Paard verrast vrouw door haar bij haar staart te grijpen

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Paard verrast vrouw door haar bij haar staart te grijpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 20:14

Bokt
Algemeen

Afbeelding
Screenshot van de TikTok van Axelle Druyts Hens

Axelle Druyts Hens is de ongelukkige amazone die je in dit filmpje ziet. Ze postte op TikTok een filmpje waarin ze met een paard door een stalgang loopt en vervolgens door een ander paard in een box wordt aangevallen. Hij grijpt haar bij haar staart waardoor ze op de grond valt.

Het paard waarmee ze door de stal liep trapte haar op haar bovenlichaam. Toch zegt de Belgische amazone dat ze nog leeft en van ze houdt.

Bekijk hier het filmpje.
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 28-04-22 05:37, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Tekst aangepast

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 20:16

Uh… zo vanaf dit beeld weinig verrassend toch? := >;)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 20:25

Had hem langs zien komen.... ze wordt aardig gegrepen en dan ook nog een trap na van de andere :oo

Gelukkig heeft ze er niks aan over gehouden, maar zal zich vast rot geschrokken zijn.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 20:27

Auw...dat zal pijn doen...

Aan de kop van dat paard in de box te zien, had die al sowieso niet veel gezellige plannen... maar ja... je kunt niet overal op bedacht zijn... sterkte voor de amazone...
Laatst bijgewerkt door Neon op 27-04-22 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 20:27

Ik zie een open stal met heel smalle gang.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 20:32

O jee ..misschien mogen de paarden haar niet :D

ikkedus

Re: Paard verrast vrouw door haar bij haar staart te grijpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 20:46

Leuk zo’n paard op het smalste punt vd stal. :n Daar wordt niemand blij van natuurlijk. Arme Axelle!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 20:51

Right, dus paard A grijpt mensen (en ook echt hard) en paard B schopt in het rond?

Wat gaat er in hemelsnaam mis bij deze stal dat die dieren zo gefrustreerd en/ of onbegrepen zijn dat ze dit soort ongein gaan uithalen -O-

Misschien zou een flinke training omtrent paardengedrag/ NH wat uithalen?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 20:51

Zo dan. Laten we er van uitgegaan dat ‘ie dat nog nooit gedaan heeft :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 20:56

Ik ga er vanuit dat het hand paard ook schrikt van de aanval.
Ineens achter/onder zich wat ziet en trapt.
Niet besefent dat het zijn baasje is.

Dat paard dat zo aanvalt. Waarom is deze zo gefrustreerd? Lijkt me goed voor die stal dat te onderzoeken.

Gelukkig heeft de dame niets ernstigs.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 20:57

Arm paard ook... Je zal maar zo ongelukkig en territoriaal zijn en dan in een stal moeten staan waar alles dichtbij langskomt.... Heftig filmpje wel. Het 2e paard schrikt en snap ik de reactie ook wel van. Gelukkig dat de trap niet tegen dr hoofd was!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 20:57

Ik zie sowieso 2 dingen die gewoon gevaarlijk zijn.
Te smalle gang, geen paard kan hier fatsoenlijk keren en dus jij als persoon ook niet tijdig weg springen ofzo als een paard iets probeert te doen, geen rekening houden met signalen van het aanvallende paard (die geeft duidelijke signalen en toch wandelt ze gewoon door).

Doe dan dat Luik dicht (als dat kan) als het paard zo gefrustreerd raakt van op stal staan.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 21:05

De dame weet zo te zien wel dat het paard in de stal niet de gezelligste is want ze wijkt bij het langslopen met paard en al al uit naar de tegenovergelegen wand. Dat werkt natuurlijk niet in zo'n smalle gang dus kan hij makkelijk bij haar staart. Het paard aan de hand krijgt een ruk aan zijn hoofd, maakt een rare korte draai en óf probeert zijn evenwicht te hervinden met het been linksachter óf schrikt van het rare geval op de grond. Dat is me niet helemaal duidelijk.

