record 1.13.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 22:00

Beetje overtrokken artikel. Iemand haalt een paard uit een stal omdat een ander schuurtje in brand staat. Hoezo gered.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 22:11

pillow schreef:
Beetje overtrokken artikel. Iemand haalt een paard uit een stal omdat een ander schuurtje in brand staat. Hoezo gered.

Zou je ook zo praten als dat stalgebouw wel in de fik ging? Of had je liever gehad dat ze gewacht had tot er echt een vlammetje oversprong? Ik vind dat ze het top gedaan en best kan spreken van een redding. Je weet immers niet of die vlammen wel over gaan slaan of niet.

I'll be back so soon you won't even have time to miss me. Look after my heart, I've left it with you.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 22:18

pillow schreef:

Nou, onderschat zo'n situaties niet. Buurman heeft me ooit 's nachts uit mijn bed gehaald omdat hij zijn veulen niet te pakken kreeg die in een stal stond, terwijl huis erachter in de fik stond. Ik kan je verzekeren dat zoiets geen pretje is. Was van mij natuurlijk nog moeilijker omdat het nacht was, en toen de stroom uitviel, heb ik het ook opgegeven (veulen was pas gespeend maar nog niet in de hand, en steigerde en maaide met de voorbenen zodra je halster nog maar aanraakte). Gelukkig is het vuur niet overgeslagen, anders had ik gewoon de staldeur opengezet, maar ik stond echt met knikkende knieën.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 08:33

Wat een heldin! Hulde!

“Tell a gelding, ask a mare, and discuss with a stallion. Pray if it’s a pony.”

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie