Droom van Hilda de Haan komt uit met eigen Fries paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Droom van Hilda de Haan komt uit met eigen Fries paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-22 15:50

Phryso
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Renate Zuidema Fotografie.

Ruim 25 jaar geleden haalde Hilda de Haan uit De Blesse haar koetsiersbewijs. Ze maakte met zichzelf de afspraak dat ze ooit met een mooie Fries zou gaan mennen.
Na jaren haar energie te hebben ingezet voor haar dressuur rijdende dochter Esmé, was ze afgelopen jaar zelf aan de beurt, vond ze. Heinze Hofstede, ruim tien jaar geleden bij Hilda gekomen als leerling van het Nordwin College in Buitenpost, is inmiddels ‘kind aan huis’ bij Hilda de Haan en partner Robert Echten. Hij bleek dezelfde passie voor het Friese ras te hebben.

Samen eigenaar van 14-jarige Antoinette
Samen stonden ze bij een training van Esmé te kijken en kwamen, min of meer bij toeval, in gesprek met de vorige eigenaar van de Friese Stermerrie Antoinette B. (Onne 376 x Olfof 315). Hilda en Heinze keken elkaar aan en al snel was de koop bekrachtigd. "We hebben haar gekocht zonder dat we haar gezien hadden", vertelt Hilda. "Alleen een paar foto’s en een filmpje met haar voor de slee." Zo werden ze samen eigenaar van Antoinette, waarmee de droom van De Haan uitkwam. In de winter proberen ze wekelijks te mennen en nu, in het voorjaar en in de zomer, rijden ze zo’n drie keer per week in de omgeving van De Blesse, De Eese en Diever. Dikwijls mag één van de honden ook mee. "We zijn ontzettend blij met haar, het is een prachtig en heel lief paard."

Ymor

Re: Droom van Hilda de Haan komt uit met eigen Fries paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 18:47

Wie is Hilda de Haan? Heb even op Google gezocht maar kon niet ontdekken waar ze bekend van is.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 21:04

Dat hoeft toch ook niet. Gewoon een verhaal over iemand die blij is met haar paard. Waarom het op de voorpagina staat is mij ook niet duidelijk.

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 21:40

Ook geen idee wie dat is. Leuk bericht, maar moet dat op de voorpagina? Ik vind persoonlijk dat we echt plat gegooid worden met “nieuws” waarvan de helft echt niet op VN geplaatst hoeft te worden. Paar dagen terug stond de lijst met actieve topics voor meer dan de helft vol met voorpagina nieuws, de normale topics raken echt ondergesneeuwd. Volgens mij heb ik daar laatst een topic over gezien en ben niet de enige die dat denkt. Ik snap dat er veel moeite wordt gestoken in het vinden van nieuws, maar enigszins selecteren is niet heel moeilijk toch?

Ik wens Hilda veel plezier met haar paard. Misschien is het wel een bokker.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 21:56

Volgens mij probeert de nieuwsredactie ook Friezen te promoten :')

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 22:30

Ymor schreef:
Wie is Hilda de Haan? Heb even op Google gezocht maar kon niet ontdekken waar ze bekend van is.

De moeder van Esmé ;) Buurtgenoten van mij.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 22:35

bijzonder bericht dit.. maar veel geluk met de fries ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 22:53

Ik snap hier zo weinig van.

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 01:04

Avalanche schreef:
Volgens mij probeert de nieuwsredactie ook Friezen te promoten :')

Dat heb ik al eerder gedacht haha, elke Fries die hoger dan 60% scoort in de subtop staat ook gelijk op VN. Maar wel een leuk verhaal, wens haar veel plezier met haar paard!

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 06:56

YvonneV schreef:
Ymor schreef:

De moeder van Esmé ;) Buurtgenoten van mij.

Nu wordt het duidelijk...

Nee toch niet _O- ;) :D

Maar leuk voor die mevrouw.