De dame heeft duidelijk meer lef dan ik.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 21:10

Maflinger_S schreef:
De dame weet zo te zien wel dat het paard in de stal niet de gezelligste is want ze wijkt bij het langslopen met paard en al al uit naar de tegenovergelegen wand. Dat werkt natuurlijk niet in zo'n smalle gang dus kan hij makkelijk bij haar staart. Het paard aan de hand krijgt een ruk aan zijn hoofd, maakt een rare korte draai en óf probeert zijn evenwicht te hervinden met het been linksachter óf schrikt van het rare geval op de grond. Dat is me niet helemaal duidelijk.

De dame heeft duidelijk meer lef dan ik.

Tja als je weet dat dat paard zo kan doen... Dan ga je niet langslopen terwijl die z'n hoofd nog buiten de stal heeft.
Heb op manege gestaan waar 2 merries dit ook durfden doen. Die gaf ik eerst een waarschuwing, zorgde dat die achteruit ging, luikje dicht en dan pas met mijn paard erlangs, ondanks de gang breed genoeg was. Zo'n paard hoort eigenlijk gewoon niet in zo'n smalle gang te staan.

Sommige paarden vinden drukte ook echt niet fijn en worden dus zo zuur als er hele tijd mensen langs hun stal passeren. Die paarden staan rustiger op het eind van de gang.

Edit, volgens mij trekt het paard niet aan de staart maar heeft hij ook de jas vast, anders komt ze niet zo hard tegen de stal wand aan.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 21:26

Zo dan... Ik zou toch eens na gaan waarom dit gebeurd .. dat is geen normaal gedrag :wow:

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 21:27

Ik denk ook dat het paard heel ongelukkig is

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 21:33

office schreef:
O jee ..misschien mogen de paarden haar niet :D

Dat dacht ik ook. Het leek wel een samenwerking :')

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 21:46

Dit is de reden dat ze geen open luikjes moeten hebben aan een smalle gang.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 21:54

Ik kan 't filmpje niet zien, jammer. :+
Toch denk ik zeker wel dat er iets flink mis gaat met die paarden daar. Bijten, trappen, de smalle gang is niet zozeer het probleem imo maar de manier waarop de paarden zich voelen wel. je zou toch normaal moeten kunnen langslopen..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 21:59

Ze heeft geluk dat paard in haar hand niet op haar hoofd trapte.

En wat het paard in de stal betreft, bijna iedere stal heeft wel zo een fucker staan die paarden in voorbij gaan wil bijten. Ook bij brede gangen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 22:00

Volgens mij is de tiktok verwijderd. Ik kon het filmpje zonet nog zien en nu niet meer. Ik had een paard met zijn oren zo plat sowieso niet zijn hoofd zo dichtbij me laten blijven en m eerst terug de stal in laten doen. Andere paard trapt inderdaad uit schrik lijkt me.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 22:06

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 22:26

De tekst is me een beetje onduidelijk. Heb wel het filmpje gezien waarin ze ook nog een trap na kreeg van het andere paard, maar vanuit de tekst lijkt het dat dat paard haar eerder op de dag had getrapt al? Of lees ik dit nu verkeerd?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 22:33

princequillo schreef:
De tekst is me een beetje onduidelijk. Heb wel het filmpje gezien waarin ze ook nog een trap na kreeg van het andere paard, maar vanuit de tekst lijkt het dat dat paard haar eerder op de dag had getrapt al? Of lees ik dit nu verkeerd?

Klopt de tekst is wat ongelukkig geformuleerd.

Het paard wat ze aan de hand had trapte pas nadat ze aangevallen werd door het paard in de stal.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 01:02

Ik heb het filmpje gezien en ben bang dat het paard de schuld krijgt, een l*l is etc. Las op fb al reacties dat ik echt dacht; jammer hoe mensen gelijk over zo een paard praten.

Heel naar dat hij haar zo pakt en ze nog een trap na krijgt, maar snap dat het paard in de hand zoiets per ongeluk kan doen, die schrikt ook van het paard dan in de aanval gaat.

Hopelijk komen ze veel buiten en kunnen ze hun frustraties kwijt en gaat men ook de situatie daar bekijken. Het paard heeft een buitenluik en opening aan gangpad zou dicht kunnen.