Simone Pearce: drie lessen hebben me geholpen mijn doel te bereiken

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 49521
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Simone Pearce: drie lessen hebben me geholpen mijn doel te bereiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-22 07:32

Eurodressage
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie.


De Australische Grand Prix teamamazone en olympiër Simone Pearce heeft pas geleden de drie grootste lessen met ons gedeeld, die haar hebben geholpen haar doelen te bereiken.

1. Begin onderaan
Wees niet bang om onderaan te beginnen en om heel hard te werken om een stapje hoger te komen. Ik begon mijn dressuurcarrière als stalhulp, met het uitmesten van stallen, zonder salaris. Tien jaar later reed ik op de Olympische Spelen.

Ik heb in die tijd hard moeten werken, en vol moeten houden. Maar als je echt alles geeft, is alles mogelijk.

2. Vergelijk jezelf niet met anderen
Vergelijk jezelf niet met anderen. Er zullen altijd mensen zijn die meer hebben, die hun doelen sneller bereiken en bij wie het makkelijker lijkt te gaan. Je moet je focussen op jezelf, en je eigen weg. Waardeer alle kleine successen die je op weg naar je doelen bereikt.

Het maakt niet uit wat je doet, het draait in het leven allemaal om ontdekking en groei. Ik heb geleerd dat he heel belangrijk is om de balans te vinden tussen "je grote droom" en tevreden en trots te zijn op de kleinere doelen die je op weg naar je doel behaalt. Als je op jezelf en je eigen "overwinningen" kan focussen, zal je je vrij voelen om succesvol te zijn op je eigen manier.

3. Wees niet bang om mogelijkheden te pakken
Wees niet bang om mogelijkheden te pakken. Niemand zal de deur voor je openhouden. Je moet bereid zijn om je grenzen te verleggen, en alle kansen pakken die je tegenkomt.

Ik heb in Australië, Duitsland, Denemarken, Verenigde Staten, Nederland en België gewoond om elke kans te pakken die ik kreeg. Vond ik het altijd leuk? Nee! Ben ik dankbaar dat ik heb doorgezet? Absoluut! Wees zelf de verandering in je leven. Als iemand nee zegt, zoek dan iemand anders, die ja zegt.


Afbeelding

Disclaimer: Wij hebben geen foto die aansluit bij dit artikel, daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto? Stuur dan even een PB naar één van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.