Bokt Community
Deze maand hebben we moderator Mjetterd bereid gevonden om onze vragen te beantwoorden.

* Hoe lang ben je al teamlid?
Vanaf oktober 2020, 1,5 jaar dus

* Wat is het leukst aan teamlid zijn?
Er aan bijdragen om Bokt een fijne en leuke plek te laten zijn voor Bokkers, daarnaast vind ik het leuk om Bokkers uitleg te geven en op weg te helpen.
* Wat is je grootste blunder?
Een enorme blunder kan ik mij gelukkig niet herinneren. Wel is het eens voorgekomen dat ik op mijn telefoon aan het scrollen was en per ongeluk een post verwijderde. Ook wel eens een moderatoractie uitgevoerd waarbij ik achteraf twijfelde of het wel de juiste manier van handelen was. Na excuses richting desbetreffende gebruiker is het dan ook vaak wel weer goed.
* Kan je omschrijven hoe een dag als mod eruit ziet?
De tijd die ik per dag beschikbaar heb verschilt enorm. Over het algemeen lees ik de hele dag wel mee, zowel voor als achter de schermen. Zo zijn er een paar topics die ik gestipt heb en dagelijks globaal doorlees. Daarnaast natuurlijk de TeMs afwerken die open staan op mijn tabblad en overleggen met het team.
* Ben je ook wel eens op Bokt als gewone gebruiker? Oftewel: is Bokt voor jou alleen "werk" of ook nog wel leuk tijdverdrijf?
Zeker ook gewoon een leuk tijdverdrijf! Ik vind het belangrijk om ook als gebruiker nog op Bokt te zijn. Voornamelijk als ik op mijn telefoon op Bokt zit lees ik ook veel topics die ik zelf interessant vind. Bijvoorbeeld het konijnentopic, caviatopic en moestuin topic volg ik. Eerder speelde ik ook fanatiek Weerwolven op Bokt, dat moet ik nodig weer eens op gaan pakken

* Welke gebeurtenis op Bokt is jou altijd bijgebleven?
Er zijn zo veel gebeurtenissen die indruk hebben gemaakt. De kracht van Bokt vind ik bijzonder om te zien, bijvoorbeeld bij ingrijpende gebeurtenissen zoals ziekte en overlijden van Bokkers. Maar ook de kleine initiatieven vind ik hartverwarmend. Zoals bijvoorbeeld afgelopen week een Bokker die een topic opent voor als iemand een autorit nodig had tijdens de NS storing, het initiatief om te gourmetten voor Bokkers die alleen zijn met kerst en ook Bokkers die hulp aanbieden als uit een lopend topic blijkt dat iemand hulp nodig heeft. Op Bokt kan het er soms heftig aan toe gaan, maar er gebeuren ook heel veel mooie hartverwarmende dingen

* Je doet werk voor een paardenforum. Wat is jouw relatie met paarden?
Op mijn elfde ben ik begonnen met vrijwilligerswerk bij een manege voor mensen met een beperking.
*Je doet vrijwilligerswerk op een manege voor gehandicapten, waarom ben je dat gaan doen, hoe vaak doe je dat en wat doe je precies, in andere woorden, kan je er wat meer over vertellen?
Op mijn elfde ben ik daar mee begonnen, een klasgenoot was vrijwilliger en toen ik een keer mee ben gegaan ben ik er nooit meer weg gegaan. Het is een stichting met 80 vrijwilligers, 150 ruiters en 12/13 paarden en eigen accommodatie. In mijn schooltijd woonde ik daar bijna. Mijn huiswerk leed daar ook altijd onder, maar mijn prioriteiten lagen anders. Na een half jaar vrijwilligerswerk mocht ik daar mee rijden in de vrijwilligersles en daar heb ik het paardrijden geleerd. Eerder liep ik voornamelijk mee in de lessen, ik begeleide dan het paard en de ruiter. In de vakantie kon ik er ook overdag zijn en hielp ik mee met het huifbedrijden, dit is een bed waar paarden onder lopen. Ik vind het mooi om mijn passie te kunnen delen met mensen die het niet alleen zouden kunnen. Daarnaast denk ik dat het voor veel ruiters een enorme meerwaarde heeft voor hun welzijn en ontwikkeling. Het paardrijden en de omgang met elkaar helpt ruiters om mentaal en lichamelijk sterker te worden. De manege is een fijne en veilige plek om te zijn voor de ruiters. Over de jaren heen zie je ruiters groeien, ze worden zekerder en kunnen zich beter uitdrukken. Het voelt goed om daar aan bij te dragen!
Toen ik ouder werd ging ik helpen met het trainen van de paarden, mee bij aankoop van paarden en zo kwamen er steeds meer taken bij. Op een gegeven moment ben ik gevraagd voor een bestuursfunctie en het doen van de administratie, dit heb ik zo'n 8 jaar gedaan. Hier ben ik recent mee gestopt, maar ik sluit niet uit het in de toekomst weer op te gaan pakken. Het constant aan staan voor de manege was niet te combineren met mijn baan en gezin. Het vrijwilligerswerk staat nu op een laag pitje, aangezien ik 2 jonge meiden heb en het 3de meisje met een paar weken geboren wordt. 2/3de van mijn leven ben ik al bij de stichting betrokken dus dat zit wel echt in mijn hart. Ik verwacht niet dat ik daar ooit weg zal gaan.
Mochten mensen overwegen om ook eens zo iets te gaan doen, de meeste stichtingen staan te springen om nieuwe vrijwilligers en vrijwilligers met paardenervaring is helemaal geweldig! Dus ga eens kijken of er iets in de buurt is waar je bijvoorbeeld 2 uurtjes per week kan gaan helpen

* Wat kijk je graag op TV?
Eigenlijk ben ik niet echt een TV kijker, gamen is meer mijn ding. Via internet ken ik een leuke groep mensen met wie ik regelmatig een potje Dota 2 speel.
Wat betreft televisie zijn er 2 programma's die ik echt moet kijken: 'Wie is de Mol' en 'De Mol', al moet ik zeggen dat onze zuiderburen toch beter zijn in dit programma maken

Ik heb snel last van plaatsvervangende schaamte, veel programma's die op TV zijn kan ik dus moeilijk kijken omdat ik mij daar dan heel snel ongemakkelijk bij voel. (Denk aan 'De rijdende rechter', 'Help mijn man is klusser' e.d. )
Als ik op je berichten zoek (

Klopt! Ik kan enorm genieten van de eerste bloesem in de fruitboom of de eerste passiebloem die open staat. Daarnaast vind ik het belangrijk dat mijn kinderen ook mee krijgen over groeien en bloeien. Wat betreft moestuin heb ik de afgelopen jaren het redelijk klein gehouden, een paar paprikaplanten, tomatenplanten en aardbeien planten in potten. Afgelopen winter heeft mijn man een moestuin bak gemaakt van 6x1,5 nu heb ik dus wel een wat grotere moestuin om te gebruiken dit jaar. Ik kan niet wachten tot het warmer wordt en de planten die ik al heb gekweekt lekker naar buiten kunnen!