Emma Heijligers overtuigende Children-springkampioene

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Emma Heijligers overtuigende Children-springkampioene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-22 08:11

KNHS
Sport

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Emma Heijligers (Asten) is de eerste kampioene op het NK Springruiters in Deurne. Met de safe springende ruin Sambucca veroverde de dertienjarige amazone de titel bij de Children. Faye Louise Vos eindigde op de tweede plaats. Het brons ging naar Renske van Middendorp. “Een heel mooi kampioenschap”, klonk bondscoach Edwin Hoogenraat na afloop tevreden.

“Super leuk, echt fantastisch”, reageert Emma Heijligers (13) enthousiast. “Ik ben zo trots op mijn paard Sambucca. Het is zo’n goed paard. Gewoon niet normaal. Hij doet echt alles voor mij. We hebben heel lang hier naar toe getraind. Dat het dan ook zo lukt, is gewoon hartstikke gaaf.”

Emma nam in de eerste omloop van het NK op donderdagmiddag de leiding met de winst in de snelheid- en wendbaarheidswedstrijd. Pas in de laatste manche van het kampioenschap maakten Heijligers, dochter van internationaal springruiter Rob, en de 18-jarige vosruin Sambucca hun eerste en enige springfout. Daarmee stelden ze wel de titel veilig. Sambucca is geen onbekende. De zoon van de hengst Sandro Boy was er al vaker bij op het NK jeugd in Mierlo en won in 2018 individueel brons op het EK Young Riders met de Nederlander Tristan Marshal.

Faye Louise Vos (12) deed in de laatste onderdeel van het NK goede zaken. Met slechts vier strafpunten over beide manches klom ze naar de tweede plaats in het kampioenschap. “Ik had dit eigenlijk niet verwacht, maar ik vind het wel heel leuk”, vertelt de dochter van de internationale springruiters Robert en Annet Vos, “Mijn broer Thijmen heeft mijn paard Calgary eerder gereden. Calgary is al zestien jaar oud. Ik ben iets voor dit jaar begonnen met Calgary.”
“Ik vond het vandaag niet spannend, het ging wel goed”, laat ze gelaten weten. Over haar plannen komende tijd zegt ze: “Ik wil dit jaar proberen zoveel mogelijk landenwedstrijden te rijden.”

Ook Renske van Middendorp reed haar eerste kampioenschap bij de Children. Met de met veel vermogen springende schimmel Dos Lunas Galaxie veroverde de dertienjarige amazone het brons. “Als ik vanochtend in de eerste manche de fout niet had gemaakt, dan was ik tweede geworden”, klinkt het nuchter. “Maar ik ben wel tevreden want ik heb mijn paard nog maar een twee maanden. Hij heeft al 1.45m gesprongen en dit was de eerste grote wedstrijd die ik met hem reed. Het is best een pittig beest. Het ging best goed, ja. Ik wil dit jaar bij de Children blijven rijden en volgend jaar naar de junioren.”

Bondscoach Edwin Hoogenraat kijkt tevreden terug op de titelstrijd. “Een heel mooi kampioenschap bij de Children. Ik ben heel tevreden. Ik vind dat ze er veel van geleerd hebben en in zo’n kampioenschap groeien. Ik heb veel informatie opgedaan voor de wedstrijden komende zomer. Maar ook zie ik dingen waar nog aan gewerkt moet worden. Toch zijn er veel dingen die al echt goed gaan. Het is een groep die heel sterk rijdt met goede paarden en goede begeleiding.”

Uitslag NK Children, na drie onderdelen
Goud Emma Heijligers (Asten), Sambucca (v.Sandro Boy), 4 str pnt
Zilver Faye Louise Vos (Wierden), Calgary 56 (v.Carinjo), 8.3 str pnt
Brons Renske van Middendorp (Kootwijkerbroek), Dos Lunas Galaxie (v.onb), 9.1 str pnt

Klik hier voor de eindstand van het NK Children.

Uitslag derde onderdeel NK Children, twee manches
1. Faye Louise Vos (Wierden), Calgary 56 (v.Carinjo), 4
2. Jesse Berkers (Lattrop), Aragon Happhira (v.Corland), 4
3. Bethany Vos (Apeldoorn), Sire de Beau Soleil (v.Esterel des Bois), 4

Klik hier voor de volledige uitslag.

Disclaimer: Wij hebben geen foto die aansluit bij dit artikel of waar wij toestemming voor hebben om te gebruiken daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto met toestemming voor commercieel gebruik? Stuur dan even een PB naar één van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
"Down, down, down The Road...down The Witches Road" ~`Agatha Harkness ~

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie