Maflinger_S schreef:De dame weet zo te zien wel dat het paard in de stal niet de gezelligste is want ze wijkt bij het langslopen met paard en al al uit naar de tegenovergelegen wand. Dat werkt natuurlijk niet in zo'n smalle gang dus kan hij makkelijk bij haar staart. Het paard aan de hand krijgt een ruk aan zijn hoofd, maakt een rare korte draai en óf probeert zijn evenwicht te hervinden met het been linksachter óf schrikt van het rare geval op de grond. Dat is me niet helemaal duidelijk.
De dame heeft duidelijk meer lef dan ik.
Tja als je weet dat dat paard zo kan doen... Dan ga je niet langslopen terwijl die z'n hoofd nog buiten de stal heeft.
Heb op manege gestaan waar 2 merries dit ook durfden doen. Die gaf ik eerst een waarschuwing, zorgde dat die achteruit ging, luikje dicht en dan pas met mijn paard erlangs, ondanks de gang breed genoeg was. Zo'n paard hoort eigenlijk gewoon niet in zo'n smalle gang te staan.
Sommige paarden vinden drukte ook echt niet fijn en worden dus zo zuur als er hele tijd mensen langs hun stal passeren. Die paarden staan rustiger op het eind van de gang.
Edit, volgens mij trekt het paard niet aan de staart maar heeft hij ook de jas vast, anders komt ze niet zo hard tegen de stal wand aan.